Batman: Arkham Knight (PC) - okladka

Batman: Arkham Knight (PC)

Premiera:
23 czerwca 2015
Premiera PL:
23 czerwca 2015
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
- napisy
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (71)Gram (10)Ukończone (27)Kupię (8)

Opis Batman: Arkham Knight (PC)
Materdea @ 17:37 04.03.2014
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Śr. długość gry: 26h 50min

+ czaswięcej

Batman: Arkham Knight to czwarta część odświeżonej serii z "Gackiem" w roli głównej. Za produkcję odpowiada studio Rocksteady, znane doskonale z dwóch pierwszych odsłon tegoż cyklu. Wydania podjęła się oczywiście firma Warner Bros.

Gra ponownie obsadza nas w roli tytułowego Człowieka-Nietoperza, zaś akcja została umiejscowiona w powiększonym Gotham. W tej edycji deweloperzy zaimplementowali możliwość poruszania się pojazdem głównego bohatera - Batmobilem - poszerzając ulice wspomnianej metropolii. Co istotne, mamy do czynienia z typowym sandboxem, a zatem swobodnie jeździmy po ulicach, szukamy zleceń pobocznych i realizujemy zadania stanowiące fragmenty głównego wątku fabularnego.

Jeśli chodzi o historię, to Batman ponownie musi stawić czoła zagrożeniu, którym niewątpliwie są czarne charaktery znane z kart komiksów. Pojedynkujemy się ze Strachem na Wróble, Dwiema Twarzami czy też Pingwinem. Ten pierwszy rzuca wyzwanie Batmanowi, organizując ekipę super złoczyńców i zlecając im sianie spustoszenia w Gotham. Batman spróbuje powstrzymać szaleńców i uratować swoje rodzinne miasto.

Styl gry znów został oparty o charakterystyczny model walki, który jest największym "ficzerem" gier tworzonych przez Rocksteady. Protagonista potrafi więc wyprowadzać dziesiątki skomplikowanych ciosów, łącząc je w rozbudowane kombosy. Każdy cios oznacza podbijanie mnożnika punktów, a te natomiast reprezentują to, jak dobrze poszło nam w danej potyczce. Prócz bitek, w Batman: Arkham Knight zajmować się będziemy także eksploracją, rozwiązywaniem zagadek detektywistycznych oraz gromadzeniem punktów doświadczenia, które następnie zamienimy na nowe umiejętności, tudzież ekwipunek. Jak bowiem powszechnie wiadomo, siłą Batmana są przeróżne gadżety, ułatwiające nawigację po metropolii oraz obezwładnianie bandytów.

Batman: Arkham Knight działa na zaawansowanym silniku graficznym, dzięki czemu oprawa wizualna jest pełna efektów specjalnych, a w oczy rzucają się płynne animacje i ostre tekstury.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea, Dirian, urban1212,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Batman: Arkham Knight (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosIgI123   @   21:14, 07.03.2014
Po publikacji w Game Informerze w sieci pojawiło się również sporo screenów i concept artów. Jeszcze bardziej pogłębiły mój apetyt na tą grę, który już i tak jest ogromny, ale dwa szczególnie mi się spodobały (screeny są z oficjalnego polskiego site'a o serii Arkham, więc chyba nie ma problemu że je tutaj wstawię):
https://www.arkha(...)47_o.jpg
oraz
https://www.arkha(...)mgur.jpg
Widać w nim to na co czekam najbardziej od pierwszej gry tej serii - od Arkham Asylum patrzyłem się w migoczące w oddali Gotham City, mając nadzieję że kiedyś będzie okazja polatać między tymi budynkami. No i jest! Zwróćcie uwagę iloma szczegółami to miasto jest wypełnione, no piękne po prostu. Wystarczy zapchać je sekretami i pobocznymi zadaniami, a będę w to grał jeszcze godzinami po ukończeniu wątku głównego.
Wielkość też sprawia niezłe wrażenie. Jeśli do wszystkiego co widać na horyzoncie będzie można dotrzeć... To łał. Nie będzie to pewnie rozmiar porównywalny do jakichś GTA V, Just Cause 2 czy innych sanboxów, ale to dobrze - moim zdaniem im większy świat, tym nudniejszy i mniej ogólnie zadbany. Ale i tak na ciasnotę na pewno nie będzie można narzekać.
0 kudosIgI123   @   12:37, 04.05.2014
Sorry za posta pod postem, ale jeżeli ktoś jest zainteresowany to wyciekł zapis audio z prezentacji tej gry:
klik
Miejscami trzeba się wsłuchać, bo ktoś na tym nagraniu chyba przeżywa orgazm. Ale da się usłyszeć to jak Batman kogoś przesłuchuje, Riddlera a także ryk Batmobilu.
0 kudosIgI123   @   21:20, 21.07.2015
Już na wstępie napiszę że ludziom odpowiedzialnym na konwersję na PC nie wybaczę ich czynów nigdy - popsuli mi pierwsze, najważniejsze wrażenie z gry na którą czekałem z wypiekami na twarzy prawie trzy lata. Niechaj ich piekło pochłonie.
Lecz mimo bolesnych spadków płynności, za nic nie mogłem się od tej gry oderwać, aż nie ujrzałem w statystykach tłustego 100%. Arkham Knight to perła i godnie kończy tą jakże fantastyczną serię. Fabularnie to najlepsza gra z serii i myślę że nikt kto zagra temu nie zaprzeczy, chociaż wątek tytułowego Rycerza kończy się raczej słabo.
Gameplayowo wiele się nie zmieniło. Nowi przeciwnicy, gadżety, jest także jakby trudniej, za co oczywiście plus. Więcej słów należy się batmobilowi. Szczerze mówiąc nie byłem do niego przekonany aż do chwili gdy zasiadłem za jego sterami. I w sumie ani mi on nie przeszkadza, ani też nie jest to dla mnie coś niesamowitego. Jazda nim jest przyjemna (tak samo jak demolowanie miasta, czuć moc!), a starcia z czołgami, chociaż średnio pasują do całej konwencji, również sprawiają sporo frajdy, tak jak całkiem wymagające tory wyścigowe Riddlera.
A skoro już o nim wspomniałem, to fani rozwiązywania zagadek Zagadki powinni być wniebowzięci. Łamigłówki są najlepsze z całej serii i od czasu do czasu naprawdę trzeba ruszyć łepetyną. Rozwiązanie dwustu siedemdziesięciu szarad to czysta przyjemność.
Podsumowując, Rocksteady po raz trzeci nie zawiodło. To Arkham City - moja gra dekady - z większym i kunsztownie wykonanym światem, wieloma zadaniami pobocznymi, ulepszonym i trudniejszym gameplayem, świetną fabułą oraz mrocznym klimatem. Na co ja tu mogę narzekać? Gdyby nie ta zepsuta konwersja na blaszaki...
0 kudosMicMus123456789   @   18:22, 19.01.2016
No i Arkham Knight skończone Uśmiech Szczerze, cieszę się, że ukończyłem grę na tyle po premierze by działała dobrze Dumny Bo naprawdę po tym co się działo zaraz po premierze nic nie mogło namówić do zakupu. W końcu jednak kupiłem grę i gra śmigała bardzo dobrze nawet na wysokich co mnie zaskoczyło. Co do samej gry mistrzostwo świata, lepiej już chyba być nie mogło Szczęśliwy Wszystkie elementy gry trzymają niesamowicie wysoki poziom, a jazda batmobilem to istna bajka. Jedyne co mnie zabolało to to, że w bodaj połowie gry dowiadujemy się kto kryje się za maską. Przyznam szczerze, ze liczyłem iż do samego końca pozostanie to niewiadomą.
1 kudosbat2008kam   @   16:20, 15.03.2018
Miałem przyjemność zapoznać się ze wszystkimi produkcjami spod szyldu Batman Arkham i przy każdej z nich bawiłem się świetnie. Zabawa była wciągająca do tego stopnia, że wszystkie przygody Bruce'a Wayne'a ukończyłem na 100% i przy okazji Arkham Knight zapewne nie będzie inaczej, bo co tu dużo mówić - wciąż mnie "trzyma" i "telepie".

Jestem świeżo po zakończeniu wątku głównego ostatniej produkcji o przygodach Człowieka-Nietoperza, mając na ukończeniu także większość misji pobocznych, z licznikiem przejścia zatrzymanym na 90 procentach. Ciężko znaleźć jakiekolwiek słowa uznania dla ekipy Rocksteady, które by już pod adresem tego utalentowanego dewelopera nie padły, dlatego całość skwituję jednym zdaniem: to jedna z najlepszych gier, w jakie grałem kiedykolwiek. Nie w tym roku, nie w przeciągu ostatnich 5 czy 10 lat. KIEDYKOLWIEK.

Niesamowicie dopracowana, z wciągającą i pełną zwrotów akcji fabułą, kapitalną oprawą audiowizualną, świetną fizyką, mnóstwem gadżetów, pięknym światem i jak zwykle satysfakcjonującym systemem walki. Dopełnieniem całości jest Batmobil, którym jazda, walka i rozwiązywanie zagadek dostarcza mnóstwo przyjemności. No i to zakończenie... Nie będę nikomu spoilerował, napiszę tylko, że epilog Arkham Knight to jedno z najlepszych zakończeń, jakie było dane mi przeżyć.

Dla takich gier warto psuć sobie wzrok i odkładać obowiązki na później. Po prostu majstersztyk i - obok Wiedźmina 3 - najlepsza gra z jaką miałem do czynienia na aktualnej generacji sprzętowej (sam grałem w wersji PC, bo o ile miałem w swoim życiu większość konsol jakie kiedykolwiek wyszły, o tyle zakupu PS4 i XBO nie przewiduję).
0 kudosTheCerbis   @   20:26, 15.03.2018
Bat, częściej się tu pojawiaj. Uśmiech

Na mnie czeka właśnie jedynie ostatnia część serii Arkham, ale chyba zagram dopiero na nowym PC... Czyli bardzo długo poczekam.
0 kudosIgI123   @   22:01, 15.03.2018
Bat, już pisałem spoilerowego posta z pytaniem Twoje odczucia o symbolice zakończenia, ale nagle mi się przypomniało że ,,właściwy" ending jest dopiero po zrobieniu wszystkich zadań pobocznych. Było blisko!
Ja cały czas Arkham Knighta mam na dysku, bo też chcę ją zrobić tak jak Arkham Asylum i Arkham City na 100%, ale tutaj wyzwania są znacznie trudniejsze, zwłaszcza te z DLC - i dobrze! Co jakiś czas siadam i próbuję, ale nie mogę przysiąść tak raz a dobrze. Może kiedyś.
Poza tym dodam że bardzo się cieszę iż minęły trzy lata, a o nowym Batmanie ani widu ani słychu - nawet było potwierdzone że nie ma właściwie na co liczyć. Bałem się swego czasu że seria będzie kontynuowana, ale Rocksteady w swym geniuszu rozumie że trylogia to najlepsza forma i nie zrobili z tej świetnej marki Call of Duty czy Assassina.
0 kudosGuilder   @   23:51, 15.03.2018
Do właściwego zakończenia nie potrzebujesz wyzwań. Tylko wszystkie sidequesty, które niestety obejmują też tego nieszczęsnego Riddlera.
0 kudosTheCerbis   @   09:43, 16.03.2018
A przy okazji spytam czy w poprzednich częściach też dostaje się drugie zakończenie bądź coś innego extra za poboczne zadania (które mnie osobiście nużyły i mimo chęci robienia w grach większości zadań tutaj poległem)?
0 kudosguy_fawkes   @   10:24, 16.03.2018
Z tego co pamiętam, nie ma nic takiego. AK to wyjątek, bo stanowi finał historii Mrocznego Rycerza od RockSteady. I to FINAŁ przez ogromne „F”. Ja grałem na PS4, więc dla mnie to gra kompletna pod każdym względem, także technicznym.
0 kudosGuilder   @   10:40, 16.03.2018
Innych zakończeń w poprzednich częściach nie ma, ale w Arkham City po ukończeniu wszystkich wyzwań Riddlera można go dorwać (w Asylum dzieje się to "zdalnie", a w Origins zyskujemy tylko dostęp do jego kryjówki i trochę doświadczenia).
0 kudosTheCerbis   @   10:45, 16.03.2018
Dzięki. Choć szkoda mi trochę, że go nie złapałem, to nie będę raczej ponownie instalował gier tylko po to, żeby te wszystkie pytajniki zbierać. :> Chociaż może kiedyś, kto wie...
0 kudosIgI123   @   17:59, 16.03.2018
Guilder, wiem to, musiałeś źle mojego posta zrozumieć.
Cerbis, nie, takie coś tylko w Arkham Knighcie.
0 kudosbat2008kam   @   11:39, 17.03.2018
Cytat: IgI123
Bat, już pisałem spoilerowego posta z pytaniem Twoje odczucia o symbolice zakończenia, ale nagle mi się przypomniało że ,,właściwy" ending jest dopiero po zrobieniu wszystkich zadań pobocznych. Było blisko!

Masz na myśli Upadek Rycerza? Cóż, odpaliłem tę sekwencję mając na koncie 9 z 11 złapanych złoczyńców i oczywiście było "wybuchowo", ale już po przerywniku filmowym wyskoczył mi komunikat, że nie było to pełne zakończenie i do osiągnięcia go niezbędne jest zapuszkowanie wszystkich złoczyńców, dlatego powrócimy do tematu jak zamknę Riddlera (w międzyczasie udało mi się pozbyć Deathstroke'a) ;)
0 kudosIgI123   @   14:35, 18.03.2018
Tak, właśnie chodzi mi o to że zacząłem pisać co się dzieje w stuprocentowym zakończeniu. Niby niewiele, ale mogłoby odebrać przyjemność z osiągnięcia samemu.
Dodaj Odpowiedź