Anthem - deweloperzy wyjaśniają problemy techniczne minionej wersji demonstracyjnej

Prace nad odpowiednimi poprawkami już trwają.

@ 28.01.2019, 15:24
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Anthem - deweloperzy wyjaśniają problemy techniczne minionej wersji demonstracyjnej

Pierwsze demo gry Anthem udostępnione zostało w miniony weekend. Niestety wielu graczy miało problemy z bezstresową zabawą, a studio BioWare postanowiło odpowiedzieć na garść zarzutów kierowanych w jego stronę.

Na łamach oficjalnego bloga firmy pojawił się wpis skomponowany przez szefa usług sieciowych, Chada Robertsa. W artykule wyjaśnił on, że cała platforma testowana była przez wiele miesięcy, ale pojawiły się niestety błędy, których deweloperzy wcześniej nie wyłapali.

"Testowaliśmy całą grę i platformę przez kilka miesięcy, ale kilku rzeczy nie zauważyliśmy; testy na prawdziwych użytkownikach zawsze ujawniają nieoczekiwane problemy", wyjaśnił Roberts. "Chcę natomiast zdementować jeden z komentarzy, jakie widzieliśmy, dotyczący serwerów".

"Aby mieć pewność stabilności, planowaliśmy zarządzać serwerami tak, aby odpowiadały wzrostowi populacji. Ogólnie mieliśmy przygotowaną ponadmiarową wydajność dla rosnącej populacji i nadal tak będzie. Powiedzieliśmy, że wszystkie elementy gry opracowaliśmy tak, aby spełniały wymogi graczy, nie wydarzyło się to na początku".

O jakich problemach mowa? Między innymi o tych związanych z niekończącym się ładowaniem ekranu, zablokowanymi elementami gry oraz brakiem połączenia. Jak przyznał Roberts, inżynierowie BioWare pracują już nad odpowiednimi poprawkami, a w związku z tym na premierę Anthem działać będzie należycie.

"Chcę być szczery i przyznam, że to trudny problem i coś, czego nie uda nam się poprawić w trakcie weekendu", napisał Roberts odnośnie zapętlonego ekranu wczytywania. "Wielu graczy nie ma tego problemu, a my nie chcemy zdestabilizować zabawy dla wszystkich".

"Pojawiają się też zgłoszenia dotyczące rubber-bandingu oraz opóźnienia serwerów, ale z tym się uporamy i przeprowadzamy już eksperymenty, które pozwolą nam to potwierdzić. Niektóre poprawki będziemy dodawać na bieżąco ale może się okazać, że trzeba będzie poczekać do kolejnego weekendu".

Mimo pewnych problemów, demo Anthem zdaje się być sukcesem. W miniony weekend aż 300 tysięcy jednoczesnych widzów oglądało na Twitchu streamy związane z projektem, składające się łącznie na 100 milionów minut rozgrywki.

Premierę Anthem zaplanowano na dzień 22 lutego bieżącego roku. Grać będziemy na komputerach osobistych (wymagania sprzętowe) oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4.


Sprawdź także:
Anthem

Anthem

Premiera: 22 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Anthem to połączenie strzelanki, RPG i MMO przypominające konsolowe Destiny. Za projekt odpowiada studio BioWare Edmonton znane za sprawą dwóch serii: Mass Effect oraz Dr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   07:36, 29.01.2019
Cytat: bigboy177
Wielu graczy nie ma tego problemu, a my nie chcemy zdestabilizować zabawy dla wszystkich
nie mamy Pana płaszcza, i co nam Pan zrobisz? Uśmiech

Cytat: artykuł
demo Anthem zdaje się być sukcesem. W miniony weekend aż 300 tysięcy jednoczesnych widzów oglądało na Twitchu streamy związane z projektem
No oglądało, bośmy ciekawi byli o co w tym Anthemie chodzi, co nie oznacza, że to będzie analogia to wyników sprzedażowych.

Swoją drogą wydawało mi się, że tylko nasz naród nie uczy się na błędach (innych). Wychodzi jednak, że inni również. Toż można było się spodziewać tego, że jeśli demo tuż przed premierą będzie miało takie problemy, to źle to zostanie odebrane i znowu mleko się wyleje. Czemu oni wcześniej takich testów nie robili. Z tego co pamiętam, to The Elder Scrolls Online robiło testy serwerów duuuuuużo przed premierą (pół roku)?
0 kudosTheCerbis   @   11:20, 29.01.2019
Serwery to oni mieli niby przygotowane na wyrost, tylko na bieżąco skalowali i dostosowywali do zwiększającej się ilości graczy... ;>