Far Cry 5 - producent wyjaśnia brak minimapy

Brak pomocniczej mapy sprawi, że będziemy musieli sami poznawać otoczenie.

@ 30.06.2017, 12:08
pc, ps4, xbox one

Far Cry 5 - producent wyjaśnia brak minimapy

Jedna z największych nowości, jaką Far Cry 5 wniesie do tytułowej serii, jest dość prozaiczna. Ubisoft postanowił usunąć z gry minimapę, co zasadniczo wpłynie na eksplorację Montany. Producenci postanowili wyjaśnić dlaczego podjęli taką, a nie inną decyzję.

Oddajmy zatem głos Drewowi Holmesowi, producentowi gry Far Cry 5:

"Chcieliśmy przyłożyć się do eksploracji i wywołać poczucie "nie wiem co teraz zrobić i gdzie pójść". Usunięcie minimapy spowodowało, że nie będziesz gapił się w róg ekranu mówiąc "co nowego w świecie?". Musieliśmy zwrócić uwagę na świat, dlatego strona artystyczna wykonała dobrą robotę w zakresie tworzenia punktów do orientowania się. W większym lub mniejszym stopniu to gra będzie kierować Cię i będziesz mówił "gdzie by tu pójść, co by tu dzisiaj porobić?".

Zdaniem dewelopera, usunięcie mini mapy i wież wpłynie także na immersję:

"Umieszczając grę w bardziej znajomym otoczeniu jak Montana, chcieliśmy porównać to do uczucia "co zrobiłbym w takiej sytuacji?". Powinienem pójść i poznać mieszkańców, sprawdzić czy oni coś zlecą. Albo przejść się do centrum miasta i zobaczyć czy tam jest coś do porobienia. Więc celem było pozbycie się wież zmuszających graczy do interakcji z ludźmi, teraz trzeba będzie zwracać uwagę na otoczenie. Intuicyjnie wyczuć "no dobra, tu jest miasto, a tam wzdłuż drogi stacja benzynowa", wszystko sprawia wrażenie wiarygodnego świata".

Premiera gry nastąpi 27 lutego 2018 roku na PC, PS4 oraz XOne.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmrPack   @   15:55, 30.06.2017
W takim razie Ubisoft pozbywa się minimapy z kolejnej po AC Origins gry, ale z przyzwyczajenia gracze chyba nadal będą spoglądać w rogi ekranu Dumny
0 kudosdabi132   @   18:00, 30.06.2017
Mam nadzieję, że chociaż zwykła mapa będzie.
0 kudosTheCerbis   @   22:16, 30.06.2017
Według mnie to dobre posunięcie a Holmes dobrze gada.
0 kudosUxon   @   09:44, 01.07.2017
Cytat: TheCerbis
Według mnie to dobre posunięcie a Holmes dobrze gada.
Oczywiście, że dobre, mogliby jeszcze usunąć znaczniki pokazujące dokąd iść, w przeciwnym razie brak minimapy mija się z celem, bo i tak nie będzie to żadne utrudnienie. Mapa mogłaby się "rysować" w trakcie przechodzenia, a gracz dochodziłby do celu spoglądając na drogowskazy, sprawdzając teren i jego topografię i pytając napotkane postaci zamiast szukać jedynej nadziei w górnym rogu ekranu. To byłoby moim zdaniem świetne wyjście i zwiększyłoby kapitalnie immersję. Pamiętacie Gothic 3 i Nordmar? Mimo, że obszar był zasadniczo niewielki, to można było się w nim nawet zgubić i w sumie na tym polegał jego urok i dzika naturalność. Albo szukanie Magów Ognia w okolicach Okary. Problematyczne, ale dało kupę satysfakcji, a i dzięki tej uważniejszej eksploracji odkryło się kilka fajnych miejsc w grze.

To zaskakujący, ale dobry ruch Ubisoft.
0 kudosguy_fawkes   @   10:06, 01.07.2017
Mnie się to średnio podoba. Ubi mówi o większej immersji, ale zakładam, że nawrzuca tam znowu mnóstwo znajdziek, których odfajkowanie zajmie przez to jeszcze więcej czasu. Na taka decyzję zarówno tu, jak i w AC wpłynął pewnie odbiór ostatniej Zeldy, gdzie zbyt wielu ułatwień nie ma i gracz po swojemu poznaje świat, mogąc przegapić nawet bardzo istotne dla historii rzeczy.
0 kudosfrycek88   @   17:33, 06.07.2017
Cytat: guy_fawkes
Mnie się to średnio podoba. Ubi mówi o większej immersji, ale zakładam, że nawrzuca tam znowu mnóstwo znajdziek, których odfajkowanie zajmie przez to jeszcze więcej czasu. Na taka decyzję zarówno tu, jak i w AC wpłynął pewnie odbiór ostatniej Zeldy, gdzie zbyt wielu ułatwień nie ma i gracz po swojemu poznaje świat, mogąc przegapić nawet bardzo istotne dla historii rzeczy.


Uważam dokładnie jak Ty, te "utrudnienia" są dane bez sensu i nie potrzebnie.
Dodaj Odpowiedź