Pierwsza recenzja Watch_Dogs już jest i nieco studzi zapał

W sieci pojawiła się pierwsza recenzja Watch_Dogs. Tekst został opublikowany najwyraźniej przedwcześnie i bez wiedzy Ubisoftu (pozostałe redakcje czekają na minięcie embargo), ale nam to rzecz jasna nie przeszkadza, bo dowiadujemy się kilku szczegółów.

@ 18.05.2014, 15:51
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360, wiiu, ps4, xbox one

Pierwsza recenzja Watch_Dogs już jest i nieco studzi zapał

W sieci pojawiła się pierwsza recenzja Watch_Dogs. Tekst został opublikowany najwyraźniej przedwcześnie i bez wiedzy Ubisoftu (pozostałe redakcje czekają na minięcie embargo), ale nam to rzecz jasna nie przeszkadza, bo dowiadujemy się kilku szczegółów.

Recenzja pojawiła się na łamach portalu wccftech.com, dotyczy wersji dedykowanej konsoli Xbox One, a autor ocenił grę na 7.2/10. Nie jest to więc szczególnie satysfakcjonująca nota, jak na jeden z najbardziej wyczekiwanych tytułów ostatnich miesięcy, prawda? Co nie wypaliło?

Zawodzić ma przede wszystkim tryb sieciowy, który jest do bólu powtarzalny i zwyczajnie nudny. Ubisoft stosuje ponadto nie do końca logiczny system, który karze graczy przełączających grę z trybu online do offline. Tracą oni bowiem zdobyte punkty doświadczenia i zainwestowane umiejętności. Jak sugeruje na naszym forum użytkownik J3DAJ, miałoby to być zabezpieczenie przed trollami, którzy będą próbowali wejść do świata innych graczy i niszczyć im rozgrywkę, a następnie chować się w trybie offline. Brzmi to sensownie, ale co w przypadku, gdy stracimy połączenie z serwerami?

Autor tekstu potwierdza ponadto, że Watch_Dogs wygląda znacznie gorzej, niż w czerwcu 2012, kiedy to francuski wydawca pokazywał wczesną wersję swojego dzieła na targach E3. Gra dość przeciętnie prezentuje się przede wszystkim w dzień, gdzie przypomina GTA V, tytułu z zeszłej generacji konsol. Być może jednak wersja na PC wypadnie pod tym względem lepiej.

Pierwsza recenzja Watch_Dogs już jest i nieco studzi zapał
Tytuł posiada jednak także mocne plusy. Przede wszystkim oferuje dość długi i zadowalający wątek fabularny dla pojedynczego gracza. Misje, jak i rozgrywka w trybie single-player zostały zaprojektowane z głową, a gra przynosi sporo ciekawych zadań pobocznych. Jest tu garść akcentów humorystycznych, dodatkowo poprawiających odbiór trybu kampanii.

To dopiero pierwsza recenzja, więc ciężko na ten moment wyciągać ostateczne wnioski. Zdaje się jednak, że potwierdziły się obawy z ostatnich miesięcy - graficznie dzieło Ubisoftu nie powala, a także nie jest czymś, co wyznaczy nowe standardy na rynku gier sandboksowych. Rewolucji więc nie ma, ale już za kilka dni do naszych czytników powinna trafić po prostu dobra, albo i bardzo dobra produkcja akcji z otwartym światem. My tytuł także zrecenzujemy, a stosownego tekstu spodziewajcie się w przyszłym tygodniu.

Korzystając z okazji, poniżej obejrzycie świeże nagranie z wersji na PlayStation 4.


Sprawdź także:
Watch_Dogs

Watch_Dogs

Premiera: 27 maja 2014
PS4, PC, PS3, XBOX 360, WIIU, XBOX ONE

Watch_Dogs to gra akcji opowiadająca o zinformatyzowanym świecie, w którym jeden człowiek, może kontrolować wszystko z wykorzystaniem wyłącznie swojego telefonu. Projekt ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   23:18, 18.05.2014
@Festus_ Właśnie zabierałem się za napisanie czegoś takiego, ale mnie uprzedziłeś Uśmiech Jak wynika z artykułu zawiódł jedynie tryb online i grafika, czyli elementy, które nie mają dla mnie żadnego znaczenia. W związku z tym wnoszę, że pozostałe wyszły świetnie, a więc gra musi być fantastyczna. O ile ta recenzja jest wiarygodna i rzetelna. Jeśli jest w istocie, to już nie mogę się doczekać aż położę łapy na Watch_Dogs. A Wy dalej płaczcie, że grafika beeeSzczęśliwy
0 kudosJ3DAJ   @   00:22, 19.05.2014
O ile wątek fabularny faktycznie jest mocny i długi, to biorę w ciemno.

Graficznie jakoś wiele nie oczekuję, jeśli niska rozdzielczość nie będzie kuła mnie w oczy, to będzie dobrze. A co do reszty to już samemu ocenię, i nie będę się sugerował opinia innych bo różnie z nią bywa. Jednemu podoba się to, drugiemu tamto itd.

EDIT:
Kilka screen'ów wersji PS4:
Rozwiń


Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek



Obrazek

Źródło
0 kudosKrru   @   08:17, 19.05.2014
Inni recenzenci pewnie też będą narzekać na grafikę, ale Watch Dogs dobrze się sprzeda. 7.2/10 jest dobrą oceną.
0 kudosFox46   @   13:47, 19.05.2014
Cytat: Krru
Inni recenzenci pewnie też będą narzekać na grafikę.


Raczej tak bo to WD promował najbardziej, za tą grafikę Ubisoft same sobie jest teraz winne że ich gra będzie teraz cierpiała przez ich niekompetencję. No i odbije się to na recenzjach i niższych ocenach..... chociaż jestem wstanie stwierdzić że kilka recenzentów da tą 9/10 to już jest do przewidzenia.
Jedynie ci najbardziej zatwardziali dadzą sprawiedliwsze oceny.
0 kudosDirian   @   14:25, 19.05.2014
Fox - ale dlaczego twierdzisz, że 9 będzie niesprawiedliwą oceną? Jeżeli single faktycznie jest bardzo dobry, a gra jest bardzo grywalna, to nie widzę powodu dla którego miałaby nie otrzymać dziewiątki.
0 kudosFox46   @   15:45, 19.05.2014
Cytat: Dirian
Fox - ale dlaczego twierdzisz, że 9 będzie niesprawiedliwą oceną? Jeżeli single faktycznie jest bardzo dobry, a gra jest bardzo grywalna, to nie widzę powodu dla którego miałaby nie otrzymać dziewiątki.


By dostać 9/10 i nie patrzeć na grafikę przy okazji(co graniczy z CUDEM w dzisiejszych czasach) to naprawdę musi mieć świetną bardzo wciągająca wielowątkową fabułę. W co wątpię by tak było , bo popatrz na inne gry czy teraz fabuła jest najważniejsza .... zdecydowanie NIE.
To kiedyś było No1 w grach, teraz już niestety nie.Teraz numerem jeden jest oprawa graficzna i to ona zazwyczaj w dużym stopniu decyduję o finalnej ocenie gry.
banalny przykład proszę bardzo.....
Battlefield 4 gra niedorobiona jakich mało a mimo to dostała 9,5/9/ 8,5 albo 8. Czy to są według ciebie sprawiedliwe oceny ?? no według mnie zdecydowanie nie.
Zwłaszcza że gra była niedorobiona pod względem Signla jak i Multiplayera. Co nie znaczy że Watch dogs ma być identyczne, to tylko przykład jak niesprawiedliwe oceniają zagraniczni recenzenci/ jak i nasi polscy w większym stopniu, i jak bardzo trzeba je brać z przymrużeniem oka takie recenzję.
Co ciekawe MiastoGier kolejny raz przy chociażby właśnie Battlefieldzie 4 pokazało niezależność i oceniło (według mnie bardzo sprawiedliwe), bo gdzie GOL dał 7,8, Poligamia 4/5, Gamezilla 8/10 i kilka innych portali dało i tak zbyt wysoką ocenę to MG dało 6/10

PS: I to była nawet twoja recenzja Szczęśliwy Dirianie hehehehe Diabelski pomysł

Tak więc sam widzisz że grafika to nie wszystko, w wątpię by Watch Dogs dało nam chociażby fabułę na poziomie nie wiem ... MassEffecta raczej nietrafne porównanie bo ME się na tym skupiał, a WD raczej nie będzie się skupiał na Fabule(w dużym stopniu). Bo odkąd pamiętam w Watch Dogs priorytetem właśnie miała być GRAFIKA.
Tak więc poczekamy do premiery i się przekonamy.



0 kudosDirian   @   17:00, 19.05.2014
@ Fox - jasne, że siódemki i ósemki, a tym bardziej dziewiątki dla BF 4 uważam za nieporozumienie. Ale to nie wynikało z tego, że gra była słaba (no, pomijająć singla), a z tego, że była strasznie zabugowana i w sumie nadal jest, o czym wspominam w recenzjach każdego kolejnego dodatku.

A co do oprawy - no zgodzę się, że WD nie wygląda tak jak miało wyglądać. Ale też nie uważam, żeby gra wyglądała jakoś nadzwyczaj źle. Filmiki to jedno, a tytuł w akcji to drugie. Na niektórych materiałach WD wygląda nieźle (szczególnie wieczorem, w deszczu). A nadal w większości przypadków są to ujęcia z konsol, więc czekam aż gra zadebiutuje na PC. Być może tutaj będzie faktycznie ładniejsza.
0 kudosUxon   @   17:20, 19.05.2014
@Fox Owszem grafika jest ważnym czynnikiem w odbiorze gry, ale mówić, że jest tym najważniejszym i w głównej mierze kształtującym końcową ocenę to spore nadużycie. Jak pewnie wiesz, recenzje składają się z kilku / kilkunastu aspektów i każdy wpływa w podobny sposób na finalną notę. Zawsze jest tak, a przynajmniej w tych rzetelnych, że grafika, dźwięk, grywalność są tak samo ważne. Dobry recenzent nigdy nie zbagatelizuje któregoś z tych i jeszcze paru innych aspektów, i nie będzie stawiał jednego nad drugim. Co innego odbiór recenzji przez czytelników, którzy już mają prawo grać czy to dla samej grafiki, czy samego gameplaya i sobie mogą recenzję podprowadzać pod własne upodobania. Tak jak tutaj: W_D dostało 7.2/10, a na pewno dla wielu gra będzie warta 10/10. Po prostu chodzi mi o to, by nie generalizować, bo każdy gracz ma swoje osobiste preferencje co do gier.

Cytat: Fox
...popatrz na inne gry czy teraz fabuła jest najważniejsza .... zdecydowanie NIE


Tutaj to już w ogóle pojechałeś. Podałeś przykład Battlefielda. W tym przypadku masz rację. Ale: Mass Effect, Batman: Arkham..., Wiedźmin, Shadowrun: Returns i Dragonfall, BioShock, Red Dead Redemption, Braid, Fallout:New Vegas, The Walking Dead, The Last of Us, dalej wymieniać?
0 kudosFox46   @   17:36, 19.05.2014
Cytat: Uxon
Tutaj to już w ogóle pojechałeś. Podałeś przykład Battlefielda. W tym przypadku masz rację. Ale: Mass Effect, Batman: Arkham..., Wiedźmin, Shadowrun: Returns i Dragonfall, BioShock, Red Dead Redemption, Braid, Fallout:New Vegas, dalej wymieniać?

No właśnie nie pojechałem, bo gry które są dobre fabularnie mają jakieś wodotryski graficzne ?? zdecydowanie nie. Wszystkie gry które wymieniłeś są graficznie OK, ale nie są takimi wodotryskami jak Crysis,Battlefield 3 i inne tego typu. A te gry jak wiesz nie mają "super epickiej fabuły"
No i gry które też wymieniłeś są pewnego rodzajami perełkami bo załóżmy że w ciągu roku dostaniesz 300 gier i ile z tego masz gier z dobrą wciągająca fabułą ?? z garstkę ?? jak będzie 15 tytułów to będzie bardzo dobrze, choć wątpię by aż tyle się nazbierało.
Więc dalej twierdzisz że w grach stawia się na fabułę a nie na grafikę, teraz fabuła w grach to rzecz drugorzędna albo trzeciorzędna. A nie jak kiedyś, gdzie takich gier było znacznie znacznie więcej.

No a Red Dead Redemption nie ma jakiejś nadzwyczajnej fabuły, ot co jest Ok taka która się niewyróżniania niczym z tłumu wielu gier, jest dobra ale nie tak dobra jak np: w mass effect. Oczywiście w recenzjach w plusach pisano za plus to Fabuła, ale nie była ona jakoś nadmiernie dobra. Dla jednych był to plus dla jednych nie kwestia gustu.

A co do ME to właśnie o tym pisałem że gra skupia się na Fabule a nie na grafice, a nie jak np: Watch Dogs.

Cytat: Uxon
bo każdy gracz

Właśnie środowisko graczy to inna bajka, środowisko recenzentów w prywatnych firmach to też zupełnie inna bajka, szczególnie w tych zagranicznych firmach jak IGN czy inne tego typu.


0 kudosUxon   @   17:50, 19.05.2014
Gier z nadzwyczaj wciągającą fabułą wychodzi niezbyt powalająca ilość, to się zgadza. Tylko, że gry z wybitnie olśniewającą grafiką, to już w ogóle margines i jest ich jeszcze mniej. Gdyby grafika była naprawdę najważniejsza, to wychodziłoby tytułów na nią stawiających nieco więcej aniżeli 4-5 w skali roku. Na dodatek mowa tu praktycznie o samych strzelankach.
0 kudosJ3DAJ   @   20:09, 19.05.2014
Cytat: Dirian
A nadal w większości przypadków są to ujęcia z konsol, więc czekam aż gra zadebiutuje na PC. Być może tutaj będzie faktycznie ładniejsza.
Ponoć, ma to być to samo z dodatkiem "+" przy HBAO od nvidii. WD za dnia wygląda brzydko, i wiele w tej kwestii się nie zmieni między tymi platformami. Jest to moim zdaniem bardzo dziwny gust artystów którzy odpowiadają za to jak teraz WD się prezentuje za dnia.
0 kudosLucas-AT   @   00:15, 20.05.2014
Moim zdaniem jad skierowany w stronę Watch Dogs jest trochę niesłuszny.

1. W nocy gra na PS4 wygląda świetnie - obejrzyjcie jeszcze raz materiał umieszczony w newsie.
2. Rzeczywiście w dzień gra wygląda sporo gorzej, ale należy zwrócić uwagę, że prezentacja z E3 2012 także jest w nocy. Tylko na początku jest zachód słońca, ale trudno coś więcej z tamtych ujęć wywnioskować.
3. Na prezentacji z E3 2012 są widoczne efekty PhysX, które na konsoli z oczywistych względów są zapewne wyłączone.
4. Jeśli na PC gra zostanie uruchomiona w rozdzielczości 4K wraz z PhysX, w nocy z deszczem, to bardzo możliwe, że do E3 2012 dużo jej nie będzie brakować.
5. Może się więc okazać, że cały jad to wynik tylko pechowego marketingu gry.
6. Gdy maszyna plująca jadem (tylko tak karykaturalnie używam tego określenia) zostanie włączona, nic już jej nie może powstrzymać.
7. Ta recenzja w dalszym nie rozjaśnia trybu online, bo autor długo go nie testował - recenzja została opublikowana 3 dni po tym, jak gra trafiła do tłoczni (15 maja). Można więc założyć, że grał 3 dni. Co więcej, nie miał za bardzo z kim go testować.
8. Reasumując, w dalszym ciągu mamy znak zapytania, a nie klarowną odpowiedź.
0 kudosUxon   @   00:54, 20.05.2014
Cytat: Lucas-AT

5. Może się więc okazać, że cały jad to wynik tylko pechowego marketingu gry.
6. Gdy maszyna plująca jadem (tylko tak karykaturalnie używam tego określenia) zostanie włączona, nic już jej nie może powstrzymać.


Nic dodać, nic ująć. Poczekajmy do premiery z krytyką, niech każdy się z tą grą zmierzy i wtedy dopiero przedstawia własne wrażenia. Jak będzie kupa to będziemy grę gnoić, jak będzie dobra, to chwalmy, tylko bądźmy uczciwi co do jej oceny Uśmiech
0 kudosJ3DAJ   @   02:36, 20.05.2014
Cytat: Lucas-AT
3. Na prezentacji z E3 2012 są widoczne efekty PhysX, które na konsoli z oczywistych względów są zapewne wyłączone.
4. Jeśli na PC gra zostanie uruchomiona w rozdzielczości 4K wraz z PhysX, w nocy z deszczem, to bardzo możliwe, że do E3 2012 dużo jej nie będzie brakować.
No, akurat PhysX tam nie ma i nie będzie. Gra ma dość imponujący system symulacji wiatru i ubrań, więc nie był on potrzebny. Wszyscy którzy mówią że na nowszych nagraniach gorzej powiewa płaszcz głównego bohatera, nie mają racji bo zależy to od pogody i warunków wiatru w jakim się znajdujemy. To samo tyczy się śmieci na ulicy, powiewających parasoli czy roślinności (Czyli mniej więcej tego, czego najbardziej się czepiano).

Miałem gdzieś filmik z siedziby ubisoftu, który wszystkie te aspekty wyjaśniał, ale nie za bardzo mogę go chyba publikować a został on niestety usunięty, z tego co pamiętam. Puszcza oko

Poruszając też kwestię nagrania z E3 2012. To warto zwrócić uwagę że materiał ten był udostępniony tylko w 720p i nie był on najwyższych lotów jeśli chodzi o jakość kompresji. Próbowałem go ostatnio ponownie analizować i szczerze mówiąc w porównaniu z finalną grą, naprawdę trudno o coś się przyczepić. Teraz (dysponując materiałami z finalnego produktu) widzę że ludzie mocno przesadzają, a tak jak dobrze Lucas-AT zauważył, i o czym mówiłem wiele newsów temu, nie ukazuje on środka dnia a jedynie pory wieczorne i nocne. Oraz ma ściśle określone warunku pogodowe, ustawienie słońca itd.

Jeśli już o coś się czepiać to właśnie oto że pokazali nam ją najpierw od najlepszych stron, a potem wiadomo. Tak czy siak, ogółem, finalny efekt bardzo mi się podoba. + Wbrew temu co zapowiadałem wcześniej, zamówiłem pre-order, a przekonały mnie do tego te wszystkie nagrania które wyciekły, oraz fakt że jeśli chodzi o wątek fabularny to ubisoft raczej tu nie zawiedzie. Postanowiłem się więc kierować własnym rozsądkiem, niż jakąś marną oceną z lipnego źródła. Uśmiech Czy było warto, dowiem się po premierze.
Dodaj Odpowiedź