Cyberpunk 2077 otrzymało aktualizację 1.05

Patch dostępny jest już na konsolach, a niebawem trafi też do posiadaczy PC.

@ 19.12.2020, 15:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Cyberpunk 2077 otrzymało aktualizację 1.05

Deweloperzy Cyberpunk 2077 dzielnie pracują nad kolejnymi aktualizacjami swojego projektu. W nocy pojawiła się kolejna łatka dla niego oznaczona numerem 1.05. W tym momencie można ją pobrać na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, a niebawem powinna też zadebiutować na PC.

Patch 1.05 to kilkanaście gigabajtów danych do pobrania, a wśród poprawek znaleźć można mnóstwo różnej maści błędów i niedociągnięć. Twórcy usprawnili działanie zadań, zmodyfikowali zachowanie postaci niezależnych, a także usunęli bugi widoczne w interfejsie użytkownika.

Z notki dołączonej do patcha wynika, że Cyberpunk 2077 powinien też działać stabilniej i nie zawieszać się. Najpewniej zoptymalizowano również silnik graficzny, co powinno pozwolić na odrobinę płynniejszą rozgrywkę. Nie należy się jednak nastawiać na całkowitą zmianę wydajności - nad tym deweloperzy wciąż pracują.

Jeśli wciąż rozważacie zakup Cyberpunk 2077, koniecznie zainteresujcie się naszą recenzją. Mateusz postarał się w niej odciąć od wszechobecnego hejtu w sieci i chłodnym okiem spojrzeć na to, co zaoferowali nam twórcy ze studia CD Projekt RED. Zerknijcie także na wymagania, jeśli zamierzacie grać na PC.


Zadania:

  • Jackie nie znika już w trakcie zadań Bilet wstępu i Skok na głęboką wodę.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było wylądować helikopterem w zadaniu Operacja Firestorm.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Takemura nie dzwonił do V w zadaniu Przerwane milczenie.
  • W zadaniu Numer jeden! ten sam dialog nie może już zostać wywołany wielokrotnie. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Delamain pojawiał się do góry nogami pod koniec zadania Delamain: Reanimacja.
  • W zadaniu Kto sieje wiatr Saul poprawnie dociera do vana. 
  • Szybka podróż przed starciem z Tyger Claws nie anuluje już postępu w zadaniu Stróże bezprawia
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp w zadaniu Na rozdrożach jeśli został załadowany autozapis z przybycia Raffen Shiv. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie Gdy patrzysz w otchłań nie powiodło się ze względu na rozpoczęcie walki.
  • Elizabeth Peralez nie jest już tak natarczywa jeśli jej oferta została odrzucona. 
  • Po opuszczeniu kliniki Viktora scena z Misty i Jackiem rozpoczyna się poprawnie. 
  • Dialogi Wakako nie blokują się już po zakończeniu zadania Mieszkanie nr 303
  • Odejście od Stefana w zadaniu Ekstremalne wrażenia nie uniemożliwia już otrzymywania połączeń od innych postaci. 
  • Poprawna interakcja z detonatorem Bricka jest już możliwa. Możesz go wysadzić. Lub dezaktywować. Jak uważasz. 
  • W trakcie zadania Skok na głęboką wodę windy otwierają się poprawnie. 
  • W zadaniu Kto sieje wiatr Saul poprawnie wysiada z samochodów. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń po odejściu za daleko od Franka w zadaniu Kolega po fachu.
  • Jackie poprawnie opuszcza fabrykę po zakończeniu walki w zadaniu Bilet wstępu
  • Naprawiono błąd, wskutek którego posiłki Militechu nie pojawiały się jeśli gracz przejechał przez bramę za szybko w zadaniu Linia oporu
  • Przewijanie czasu w klubie, w trakcie zadania Na czarną godzinę nie skutkuje już problemami z postępem. 
  • Naprawiono problemy z rozpoczynaniem Kontraktu: ciepło, cieplej... 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie W topieli zostało porzucane w trakcie wykonywania go. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego rdzeń Delamaina mógł zostać zniszczony zanim gracz dotarł do pokoju, który go zawiera w zadaniu Delamain: Reanimacja.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego w zadaniu Skok na głęboką wodę Delamain mógł nie pojawić się pod Afterlife lub interakcja z nim nie była możliwa. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego cel zadania Miasto Snów mógł utknąć na "Porozmawiaj z Viktorem". 
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający rozmowę z bramkarką przed Lizzie's w zadaniu Cherchez la femme
  • Dodano opis zadania Delamain: Reanimacja do Dziennika. 
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający zapis stanu gry, szybką podróż i rozmowę z innymi postaciami, jeśli załadowano zapis gry z aktywnym połączeniem od Franka w zadaniu Kolega po fachu
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Panam nie dzwoniła z żadną inną sprawą dopóki zadanie Ostatnia przysługa nie zostało ukończone.  
  • Naprawiono błąd, wskutek którego Dum Dum podążał za V po zakończeniu zadania Bilet wstępu

Rozgrywka:

  • Poprawiono czas reakcji NPCów chroniących się podczas walki. 
  • Poprawiono ilość strzałów potrzebnych do zabicia cywili w walce dystansowej. 

Poprawki graficzne:

  • Naprawiono błąd, wskutek którego wizerunek Delamaina wyświetlał się ponad aktualnym rozmówcą w trakcie rozmów telefonicznych. 
  • Usta V nie pozostają już otwarte po wejściu do śluzy w zadaniu Daleko od domu.
  • Naprawiono nachodzące na siebie elementy interfejsu.
  • V jest teraz odrobinę skromniejszy w menu Ekwipunku po 6-miesięcznym montażu z Night City ;)
  • NPCe pojawiają się teraz szybciej na terenie zadania Umarł boss, niech żyje boss.
  • Dodano trochę ciepła do HDR. 
  • Naprawiono NPCe w "pozie T' w zadaniach Podejrzenie przestępczości zorganizowanej: Fabryka nielegalnych doznań i Kontrakt: Zabawy z bronią
  • Naprawiono błąd, wskutek którego po sesji braindansu można było utknąć w widoku z trzeciej osoby bez głowy.
  • Ikony tłumików poprawnie wyświetlają się w Ekwipunku. 

Interfejs:

  • Naprawiono błąd, wskutek którego celownik broni nie znikał z ekranu. 
  • Menu Ekwipunku nie zamyka się już natychmiast po otwarciu go po raz pierwszy po opuszczeniu samochodu. 
  • Naprawiono błąd, wskutek którego po wejściu w terminal z szybką podróżą przycisk w prawym górnym rogu, zachęcający do otwarcia Dziennika, nie działał.

Wydajność i stabilność:

  • Liczne poprawki stabilności, w tym zawieszania się gry. 

Różne:

  • Pozaekranowe eksplozje mają teraz dźwięk.

PC:

  • [AMD SMT] Zoptymalizowano domyślne zużycie rdzeni w procesorach 4- i 6-rdzeniowych AMD Ryzen (tm). Procesory 8-, 12- i 16-rdzeniowe pozostają bez zmian i działają jak zamierzono. Ta zmiana została zaimplementowana we współpracy z AMD, bazując na obustronnych testach, które wykazały poprawę wydajności wyłącznie na procesorach posiadających 6 lub mniej rdzeni. 
  • Naprawiono błąd w sposobie zbierania surowych danych wejściowych (Raw Input).
  • Usunięto wykorzystanie instrukcji AVX, dzięki czemu gra nie będzie się już zawieszała pod koniec prologu na procesorach nie posiadających obsługi AVX. 
  • Usunięto konsolę debugową aby zapobiec funkcjom mogącym doprowadzić do zawieszeń gry i zablokowania zadań. Nie oznacza to jednak, że nie chcemy wspierać społeczności moderskiej. Czekajcie na dalsze informacje na ten temat ;)
  • Odbicia z ray tracingu nie powinny już być zbyt jasne w porównaniu do otoczenia. 
  • Naprawiono błąd powodujący zawieszanie się nakładki Steam przy wyłączaniu gry. 
  • Usunięto plik memory_pool_budgets.csv, który nie był połączony z finalną wersją gry i nie miał na nią wpływu (stanowił pozostałość po procesie tworzenia gry i szacowaniu zużycia pamięci - nie miał wpływu na to ile pamięci było faktycznie wykorzystywane). Wrażenie poprawy wydajności gry po edycji tego pliku mogło wynikać z restartu gry.

Konsole:

  • Poprawiono ostrość obrazu przy włączonej aberracji chromatycznej i ziarnie filmowym. 
  • Ustawienia nie powinny się już resetować do domyślnych po kilku restartach gry. 
  • Naprawiono błędy wizualne w trakcie przejścia między zadaniami Skok na głęboką wodę i Operacja Firestorm
  • Poprawiono wygląd niektórych pojazdów. 
  • [Xbox] Rozpoczęcie walki gdy akcelerator synaptyczny jest aktywny nie skutkuje już brakiem wyświetlania paska życia gracza. 
  • [Xbox] Gra nie staje się już nieresponsywna jeśli wylogujesz się ze swojego profilu kiedy wyświetlana jest wiadomość o rozłączeniu kontrolera. 
  • W związku z problemem z resetem ustawień, ponownie pojawi się prośba o akceptację telemetrii. 
  • Naprawiono błąd umożliwiający wpadnięcie do szybu windy w megabudynku H8 w zadaniu Dom lalek.

Sprawdź także:
Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   17:02, 19.12.2020
Jak tak czytam, to część z błędów mam już za sobą i jednych doświadczyłem, a inne ominąłem Dumny Jutro przetestuję to i owo.
0 kudosshuwar   @   18:25, 19.12.2020
Cieszy to, że już po tygodniu mamy kolejną łatkę. Współczuję jednak pracownikom, bo świąt w tym roku to oni spokojnych mieć nie będą :-(
0 kudosamiga   @   21:49, 19.12.2020
Wersja pc-towa jak najbardziej jest wersją do naprawy w przeciwieństwie do pastgenowej. Zbyt mała moc obliczeniową żeby się to mogło udać
0 kudosshuwar   @   00:22, 20.12.2020
I mamy... 10h po konsolach wyszedł patch dla PC.
0 kudosmrPack   @   17:42, 20.12.2020
Po pierwszym uruchomieniu od zainstalowania aktualizacji odczułem jakby pogorszenie działania niż poprawę :/ Po wywaleniu do menu konsoli i powtórnym włączeniu gry było już tak jak przy patchu 1.04 czyli w miarę dobrze. Radio czasem nie grało, a postacie opierały się w powietrzu, więc to i więcej jest nadal do poprawy.
0 kudosgajda1000   @   09:45, 21.12.2020
Ja też zassałem patcha. Jestem już na końcu wątku fabularnego. Było ok. Nawet FPS jakby stabilniejszy bo sprawdzałem z ciekawości. Ale wchodzę do windy przy jednym z barów i wczytuje się postać Silverhanda, zaczyna coś gadać i nagle BAM! Gra wywaiła do windowsa i komunikat "Cyberpunk 2077 się wypłąszczył" Dosłownie taki komunikat WTF? 0_o
Ale no pobrane jest więc czeka mnie może trochę mniej problemów niż wcześniej innych. Gra super, ale te błędy i gdzieniegdzie niedokończone elementy.. ehh.
Dodaj Odpowiedź