Druga połowa Final Fantasy XV jest w pełni liniowa
Deweloperzy Final Fantasy XV opowiadają o tym, jak skonstruowany jest świat w grze.
Jeśli liczyliście na to, że Final Fantasy XV będzie dysponowało w pełni otwartym światem, to mamy niestety złe wieści. Jak się właśnie dowiedzieliśmy, sandboksowa będzie jedynie pierwsza połowa gry. W drugiej fabuła poprowadzi nas za rączkę, serwując w bardziej liniowe doznania - dokładnie takie, jak w odsłonach poprzednich.
Temat nakreślił dyrektor Final Fantasy XV, Hajime Tabata, w rozmowie z redakcją magazynu Famitsu. Wywiad przetłumaczyła następnie redakcja portalu Siliconera, a poniżej znajdziecie najistotniejsze jego fragmenty, nawiązujące do charakteru wirtualnego świata.
"Cała struktura gry w Final Fantasy XV składa się zarówno z części otwartej, jak i liniowej", powiedział Tabata. "Pierwsza połowa toczy się w otwartym świecie, ale fabuła w drugiej połowie jest prowadzona w pełni liniowo. W ten sposób nie znudzisz się otwartym światem, podczas gdy fabuła zacznie się zacieśniać, zrobiliśmy tak, abyś również mógł się rozwijać i abyś doświadczył rozgrywki, jak w konwencjonalnych grach Final Fantasy".
Tabita następnie zdradził, że długość scenariusza to około "40 do 50 godzin", jeśli zdecydujemy się przebrnąć tylko i wyłącznie przez główny wątek w pierwszej i drugiej połowie gry. Co ciekawe, w drugiej będzie kilka rozwidleń, niemniej jednak tego elementu dyrektor Final Fantasy XV nie opisał zbyt szczegółowo.
Premiera przedsięwzięcia odbędzie się 29 listopada 2016 roku, na PlayStation 4 oraz Xboksie One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler