Anthem - deweloperzy opowiadają o eksploracji środowiska
Latanie stanowić ma istotny element rozgrywki.
Mimo że premierę najnowszego projektu studia BioWare, gry Anthem, opóźniono do 2019 roku, deweloperzy coraz chętniej o swoim dziele rozmawiają. Garść szczegółów na jego temat pojawiła się na łamach portalu Reddit. Głos w dyskusji zabrał Brenon Holmes.
Podczas rozmowy z fanami Holmes przyznał, że wertykalność (możliwość poruszania się w pionie) będzie bardzo ważnym elementem Anthem. Gracz nie będzie w stanie latać, ale szybowanie jak najbardziej wchodzi w grę. Twórcy wciąż zastanawiają się do jakiego stopnia je jednak ograniczyć.
"Naprawdę chcemy, abyś czuł swobodę dzięki naszej mechanice eksploracji. Będzie też jakaś progresja, jeśli chodzi o latanie, co wpłynie na to, jak daleko będziesz w stanie polecieć i co będziesz mógł zrobić w powietrzu. Są też ograniczenia co do wysokości, bawimy się nimi w tym momencie".
Następnie dodał, że lot jest dość delikatny.
"To dość subtelne, czujesz bardziej, że szybujesz. Będziemy musieli sprawdzić ograniczenie, jeśli chodzi o wysokość. Nad wieloma rzeczami się obecnie zastanawiamy, ponieważ to są kwestie niezależne od wydajności".
Holmes podzielił się również garścią informacji na temat walki. Podkreślił, że w Anthem dostępne będą różne zestawy pancerzy, a każdy z unikatowymi cechami. Nie będzie jednak sekcji, w których z pancerzy będziemy wychodzić, choć twórcy testowali takie rozwiązanie.
"Sprawdzaliśmy to na samym początku, ale mieliśmy sporo problemów. Świat jest dość niebezpieczny, najmniejsze niegroźne stworzenia są w zasadzie jak małe konie dla ludzi... no i prawdę mówiąc najpewniej zjedzą człowieka. Więc prócz bycia zjedzonym nie było żadnej interakcji".
"Większym problemem było utykanie graczy. Mogłeś wyskoczyć z kombinezonu i wpaść w jakiś wąwóz, co natomiast oznaczało koniec... ludzie nie mają takiej mobilności, jak pancerz. Ogólnie była to fajna opcja - ale nie mieliśmy rozgrywki z nią związanej, a wymagało to mnóstwa pracy".
Jeśli macie ochotę spojrzeć na całą konwersację, kliknijcie w linka powyżej. Więcej informacji na temat Anthem będziemy mieć dla Was w kolejnych miesiącach. Deweloping tytułu idzie pełną parą, odkąd całe BioWare przy nim siedzi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler