W Dead Space Remake znajdziemy nowy system rozczłonkowywania przeciwników
Twórcy Dead Space Remake modyfikują i modernizują wiele systemów gry. Niektóre elementy zostaną zastąpione całkiem nowymi, inne będą natomiast oferować bardziej nowoczesne rozwiązania. Nie dostaniemy klona gry sprzed lat.
Studio EA Motive pracuje obecnie nad remakiem pierwszej odsłony serii Dead Space. W dniu wczorajszym na łamach portalu Twitch odbyła się specjalna transmisja, w trakcie której twórcy pokazali wczesną wersję gry, a przy okazji ujawnili garść detali na jej temat.
Zdradzono przede wszystkim, że mnóstwo pracy deweloperzy wkładają w całkiem nowy system rozczłonkowywania przeciwników. W pierwowzorze możliwe było odstrzeliwanie kończyn oponentów, którzy następnie stawali się nieco łatwiejsi do eliminacji. Tym razem postanowiono pójść krok dalej. Odpowiednia broń jest w stanie najpierw zerwać resztki ciała z krwiożerczego mutanta, by następnie zacząć dzielenie go na kawałki.
Inny element poddany modyfikacji to pomieszczenia i etapy Zero-G, czyli te z wyłączoną grawitacją. Gracze będą mogli poruszać się w nich bez jakiegokolwiek ograniczenia w 360 stopniach. Pomogą w tym silniki odrzutowe z Dead Space 2. Dzięki nim zwiedzimy wcześniej niedostępne obszary, a także odkryjemy całkiem nowe ścieżki progresji. Twórcy nie chcą bowiem przygotować kalki klasyka sprzed lat. Acha, zapomniałbym - w rolę Issaca Clarke'a wciela się ponownie Gunner Wright.
Remake Dead Space nie ma jeszcze daty premiery, choć spodziewamy się jej jesienią 2022 roku. Grać będziemy wówczas na PC, PS5 oraz Xboksach Series X|S.
First look at the new dismemberment system in #DeadSpace
— Nibel (@Nibellion) August 31, 2021
The body damage system is completely new; you can remove the flesh from the bone of your enemies (it also serves as an health indicator)
The way how each weapon reacts to enemies has been overhauled as well pic.twitter.com/QqBki1wys1
Some weapons in #DeadSpace are better at removing the flesh, some are better to dismember body parts and so on
— Nibel (@Nibellion) August 31, 2021
Each enemy has a completely new damage model as well; every part reacts to damage pic.twitter.com/k6Mgy3TFX5
First look at an early version of the Zero-G Therapy Room from #DeadSpace
— Nibel (@Nibellion) August 31, 2021
The zero-g mechanic has been overhauled and allows for 360 degree freedom + thrusters like in DS2; there are new paths and environments with new challenges pic.twitter.com/YND3mSzkbJ
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler