Metro Exodus - wymagania sprzętowe wersji PC

4A Games zdradza finalne wymagania swojego dzieła.

@ 26.01.2019, 12:46
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Premiera Metro Exodus to wyczekiwany przez niejednego gracza termin. Do debiutu dzieła studia 4A Games zostały około 3 tygodnie, więc to ostatnia chwila na ulepszenie naszego blaszaka. Dla niektórych może być ono konieczne, bowiem wymagania sprzętowe gry nie należą do najniższych.

Twórcy przedstawili aż 4 różne konfiguracje, co pozwala nam w miarę dobrze przyjrzeć się sytuacji. Do uruchomienia gry w 1080p/30 fps na niskich detalach nie potrzeba mocnej maszyny - wystarczy procesor Core i5 sprzed kilku generacji, 8 GB RAM i budżetowa karta GTX 1050 lub odpowiednik.

Pierwsze schody zaczynają się, gdy chcemy pograć na wysokich detalach w 60 klatkach, czyli płynności, jaką można uznać za minimalną w przypadku komfortowego grania w strzelanki. Nie obejdzie się przede wszystkim bez mocnej karty graficznej - twórcy rekomendują GTX 1070 / RTX 2060 lub RX Vega 56 od AMD. Co ciekawe, nadal jednak powinno wystarczyć 8 GB RAM. Jeszcze mocniejsze maszyny są potrzebne do grania w 1440p i 4k. Tutaj musimy zainwestować w topowy sprzęt za niemałe pieniądze. 

Finalnie i tak warto poczekać na pierwsze testy wydajności, które powinny pojawić się w okolicach dnia premiery. Niemniej raczej nie należy nastawiać się na świetną optymalizację - studio 4A Games nigdy nie było w tej kwestii liderem.

Premiera Metro Exodus odbędzie się 15 lutego na PC, PS4 i XOne.


Sprawdź także:

Metro: Exodus

Premiera: 15 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Metro Exodus to trzecia odsłona serii gier bazujących na książkach Dmitrija Głuchowskiego o tym samym tytule. Za projektem ponownie stoi ukraińskie studio 4A Games.Gracz ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoshunter   @   13:04, 26.01.2019
Czyżby mój dziadek miał dać radę? Low bo low ale zawsze coś xD
0 kudosdabi132   @   13:44, 26.01.2019
Mi pójdzie może na średnich, ale najbardziej się obawiam że optymalizacja nie będzie na zbyt dobrym poziomie.
0 kudosshuwar   @   13:58, 26.01.2019
Dobrze rozumiem, że Win 10 potrzebne jest do wodotrysków typu Raytracing (RTX to Raytracing?)
0 kudosKotecek_PL   @   14:41, 26.01.2019
Wymagania w sumie nie są takie wysokie jak spekulowano Uśmiech będzie grane
0 kudosTheCerbis   @   15:13, 26.01.2019
Cytat: shuwar
Dobrze rozumiem, że Win 10 potrzebne jest do wodotrysków typu Raytracing (RTX to Raytracing?)
Chyba nie. Mi w każdym razie pewnie na średnich by poszło, aczkolwiek i tak poczekam i zagram za parę lat.
0 kudosdabi132   @   15:27, 26.01.2019
Cytat: shuwar
Dobrze rozumiem, że Win 10 potrzebne jest do wodotrysków typu Raytracing (RTX to Raytracing?)

Dokładnie. Jest napisane na dole: "Windows 10 RS5 (Build 1809) or newer and DirectX 12 required for RTX features." Czyli bez najnowszego Windowsa na kartach RTX nie zobaczymy efektów Ray Tracingu.
0 kudosKotecek_PL   @   15:54, 26.01.2019
Cytat: dabi132
Cytat: shuwar
Dobrze rozumiem, że Win 10 potrzebne jest do wodotrysków typu Raytracing (RTX to Raytracing?)

Dokładnie. Jest napisane na dole: "Windows 10 RS5 (Build 1809) or newer and DirectX 12 required for RTX features." Czyli bez najnowszego Windowsa na kartach RTX nie zobaczymy efektów Ray Tracingu.


Nic w tym dziwnego, starsze wersie Direct X nie mają potrzebnych bibliotek
0 kudosMicMus123456789   @   16:08, 26.01.2019
A ja tam się ciesze, że zrobiłem upgrade Dumny
0 kudosTheCerbis   @   16:23, 26.01.2019
Więc dalszy dopisek o Win 8.1, 8 i 7 już nie dotyczy RTX? Słabo.
0 kudosshuwar   @   07:56, 27.01.2019
Eh... mogliby zhakować tego DX12 tak, by dało się go w W7/8 zainstalować.
0 kudosfrycek88   @   19:35, 28.01.2019
Jakie to szczęście że mam PS4.
Dodaj Odpowiedź