Electronic Arts wyjaśnia dlaczego zamknięto studio Visceral Games

Na decyzję nie miał wpływ fakt, iż deweloperzy przygotowywali tytuł dedykowany jednemu graczowi.

@ 01.11.2017, 13:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Electronic Arts wyjaśnia dlaczego zamknięto studio Visceral Games

Przed kilkoma dniami pisaliśmy o tym, że studio Visceral Games zostało zamknięte, a powstająca w nim gra związana z uniwersum Gwiezdnych Wojen anulowana. Następnie poznaliśmy kulisy decyzji, z których wyłaniał się obraz niedopracowanego i ciągle zmieniającego się projektu. Teraz sytuację komentuje Electronic Arts.

Głos w sprawie zabrał szef korporacji, Andrew Wilson. Podkreślił on, że decyzja o zamknięciu studia była bardzo trudna, a jego firma nie podejmuje tego typu kroków bez wcześniejszego przeanalizowania wszystkich za i przeciw. Niestety czasem tego typu posunięcia są konieczne i stanowią nieodzowny element procesu kreatywnego.

Wilson wspomniał, że projekt opracowywany przez studio VIsceral nie spełnił oczekiwań testujących go graczy. Electronic Arts stwierdziło wówczas, że musi jego założenia całkowicie zmienić i powrócić do deski kreślarskiej. Nie miało to podobno nic wspólnego z faktem, iż produkcja nastawiona była na rozgrywki dla jednego gracza. Chodzi tylko o to, aby "rozgrywka była właściwa dla graczy", single-player nie jest problemem, jak plotkowano później.

Na koniec Wilson przyznał, że nie wszystko, co przygotowało Visceral jest bezużyteczne. Nowa ekipa deweloperska wykorzysta część elementów i "sprawi, że lepiej wpasują się one w oczekiwania fanów oraz graczy w przyszłości".


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   16:43, 01.11.2017
Cytat: News
Chodzi tylko o to, aby "rozgrywka była właściwa dla graczy"

Czytaj: aby zawierała masę niepotrzebnych side questów, loot boxów i mikropłatności.
0 kudoslogan23   @   17:17, 01.11.2017
Nie wiem kto. Sprzedaje prawa do swoich dzieł ea. Ale się cieszę że nie położyli łap na żadnej polskiej grze.
0 kudosbigboy177   @   18:25, 01.11.2017
Cytat: logan23
Ale się cieszę że nie położyli łap na żadnej polskiej grze.

W sumie to położyli... Na Bulletstorm.
0 kudoslogan23   @   09:49, 02.11.2017
Cytat: bigboy177
Cytat: logan23
Ale się cieszę że nie położyli łap na żadnej polskiej grze.

W sumie to położyli... Na Bulletstorm.
Fakt i zarznęli tą grę.
0 kudoskobbold   @   16:45, 02.11.2017
EA działa jak typowy pasożyt, znajduje żywiciela(czyt. studio), drenuje go, drenuje, drenuje aż do jego śmierci(czyt. zamknięcia) a potem przeskakuje na kolejnego.
0 kudoslogan23   @   17:00, 02.11.2017
Cytat: TheCerbis
Dlaczego tak uważasz?
Zlikwidowanie w każdym tytule trybu mutli. Bo się nie opłaca bo nie da się wepchnąć mikropłatności oraz masę pierdółek nic nie wnoszących do świata gry,fabuły.
Dodaj Odpowiedź