Wygląda na to, że deweloperzy Batman: Arkham Knight olali optymalizację swojego projektu na komputerach PC.
bigboy177 @ 23.06.2015, 11:36
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc
Wygląda na to, że deweloperzy Batman: Arkham Knight olali optymalizację swojego projektu na komputerach PC. W wyniku tego gracze korzystający z tandemu myszka i klawiatura zmagają się z licznymi problemami, a wiele z nich uniemożliwia jakąkolwiek rozgrywkę.
W sieci aż roi się od zgłoszeń dotyczących niepoprawnego działania gry Batman: Arkham Knight. Tu problemy, tam problemy... wszędzie problemy. Co najgorsze dotyczą one wyłącznie wersji dla komputerów PC, co oznacza, że studio Rocksteady najzwyczajniej w świecie olało właścicieli blaszaków. W wyniku tego w samym tylko Steam jest grubo ponad 1000 negatywnych recenzji!
Problemy, z którymi walczą gracze podzielić można na dwie kategorie: te związane z plikami gry oraz te dotyczące płynności działania. Jeśli chodzi o pliki, najwięcej problemów z nimi zgłaszają osoby, które zdecydowały się na pre-load tytułu. Jeśli więc zauważycie jakieś niedociągnięcia, musicie sprawdzić integralność plików gry za pomocą odpowiedniego narzędzia w Steam.
Jeśli chodzi o szybkość działania gry, najwięcej problemów zgłaszają osoby korzystające z kart graficznych firmy AMD. Sprzęt tego producenta niejednokrotnie ledwie generuje 10 ramek na sekundę, podczas gdy spełnia on wymagania minimalne, określone przez dewelopera gry. Największe spadki płynności występują podczas jazdy Batmobilem. Wówczas liczba klatek spada bardzo mocno, niezależnie od posiadanych podzespołów. Z Batman: Arkham Knight nie radzą sobie nawet GTX 980, GTX 970, a czasem nawet Titan X. Do problemów z optymalizacją dochodzą jeszcze liczne bugi, np. sprawiający, że liczba klatek blokowana jest na 30.
Jako że gracze to zaradne istoty, jest już kilka rozwiązań napotkanych baboli, np. tego z blokowaniem liczby klatek. Jeśli chcecie uwolnić FPS-y, przejdźcie do katalogu, w którym zainstalowaliście grę, a następnie odszukajcie plik “BMSystemSettings.ini”. W nim znajdźcie "maxfps" i zmieńcie przypisaną do niego wartość z 30 lub 60 na 0.
Sytuację będziemy monitorować na bieżąco i jak tylko pojawią się nowe doniesienia, będziemy Wam je przekazywać. Póki co pozostaje się uzbroić w cierpliwość.
Batman: Arkham Knight to czwarta część odświeżonej serii z "Gackiem" w roli głównej. Za produkcję odpowiada studio Rocksteady, znane doskonale z dwóch pierwszych odsłon t...
Czyli jednak R* jest mądrzejsze. Jednak warto poczekać z kilka miesięcy dłużej na wersję PC-tową niż mieć później takie problemy z optymalizacją. Z innego punktu widzenia to bardzo dziwne że Rocksteady wypuścił coś takiego, przecież jest pełno filmików jak to chwalą karty Nvidia za jakieś dodatkowe bajery w grafice dymy nie dymy itp. a tu się okazuje coś takiego no chyba że się mylę i na konsolach też takie bajery są choć wątpię. Właściwie też wiele informacji docierało na temat Batmana po przez PS4 nie wiem może tylko ja zauważyłem to ale bardzo dużo filmów i promowania produktu było ze strony PS więc może też dlatego olali PC, tak jak napisał
Cytat: gregory16mix Nie chciał bym od żadnego developera usłyszeć, że przyszłość gier to tylko konsole
Oczywiście PC nigdy nie straci swojego blasku ale gorzej jak gry w przyszłości będą wydawane tylko z myślą o konsolach a na PC dostaniemy ochłap i miesiąc lub więcej czekania na miliony łatek.
Śmiech na sali tyle w temacie. Dobrze że mój komputer jest na tyle słaby że w końcu nie kupiłem Batmana, czekając aż będę miał nowego kompa i póki co może wyjdzie z kilka łatek poprawiających grę.
Cytat: Eastwolf U mnie wszystko śmiga ale nie mogę włączyć Polskich napisów. Wie ktoś coś?
No właśnie podobno że wgl nie ma polskiej wersji, przynajmniej ludzie którzy ze steam'a kupowali tak mają nie wiem co z wersją pudełkową tak czy siak kicha.
Kurcze spodziewałbym się wszystkiego, ale nie tego, że takie problemy będą i to tylko z wersją na PC. Ciekawe ile im teraz zajmie naprawienie tego wszystkiego.
U nas wydawcą jest Cenega na ich stronie jest niby, że gra w PL, ale na żadnej grafice okładki nie widać by były napisy, dziwnie tak :/
To ja powiem lepiej - edytowałem plik ini na max fps, znalazłem też w którymś pliku ini notę, żeby zrobić "un-comment znaku ";" żeby spróbować sforsować dany język gry. No i oczywiście nic to nie dało, więc klikam sprawdź spójność plików w steamie i grę pobiera od nowa. Mistrzostwo świata.
Cytat: gronek16 Oczywiście PC nigdy nie straci swojego blasku ale gorzej jak gry w przyszłości będą wydawane tylko z myślą o konsolach a na PC dostaniemy ochłap i miesiąc lub więcej czekania na miliony łatek.
PC to tysiące możliwych konfiguracji, a konsole to tylko kilka. Ot, prosta odpowiedź. Oczywiście nie usprawiedliwia to developerów, ale nie ma się co oszukiwać, że mając w perspektywie pewny zarobek na wersjach konsolowych i zapewne dużo mniejszy na PC, devovie bardziej przyłożą się do tych pierwszych.
Mnie najbardziej dziwi, że to się zdarzyło akurat na tym silniku - oczywiście widziałem kaszaniaste, niezoptymalizowane produkcje na Unreal Engine, ale poprzednie części od RockSteady hulały wybornie. Pecetowcom życzę szybkiej naprawy ich portu, a sam w przyszłości kupię ten tytuł w wydaniu na konsole.
Cytat: Lucas-AT Co wiecej, maksymalny poziom tekstur to medium, a niektorym osobom podczas gry wyswietlaja sie przyciski... od Dualshocka 4.
To czysta fuszera, ktora nie miala prawa ujrzec swiatla dziennego. Za takie cos gracze powinni zwracac towar do sklepu i zakladac pozwy zbiorowe.
Dokładnie i powinni to naprawić jak najszybciej a jako rekompensatę dać chociaż 2 DLC za darmo, wtedy można by powiedzieć że są odpowiedzialną i uczciwą spółką.
Zastanawiam się też czy czasem DLC nie będą maiły znów problemów.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler