Ratchet & Clank: Rift Apart opracowano bez crunchu!

Deweloperzy ze studia Insomniac Games przyznają, że nie crunchowali podczas opracowywania Ratchet & Clank: Rift Apart. Kilka nadgodzin tu i tam, ale nic przesadnie męczącego. To właśnie dzięki temu twórcy byli tak kreatywni.

@ 09.06.2021, 10:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps5

Ratchet & Clank: Rift Apart opracowano bez crunchu!

Ratchet and Clank: Rift Apart to genialna gra akcji. W każdym aspekcie czuć, że to projekt pasji i nie powinno to nikogo dziwić. Sami deweloperzy przyznają, że nie byli zmuszani do pracy, a podczas przygotowywania tytułu nie doświadczyli niebywale popularnego w naszej branży crunchu (pracowania wielu nadgodzin, szczególnie bliżej premiery).

Wielu pracowników studia Insomniac Games postanowiło opowiedzieć co nieco na temat tego, jak przebiegał proces powstawania Ratchet and Clank: Rift Apart. Okazuje się, że jakieś pojedyncze nadgodziny w przypadku części twórców miały miejsce, ale większość ludzi pracowała 40 godzin w tygodniu. Dzięki temu autorzy byli wypoczęci i pełni pomysłów.

"Ratchet and Clank: Rift Apart ma obecnie średnią ocen na poziomie 89 procent. Nie mogę wypowiadać się w imieniu innych pracowników, ale jeśli o mnie chodzi, nie crunchowałem ani raz. 40-godzinne tygodnie cały czas. Możliwe jest przygotowanie świetnej gry bez cierpienia", napisał na Twitterze projektant gry, Grant Parker.

"Nie crunchowałem ani raz przez całą produkcję. Kilka późniejszych nocy tu i tam, aby coś skończyć, ale całkowicie bez crunchu. To jest możliwe. Zdrowie ekipy sprawia, że kreatywność ma ujście", dodała animatorka, Lindsay Thompson.

"Te kilka późniejszych nocy nie wyglądały nawet jak praca, kiedy masz tak ogromną przyjemność z przygotowywania tej skubanej gry", napisał na koniec koordynator narracji, Justin Fennessy.

Nie zostaje nam nic innego, jak gratulować ludziom odpowiadającym za zarządzanie całym studiem. Jeśli chcecie sprawdzić ich wyjątkowe dzieło, koniecznie zapoznajcie się z naszą recenzją. Nie szczędzimy w niej pochwał dla mającego zadebiutować już za kilka dni Ratchet and Clank: Rift Apart. Gra dostępna będzie wyłącznie na PlayStation 5.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   11:14, 09.06.2021
W tym przypadku gra nie była zapowiedziana jakoś przesadnie dawno temu, a data premiery też nie została chyba ujawniona z bardzo dużym wyprzedzeniem. Spokojnie pracowali nad grą i nie musieli się wyrobić koniecznie na start nowej generacji. Wyszło to grze na dobre.
0 kudosLucas-AT   @   11:54, 09.06.2021
I pomyśleć, że chwilę temu wydali jeszcze Miles Morales oraz remaster podstawowego Spider-Mana. Insomaniac Games to mega wydajne studio.