Electronic Arts stawiać będzie na gry z otwartym światem i multiplayerem
Firma nie zamierza inwestować milionów w gry, na których zarobi tylko jednorazowo.
Electronic Arts przed kilkoma dniami anulowało opracowywaną przez Visceral Games grę w uniwersum Star Wars, jednocześnie zamykając studio. Gracze zaczęli się wówczas zastanawiać czy wydawca nie zamierza więcej środków skierować w stronę tytułów nastawionych na multi. Najnowsze doniesienia wskazują na to, że właśnie tak może być.
Były pracownik BioWare, projektant rozgrywki Manveer Heir, w wywiadzie dla redakcji portalu Waypoint potwierdził, że EA planuje cisnąć w gry z otwartym światem. Korporacja chce tworzyć produkcje, które da się traktować nie jako jednorazowe projekty ale długoterminowe usługi.
"Słowa, których użyto to 'niech wracają i wracają'. Czemu dbają o to w EA? Dbają o to ze względu na mikrotransakcje: kupowanie paczek z kartami w grach Mass Effect, multiplayer. Z tego samego powodu dodaliśmy paczki kart do Mass Effect 3: jak sprawić, aby gracze wracali, a nie 'tylko' grali od 60 do 100 godzin?", powiedział Heir.
Mimo że chęć zwiększenia przychodów nie jest niczym dziwnym, a każda korporacja istnieje po to by zarabiać, nie wszystkim podobać się będzie nowe podejście Electronic Arts.
"Musicie zrozumieć ilość pieniędzy o jakie chodzi w przypadku mikrotransakcji. Nie mogę powiedzieć konkretnej liczby, ale mogę powiedzieć, że kiedy zadebiutował multiplayer dla Mass Effect 3 te paczki kart się sprzedawały, zarabiały tyle, że zdecydowano się na multiplayer w Dragon Age. Z tego powodu inne gry EA zaczęły otrzymywać multiplayer, który w nich nie był dostępny początkowo. Udało nam się, zapewniliśmy firmie furę pieniędzy. To powtarzalny przychód, a nie jednorazowy".
Deweloper na koniec stwierdził, że gry AAA przeznaczone wyłącznie dla jednego gracza od EA są martwe, przynajmniej na jakiś czas.
"Anthem nie jest tradycyjną grą od BioWare, prawda? Jeśli widzimy coś takiego od BioWare, którego właścicielem jest EA, miejsca, w którym pracowałem przez 7 lat; jeśli widzimy coś takiego w zamkniętym już Visceral, a także m.in. w studiu Vancouver; znaczy to, że liniowe gry AAA nastawione na singla są obecnie w EA martwe".
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler