PlayStation Vita to wciąż istotna platforma, twierdzi Sony

Dodając jednocześnie, że chodzi o rynki azjatyckie. Na zachodzie sprzęt umiera.

@ 06.06.2017, 11:51
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
psv

PlayStation Vita to wciąż istotna platforma, twierdzi Sony

PlayStation Vita od jakiegoś czasu stanowi jedynie swoisty dodatek dla PlayStation 4. Przenośna konsolka Sony miała niezły start, ale szybko zaczęła wytracać początkową prędkość, a obecnie praktycznie stoi w miejscu i umiera.

Sony uważa jednak, że platforma radzi sobie w porządku. Na niektórych rynkach, np. w Azji, wciąż wzbudza wielkie zainteresowanie i nadal tworzone są na nią gry. Niestety nie znajduje to przełożenia na rynek zachodni, w tym także nasz. Od dłuższego czasu na PlayStation Vita nie zadebiutował bowiem żaden hit, który zachęciłby graczy do wyłożenia na niego pieniędzy.

Sprawę popularności urządzenia poruszył szef amerykańskiego oddziału Sony Interactive EntertainmentShawn Layde, rozmawiając z redakcją The Verge.

"Vita to wciąż istotna platforma, przede wszystkim w Japonii oraz Azji. Wciąż mamy twórców w Japonii, którzy tworzą dla tej platformy. Nie udało jej się natomiast przebić w Europie oraz Ameryce. Ciężko określić dlaczego, ale nie zdobyła ona dla nas tu odpowiednio dużej bazy właścicieli, abyśmy mogli nadal na nią tworzyć".

Jak widać, Sony spisało PlayStation Vita, przynajmniej jeśli chodzi o zachodnie rynki, na straty. Powoli można się więc zacząć z platformą żegnać. Tym bardziej, że większe zainteresowanie wśród graczy wzbudzają obecnie Nintendo Switch oraz Nintendo 3DS.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
1 kudosdenilson   @   13:28, 06.06.2017
Jak szef amerykańskiego oddziału Sony nie wie dlaczego Vita nie zdobyła takiej popularności? Za to powinno karać. Świetny i mocny sprzęt, ale polityka Sony sprawiła, że ten sprzęt się nie przyjął na rynku zachodnim. Popełnili karygodne ciężkie grzechy:
1. Bardzo drogi sprzęt w dniu premiery - Vita była około 200-300 zł tańsza od stacjonarki PS3. Dla rynku europejskiego i amerykańskiego to było za dużo za kieszonsolkę.
2. Karty pamięci - klasyczne chytry traci dwa razy. Nie dość, że człowiek kupował konsolkę za równe 1000 zł to jeszcze był zmuszony na dedykowane karty pamięci, które były i są strasznie drogie. Lekko można zakładać, że dwa razy droższe od kart SDHC/MicroSDHC klasy UHS 1 dla każdej z pojemności.
3. Koszty produkcji gier - nie nauczyli się, że grafika 3D jest bardziej kapitałochłonna i szybciej na niej widać "starość" produktu. Jeszcze nie było dużo tytułów pasujących do rynku europejskiego i amerykańskiego.
4. Zamiast promować konsolę ciekawymi promocjami na PSN to otrzymujemy gry z opóźnieniem i na dodatek w cenach jakby to były wydania na kartach z grą.
5. Brak znanych marek AAA - z początku się pojawiały i nagle zniknęły.
6. Zabezpieczenie konsoli - Sony postarało się, żeby nie można było w pełni i trwale przerobić konsoli i zainstalować CFW. Z drugiej strony z tego powodu PSP tak świetnie się sprzedało. Sprzęt miał potencjał jako kombajn do emulowania gier z starszych generacji konsol i wykorzystali to. Vita nadal nie została w pełni zhackowana i to może być również powód słabej sprzedaży sprzętu.
0 kudosremik1976   @   14:27, 06.06.2017
Zgadzam się ze wszystkim oprócz punktu #6. Sony wyprodukowało bardzo drogi przycisk do papieru i sukcesywnie uszczuplało jego możliwości kasując kolejne usługi. Ludzie w sumie od samego początku głośno wypowiadali się czego oczekują i co im się nie podoba. Sony udawało, że nie słyszy i teraz żalą się, że nie wiedzą co się stało. Może czas kilku ludzi zwolnić i spoglądać trochę dalej niż na czubek swojego nosa. Dziś jakiś światowy dzień głupich wypowiedzi przedstawicieli Sony?
0 kudosTheCerbis   @   14:31, 06.06.2017
Nie tylko dziś, ale faktycznie coś jest na rzeczy. o.o
0 kudosMicMus123456789   @   16:22, 06.06.2017
Sony zwyczajnie nie umie się zabrać za kieszonkowe konsolę, to tak jak Nintendo wie jak zrobić kieszonkową konsolę, ale nie wie jak zrobić dużą Dumny 3DS, 2DS itp jakoś umieją sobie poradzić na każdym rynku.
0 kudosmrPack   @   20:31, 06.06.2017
Trudno się nie zgodzić z tym, że Sony dało ciała w pewnych aspektach związanych z Vitą Smutny Od kilku lat jestem posiadaczem używanej konsolki w starszej wersji z ekranem OLED oraz kartą 16GB. Kupowałem ją z zamiarem zagrania w kilka ciekawszych tytułów przygotowanych z myślą o niej, a także w cyfrowe gry z PSX i PSP oraz korzystanie z Remote Play. Wygórowanych wymagań co niej nie miałem, ale jest w użyciu dość często, więc ogólnie inwestycji nie żałuję.
0 kudosdenilson   @   16:58, 07.06.2017
Cytat: remik1976
Zgadzam się ze wszystkim oprócz punktu #6
Złamali zabezpieczenia PSV?
Cytat: TheCerbis
Nie tylko dziś, ale faktycznie coś jest na rzeczy. o.o
To jest ich choroba po tym jak zachłysnęli się sukcesem PS2 i PSP.
Cytat: mrPack
Od kilku lat jestem posiadaczem używanej konsolki w starszej wersji z ekranem OLED oraz kartą 16GB.
Dla mnie to jedyna i słuszna wersja. Jak widziałem na żywo ekran OLED i zwykły LCD z wersji slim to nie ma co w ogóle porównywać. Kiedyś myślałem o wersji OLED, ale karta pamięci. To jest chore, że 16GB kosztuje około 140 zł.

Jeszcze jedna rzecz mi się nie podobała. Dedykowany kabel transferu i ładowania od początku istnienia sprzętu. Trudno było im pomyśleć, żeby dać wejście microUSB. Dopiero dali w wersji slim, ale jest ekran LCD.
0 kudosmrPack   @   19:18, 07.06.2017
Cytat: denilson
Dla mnie to jedyna i słuszna wersja. Jak widziałem na żywo ekran OLED i zwykły LCD z wersji slim to nie ma co w ogóle porównywać. Kiedyś myślałem o wersji OLED, ale karta pamięci. To jest chore, że 16GB kosztuje około 140 zł.

Jeszcze jedna rzecz mi się nie podobała. Dedykowany kabel transferu i ładowania od początku istnienia sprzętu. Trudno było im pomyśleć, żeby dać wejście microUSB. Dopiero dali w wersji slim, ale jest ekran LCD.
Właśnie ze względu na ekran OLED wolałem starszą wersję i udało mi się znaleźć ją razem z kartą 16GB, kilkoma grami oraz akcesoriami za 400zł. Co do ładowarki i kabelka, a właściwie jego wejścia w tej wersji to rzeczywiście kolejna dziwna decyzja Sony Konsternacja
0 kudosremik1976   @   21:52, 07.06.2017
Cytat: denilson
Złamali zabezpieczenia PSV?


Chodzi mi o to, że łamanie zabezpieczeń czyli piractwo jest już grubym przegięciem w zachciankach użytkowników.
0 kudosdenilson   @   08:33, 08.06.2017
Cytat: mrPack
Co do ładowarki i kabelka, a właściwie jego wejścia w tej wersji to rzeczywiście kolejna dziwna decyzja Sony Konsternacja
Sony słynie ze swoich dedykowanych kabelków. Po latach ciężko będzie znaleźć działający.
Cytat: remik1976
Chodzi mi o to, że łamanie zabezpieczeń czyli piractwo jest już grubym przegięciem w zachciankach użytkowników.
W przypadku PSP nagle wzrosła sprzedaż sprzętu, ale to też było czasowe.
Dodaj Odpowiedź