Electronic Arts wyjaśnia dlaczego zamknięto studio Visceral Games
Na decyzję nie miał wpływ fakt, iż deweloperzy przygotowywali tytuł dedykowany jednemu graczowi.
Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że studio Visceral Games zostało zamknięte, a powstająca w nim gra związana z uniwersum Gwiezdnych Wojen anulowana. Następnie poznaliśmy kulisy decyzji, z których wyłaniał się obraz niedopracowanego i ciągle zmieniającego się projektu. Teraz sytuację komentuje Electronic Arts.
Głos w sprawie zabrał szef korporacji, Andrew Wilson. Podkreślił on, że decyzja o zamknięciu studia była bardzo trudna, a jego firma nie podejmuje tego typu kroków bez wcześniejszego przeanalizowania wszystkich za i przeciw. Niestety czasem tego typu posunięcia są konieczne i stanowią nieodzowny element procesu kreatywnego.
Wilson wspomniał, że projekt opracowywany przez studio VIsceral nie spełnił oczekiwań testujących go graczy. Electronic Arts stwierdziło wówczas, że musi jego założenia całkowicie zmienić i powrócić do deski kreślarskiej. Nie miało to podobno nic wspólnego z faktem, iż produkcja nastawiona była na rozgrywki dla jednego gracza. Chodzi tylko o to, aby "rozgrywka była właściwa dla graczy", single-player nie jest problemem, jak plotkowano później.
Na koniec Wilson przyznał, że nie wszystko, co przygotowało Visceral jest bezużyteczne. Nowa ekipa deweloperska wykorzysta część elementów i "sprawi, że lepiej wpasują się one w oczekiwania fanów oraz graczy w przyszłości".
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler