Twórca Death Stranding, Hideo Kojima, wyjaśnia dlaczego tworzy skomplikowane gry

Death Stranding miało zmuszać graczy do myślenia. Miało być jak lekko niestrawna potrawa.

@ 04.11.2019, 10:49
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Twórca Death Stranding, Hideo Kojima, wyjaśnia dlaczego tworzy skomplikowane gry

Death Stranding nie jest, w naszej opinii rewolucją, na jaką czekaliśmy, ale mimo to Hideo Kojima na pewno przygotował projekt unikatowy, coś czego nie znajdziemy w innych tytułach. Dlaczego? Deweloper postanowił to wyjaśnić przemawiając w trakcie panelu BAFTA.

"Myślę, że prostota jest dobra, ale konsumuje się ją bardzo szybko. To jak z jedzeniem: wszystko, co jest strawne, wychodzi szybko. [...] Nie zostaje w ciele. Ale coś, co jest dziwne, nie do końca strawne, pozostaje w Twoim ciele. I nie wiesz co to jest".

"Człowiek ma to uczucie, które niejako utrzymuje się w pobliżu: co to jest? Przykładem niech będzie film, nad którym rozmyślasz i który oglądasz wielokrotnie, a potem rozmawiasz ze znajomymi, próbując dojść o co chodzi. Albo może ponownie obejrzysz i ponownie przemyślisz wszystko. Zaczynasz rozumieć wreszcie prawdziwe znaczenie. Staje się to prawdziwym ciałem, Twoją krwią i ciałem. Zostaje to w Twoim ciele, a nie po prostu wydobywa się z niego. Chcę tworzyć takie rzeczy".

"Dorastałem oglądając filmy i rzeczy tego typu, więc robię to też w grach. Wszyscy mówią, że to skomplikowane, ale myślę, że powinni po prostu je zatrzymać i może pielęgnować przez pięć lub dziesięć lat, a wreszcie może zrozumieją. Naprawdę chcę tworzyć takie rzeczy".

Kojima przyznał też, że stymulacja oraz eksperymentowanie są ważne, bo tylko dzięki nim możemy się rozwijać i tworzyć wyjątkowe rzeczy. Co ważne, deweloper podkreślił, że nie chodzi mu tylko o tworzenie rzeczy "ciężkostrawnych". Zawsze chce przygotować coś, co będzie zostawało w pamięci grającego, ale przy okazji będzie to też pyszne.

Premiera Death Stranding odbędzie się 8 listopada bieżącego roku, a grać będziemy wówczas wyłącznie na PlayStation 4. Debiut wersji komputerowej zaplanowany został na lato 2020 roku. Na razie konkretnego terminu nie mamy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   11:53, 04.11.2019
No łatwiej już tego ująć nie można. Dlatego są tacy, którzy przejdą raz takiego MGSa i nie rozumieją potem o co chodzi Dumny Jego gry trzeba przejść kilka razy i je przeanalizować, wyciągnąć wnioski, a nie traktować jak resztę produkcji, w których nie ma głębi i nie trzeba się niczego domyślać.