Neon Noir czyli demo technologiczne firmy Crytek prezentujące ray tracing na karcie AMD

Crytek chce pokazać nam możliwości najnowszej wersji swojego silnika graficznego.

@ 18.03.2019, 19:03
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Firma Crytek przygotowała całkiem interesujące demo technologiczne. Zwie się ono Neon Noir, a jego zadaniem jest prezentacja technologi ray tracingu na kartach AMD. Całość śmiga, oczywiście, na silniku graficznym CryEngine.

NVIDIA jako jedyna posiada obecnie karty graficzne, które sprzętowo wspomagają ray tracing. Chodzi oczywiście o sprzęt z serii RTX, którego premiera miała miejsce w zeszłym roku. Tym razem możemy jednak podziwiać możliwości kart od AMD.

Crytek postanowił przygotować niedługie demo, aby zaprezentować możliwości narzędzia Total Illumination, będącego częścią składową najnowszej wersji silnika CryEngine (jeszcze niedostępnej). Na dostępnym poniżej materiale widzimy dzięki temu oświetlenie wykreowane za sprawą technologii ray tracingu, a całość w czasie rzeczywistym renderuje Vega 56 od AMD.

Jak podkreślają deweloperzy, narzędzie Total Illumination działa bez najmniejszych problemów na większości dostępnych obecnie układów od AMD oraz NVIDII. Narzędzie jest też bardzo elastyczne, co pozwala na użytkowanie go zarówno w środowisku DirectX 12, jak i Vulkan.

Wideo ukazujące Neon Noir znajdziecie poniżej.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   08:20, 19.03.2019
Aha... moje wnuki będą miały laptopy o takich możliwościach Uśmiech
0 kudosTheCerbis   @   12:54, 19.03.2019
Także tego... I jak się mają do tego RTXy teraz? Crytek w formie widzę, tylko coś słabo z grami u nich ostatnio.
0 kudosKotecek_PL   @   13:04, 19.03.2019
Czyli jak rozumiem to Nvidia na razie jest górą dzięki fizycznym rdzeniom, natomiast implementacja Ray Trackingu w gpu AMD wymaga zaprzęgnięcia do pracy lwią część procesorów strumieniowych które mogły by w tym czasie wykonywać inne obliczenia. Spadek wydajności w grach może być jeszcze większy niż u Nvidii po włączeniu Ray trackingu i raczej tego nie obejdą jeśli nie zrobią GPU posiadające rdzenie dedykowane tym obliczeniom.
0 kudosdabi132   @   13:28, 19.03.2019
Kwestia to odpowiednia implementacja tej technologii na poziomie silnika graficznego no i odpowiednia optymalizacja. Tutaj wygląda to całkiem nieźle.
0 kudoskobbold   @   19:05, 19.03.2019
Ile osób zauważy różnie podczas grania z RT i bez? I jak długo będą się tym jarali? Minutę/dwie/pięć? Popatrzą na efekty przez chwilę, pozachwycają się a potem wrócą do rozgrywki. Zbędne obciążanie układów.
0 kudosdabi132   @   21:25, 19.03.2019
Cytat: kobbold
Ile osób zauważy różnie podczas grania z RT i bez? I jak długo będą się tym jarali? Minutę/dwie/pięć? Popatrzą na efekty przez chwilę, pozachwycają się a potem wrócą do rozgrywki. Zbędne obciążanie układów.

Niestety to jest dla tych którzy kupują grę dla jej bajerów graficznych i nie kończą jej, bo im się zwyczajnie nudzi i kupują następny tytuł. Dużo takich osób jest. Ja np w czasie rozgrywki zwyczajnie nie mam czasu żeby oglądać kolorki czy odbicia w wodzie.
0 kudosTheCerbis   @   21:46, 19.03.2019
Zastosowanie ray tracingu w grach to jest postęp. Oprawa graficzna ma stać w miejscu, bo ktoś nie ma czasu jej podziwiać?
0 kudosdabi132   @   22:08, 19.03.2019
Postęp postępem, wiadomo że wszystko idzie do przodu. Ale nie może na tym cierpieć np wciągająca fabuła, bo dzieciaczki chcą pooglądać kolorki.
0 kudosTheCerbis   @   22:38, 19.03.2019
Tak nie powinno być. No ale wiadomo jaka jest rzeczywistość.
1 kudoskobbold   @   23:03, 19.03.2019
Cytat: TheCerbis
Zastosowanie ray tracingu w grach to jest postęp. Oprawa graficzna ma stać w miejscu, bo ktoś nie ma czasu jej podziwiać?

To jest taki sam postęp jak super uber mega realistyczne włosy, pamięta ktoś jeszcze tę technologię? Też wyciskała ostatnie soki z kart premium. Grając z włączonym RT nawet o tym nie będziesz wiedział dopóki ktoś Ci o tym nie powie. RT w kartach premium jest tym czym...białe pasy na samochodzie sportowym. Wyróżnikiem na tle kart niższych klas tak naprawdę bez większego znaczenia.
0 kudosfebra1976   @   23:07, 19.03.2019
No nie wiem, zawsze sądziłem że czerwone auta są szybsze A te z pasami na dachu to już kosmos.
0 kudoslogan23   @   23:10, 19.03.2019
A ja sądziłem że maluch to ferrari wśród aut. A poważnie dla mnie to pokazuje że nie trzeba mieć kart nvidii z zawyżoną ceną Żeby uruchomić raytracing.
Dodaj Odpowiedź