Far Cry 5 (PC) - okladka

Far Cry 5 (PC)

Premiera:
27 marca 2018
Premiera PL:
27 marca 2018
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Przygodowa
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (29)Gram (9)Ukończone (16)Kupię (17)

Opis Far Cry 5 (PC)
Materdea @ 22:37 16.05.2017
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Kofeiniarz, kokainiarz, kodeiniarz.

Śr. długość gry: 28h 38min

+ czaswięcej

Far Cry 5 to kolejna - i wcale nie piąta! - odsłona serii przygodowych gier akcji od firmy Ubisoft! Deweloperzy znów wrzucili gracza do otwartego świata, a jest nim fikcyjny region o nazwie Hope County,  w amerykańskiej Montanie, na który przypadają rozległe obszary wiejskie, lasy, rzeki oraz tereny górskie.

Gracz kieruje losami zastępcy komendanta policji, który zostaje uwikłany w konflikt pomiędzy władzą, a przywódcą religijnego kultu, terroryzującego region. Jego zadaniem jest zbudowanie lokalnego ruchu oporu.

Na Far Cry 5 twórcy przygotowali szereg nowości w mechanice rozrywki, a jedną z największych jest możliwość przechodzenia głównej kampanii w trybie kooperacji dla dwóch graczy. Ponadto pojawiły się opcje personalizacji postaci, jak choćby wybór płci oraz koloru skóry. Jeśli chodzi o eksplorację, do dyspozycji gracza oddano szeroki wachlarz pojazdów, a niektóre z nich zaliczają debiut w cyklu. Mowa choćby o amerykańskich autach ("muscle cars"), czy też samolotach, gdzie w przypadku tych drugich wprowadzono także starcia powietrzne. 

W trakcie przygody stajemy naprzeciw zarówno z ludziom, korzystając z rozmaitego wyposażenia, ale także elementom fauny oraz flory oferowanego miejsca akcji. Z tą drugą kwestią wiąże się także ta przyjazna graczowi strona, czyli posiadanie własnego zwierzęcia - psa - i wydawanie mu poleceń. Mając go do dyspozycji, gracz może wskazywać przeciwników do likwidacji lub też nakazać czworonogowi, by zbierał i przynosił elementy ekwipunku należące do poległych. Mechanika oparta została także na elementach wziętych z gier cRPG - mamy zatem rozwój postaci, punkty doświadczenia oraz nowe umiejętności do odblokowania.

Do gry powróciły także elementy survivalu oraz edytor map, który został rozbudowany o dodatkowe funkcje.

Wymagania: Twórcy gry Far Cry 5 ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Far Cry 5 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosVerdyct   @   07:29, 17.05.2017
A to kolejna gra z serii moich ulubionych.
I z bólem przyznaję, że z serii moich nieulubionych twórców.
A tak na marginesie, to z moich obliczeń wynika,
że Far Cry 5 to jednak piąta część serii.
Pierwsza niemiecka, druga afrykańska, trzecia (że sie tak wyrażę) grzybkowa,
czwarta słoniowa. Więc kolejna to jednak piąta!
No, chyba że nie tylko czas jest względny Smutny


edit: a jednak,
zapomniałem o Far Cry Primal Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   08:30, 17.05.2017
A także o 4 innych, które na PC nie wyszły. 😛 Niemniej wszystkie jakoś się kręciły wokół pierwowzoru.
0 kudosTheCerbis   @   10:47, 17.05.2017
W zasadzie ja związków z pierwszą częścią jakoś nie zauważyłem, bo od dwójki wzwyż gry już były zupełnie inne.
1 kudosfelek111   @   16:17, 05.12.2017
Ja z chęcią znów wróciłbym do Afryki, tylko w lepszym wydaniu niż poprzednio. Jednak i klimat tej nowej części wydaje się całkiem obiecujący. Lubię Far Cry'a i pomimo jego powtarzalności zawsze gra mi się bardzo dobrze.
0 kudosLoczek3545   @   16:55, 06.06.2019
To samo i myślę, że w gorszej wersji niż poprzedniczki. Zapowiadało się na mega historię, a jedyne co mnie zaskoczyło to zakończenie, które i tak nie wzbudziło we mnie jakiegoś wielkiego WOW... Za dużo powtarzalności, 3 terytoria na których robimy to samo by zainteresować sobą, przywódcę danego regionu. Choć Ubi próbuje zmylić gracza tekstem jednej z postaci w grze "spokojnie, nie karzę ci wchodzić na wszystkie wieże..." po czym własnie to robi, zamieniając słupy na obozy, które odsłaniają kolejne postaci (misje). Zrobiłem podejście do gierki spory czas po premierze ponieważ chciałem poczuć "głód Far Cry'a", który nadszedł ale zakończył się już po jakiś 5h grania. Nawet strzelanie, które to właśnie robiło największe wrażenie w serii przestało sprawiać satysfakcję. Praktycznie natychmiastowy dostęp do każdej broni niby powinien być plusem, ale tu po prostu szybko się nudził, ponieważ dostępnych pukawek w grze jak na lekarstwo. Pojazdy wydawały się kompletnie zbędne w tej części. Nie wiem tez, czy to moja wina ale skradanie się (gdzie w każdej innej części, a nawet grze, zawsze wykorzystywałem do maksimum) było cholernie uciążliwe. W moim wypadku próba ogarnięcia obozu po cichu i tak praktycznie zawsze kończyła się potyczką "na rambo". Zestrzelenie typa na dachu niemal natychmiastowo alarmowało cały obóz, gdzie po czasie stwierdziłem, że to nie ma sensu, a przeciwnicy są i tak wystarczająco głupi by wbić się z LKM'em i zrobić to w stylu Sylwka. Powiem szczerze, że zawiodłem się. Jeśli byłaby opcja zwrotu to zrobiłbym to bez wahania, a New Dawn nie mam zamiaru nawet tykać.
Dodaj Odpowiedź