Electronic Arts stawiać będzie na gry z otwartym światem i multiplayerem

Firma nie zamierza inwestować milionów w gry, na których zarobi tylko jednorazowo.

@ 24.10.2017, 11:35
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Electronic Arts stawiać będzie na gry z otwartym światem i multiplayerem

Electronic Arts przed kilkoma dniami anulowało opracowywaną przez Visceral Games grę w uniwersum Star Wars, jednocześnie zamykając studio. Gracze zaczęli się wówczas zastanawiać czy wydawca nie zamierza więcej środków skierować w stronę tytułów nastawionych na multi. Najnowsze doniesienia wskazują na to, że właśnie tak może być.

Były pracownik BioWare, projektant rozgrywki Manveer Heir, w wywiadzie dla redakcji portalu Waypoint potwierdził, że EA planuje cisnąć w gry z otwartym światem. Korporacja chce tworzyć produkcje, które da się traktować nie jako jednorazowe projekty ale długoterminowe usługi.

"Słowa, których użyto to 'niech wracają i wracają'. Czemu dbają o to w EA? Dbają o to ze względu na mikrotransakcje: kupowanie paczek z kartami w grach Mass Effect, multiplayer. Z tego samego powodu dodaliśmy paczki kart do Mass Effect 3: jak sprawić, aby gracze wracali, a nie 'tylko' grali od 60 do 100 godzin?", powiedział Heir.

Mimo że chęć zwiększenia przychodów nie jest niczym dziwnym, a każda korporacja istnieje po to by zarabiać, nie wszystkim podobać się będzie nowe podejście Electronic Arts.

"Musicie zrozumieć ilość pieniędzy o jakie chodzi w przypadku mikrotransakcji. Nie mogę powiedzieć konkretnej liczby, ale mogę powiedzieć, że kiedy zadebiutował multiplayer dla Mass Effect 3 te paczki kart się sprzedawały, zarabiały tyle, że zdecydowano się na multiplayer w Dragon Age. Z tego powodu inne gry EA zaczęły otrzymywać multiplayer, który w nich nie był dostępny początkowo. Udało nam się, zapewniliśmy firmie furę pieniędzy. To powtarzalny przychód, a nie jednorazowy".

Deweloper na koniec stwierdził, że gry AAA przeznaczone wyłącznie dla jednego gracza od EA są martwe, przynajmniej na jakiś czas.

"Anthem nie jest tradycyjną grą od BioWare, prawda? Jeśli widzimy coś takiego od BioWare, którego właścicielem jest EA, miejsca, w którym pracowałem przez 7 lat; jeśli widzimy coś takiego w zamkniętym już Visceral, a także m.in. w studiu Vancouver; znaczy to, że liniowe gry AAA nastawione na singla są obecnie w EA martwe".


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   12:49, 24.10.2017
Cóż, teraz tylko patrzeć jak inni wydawcy pójdą za tym pomysłem. I gry będą nastawione tylko na multiplayer. Dobra kampania w produkcjach będzie już rzadkością.
0 kudosshuwar   @   13:46, 24.10.2017
No ok... czyli EA przestało dla mnie istnieć.
Po "pasjonującym" Dragon Age Inkwizycja i Andromedzie... z otwartym, nudnym światem.... teraz będą wciskać mi tylko multi?

Ok... no to niech próbują. Ja mówię pass.
3 kudosguy_fawkes   @   14:45, 24.10.2017
Robienie sandboksów na siłę tylko spłyca te gry. Jestem fanem dobrego, zamkniętego singla i nie obchodzi mnie ani kooperacja, ani tym bardziej multi. Na całe szczęście, nie tylko EA jest na świecie, a ja wciąż mam pełno hitów do ogarnięcia. Ode mnie za żadne skrzynki czy karty nikt grosza nie zobaczy.
0 kudospetrucci109   @   14:56, 24.10.2017
Słabe to ich podejście. Jak widzę coś takiego to tym bardziej chce mi się grać tylko w gry z korytarzowymi światami.
0 kudosshuwar   @   15:56, 24.10.2017
Cytat: petrucci109
Jak widzę coś takiego to tym bardziej chce mi się grać tylko w gry z korytarzowymi światami.
Coś w tym jest... zachwycony byłem otwartym światem w Skyrim. Potem pojawił się wysyp sandboxów... poczułem się zmieszany i również zaczęło mnie bardziej ciągnąć do gier korytarzowych.
0 kudosDaroxs   @   17:08, 24.10.2017
Moim zdaniem wadą tych wszystkich otwartych światów jest to że się nie chce do nich wracać. Raz można przez pół czasu gry latać po mapie bo zadania są po przeciwnych stronach mapy. Ale jak się chce wrócić przypomnieć historie to nie za bardzo chce mi się znów latać po mapie. Wolałbym przejść sam wątek.
Mówię oczywiście o jakichś lepszych grach do których ze względu na historie chciałoby się wrócić. Bo jak ona słaba to nawet się nie chce latać po mapie przy pierwszym podejściu do gry.
0 kudoskobbold   @   18:46, 24.10.2017
Najgorzej na tym wyjdzie BW, studio kojarzone z genialnymi grami RPG własnie przestaje istnieć w takiej postaci do jakiej zostaliśmy przyzwyczajeni. Teraz będą robili typowe dla EA wydmuszki. Szkoda tej marki.
0 kudosshuwar   @   18:55, 24.10.2017
Racja... ja do sandboxów również nie wracam. Nawet do W3 jakoś mnie nie ciągnie, by latać znowu po tych samych zakamarkach.

A co to Bioware i EA... sami sobie na to zasłużyli.
0 kudoslogan23   @   19:13, 24.10.2017
No to zaoszczędzę kasy. Widać że ea kroczy ścieżką ku upadkowi. Będzie śmiesznie jak jej wydmuszki będą kupować tylko w usa.
0 kudosfrycek88   @   20:51, 24.10.2017
Sandboxy jak dla mnie ok. bo ja lubię takie gry, ale multi to mnie już nie interesuje.
0 kudosdabi132   @   16:44, 27.10.2017
Kolejna ciekawa sprawa w ostatnich dniach: Prawnicy Electronic Arts skontaktowali się z ekipą The Revive Team, aby ci przestali naruszać własność intelektualną Elektroników - a raczej żeby przestali wskrzeszać tryby multi w starszych Battlefieldach w których tryby sieciowe oparte były o zlikwidowanego GameSpy'a. Na bank EA sie nie spodobało, że z tego nic nie mają bo grach tych nie ma przecież mikrotransakcji, a masa ludzi wolała bawić się w klasycznych odsłonach BF'a niż kupować nowe, w których liczy się pojemność portfela, a nie umiejętności. Całe oświadczenie dostępne jest na stronce reviveheroes.com
0 kudosshuwar   @   18:36, 27.10.2017
Sami sobie szkodzą... sam dołączyłem do grona osób, które twierdzą, że EA jest na równi pochyłej.
0 kudosTheCerbis   @   02:22, 28.10.2017
To było widać już od dłuższego czasu. Choć ma swoje dobre momenty, EA idzie niestety w złą stronę.
0 kudoslogan23   @   02:41, 28.10.2017
Ciekawe jakie, Dorżnęła Mass Effect i wiele studiów. Teraz idą drogą ku upadkowi. Choć stracę na upadku ea. Bo mam kilka ich gier na originie. To mówi się trudno.
0 kudosshuwar   @   07:57, 28.10.2017
Cytat: TheCerbis
Choć ma swoje dobre momenty
No właśnie ich nie dostrzegam już od dawna. Takie sobie Dragon Age Inkwizycja, spaprany Mass Effect, Star Wars Battlefront najpierw bez singla, potem z - ale za to mega krótkim. Do tego te mikropłatności i wciskanie dojnego multi gdzie popadnie.
Dodaj Odpowiedź