Batman: Arkham Knight - ogromne miasto, tożsamość Arkham Knighta i rewolucyjny Batmobil. Wysyp nowych informacji
Na zakończonej w zeszłym tygodniu Game Developers Conference nie mogło zabraknąć studia Rocksteady, które zaprezentowało najważniejszym mediom grę Batman: Arkham Knight.
Dirian @ 27.03.2014, 12:34
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps4, xbox one
Na zakończonej w zeszłym tygodniu Game Developers Conference nie mogło zabraknąć studia Rocksteady, które zaprezentowało najważniejszym mediom grę Batman: Arkham Knight. Dzisiaj minęło embargo na teksty, a my dowiedzieliśmy się kilku ciekawych rzeczy.
"Po ukończeniu Arkham City, zastanawialiśmy się - 'Co teraz zrobimy? Jak wnieść powiew świeżości do Batmana?'" - wspomina Dax Ginn, menadżer marki. "Doszliśmy do wniosku, że Batmobil będzie finalną częścią układanki. Musieliśmy sporo przeczekać żeby go wprowadzić; bez mocy, jaką oferuje nowa generacja, było to niewykonalne." - dodaje.
To właśnie Batmobil, pojazd Batmana, stanowi największą nowość w serii, a zarazem jeden z najważniejszych elementów Arkham Knight. Na potrzeby wspomnianej maszyny, twórcy znacznie powiększyli Gotham City - oddany w nasze ręce teren ma być aż 20 razy większy od lokacji znanej z Arkham Asylum. Sama metropolia zostanie w znacznej mierze przemodelowana i wzbogacona o liczne szczegóły - pojawią się ogromne drapacze chmur, a dzielnice biedoty będą kontrastowały z neonowym i efekciarskim Chinatown. Choć grę napędza wysłużony już silnik Unreal Engine 3, to studio zapewnia, że narzędzie zostało bardzo zmodyfikowane, a oprawa graficzna niejednokrotnie nas zachwyci.
Jak twierdzi Rocksteady, eksploracja nowego Gotham City sprawi masę frajdy, głównie ze względu na Batmobil. Pojazd będzie praktycznie zawsze pod ręką gracza, a poszerzone ulice czy otoczenie podatne na destrukcję z pewnością pozytywnie wpłyną na wrażenia z poruszania się po mieście.
"To [dostosowanie miast pod Batmobil - dop. red.] jeden z kluczowych elementów w projekcie Gotham City. Musimy stworzyć plac zabaw, spełniający warunki do fantastycznego poruszania się przy pomocy nowego pojazdu." - wyjaśnia Ginn.
Batmobil przyda się jednak nie tylko do celów transportowych. Posłuży nam także jako groźna broń. Maszyna wyposażona zostanie w rozmaite gadżety, z których część przyda się do unicestwiania innych, wrogich pojazdów. Gracz otrzyma ponadto możliwość katapultowania się z kabiny, w efekcie czego bohater, z niewyobrażalną prędkością wzbije się w powietrze, by po chwili zaatakować z góry nic niespodziewającego się wroga lub zwyczajnie przebyć spory dystans. Pojazd znajdzie zastosowanie również w specjalnych wyznaniach, ufundowanych przez Człowieka-Zagadkę. Za sterami maszyny będziemy pokonywać ciasne, trudne tory.
Poprawek doczekał się także rewelacyjny system walki wręcz, jeden z najbardziej charakterystycznych elementów serii. Mroczny Rycerz poszerzy zakres swoich ciosów, dojdą nowe możliwości kontrowania ataków i tworzenia efektownych kombosów. W walce wykorzystamy elementy otoczenia, jako przykład twórcy podają opcję wsadzenia głowy oponenta w elektryczny panel, co skutecznie pozbawi go dalszej ochoty do starcia. Pojawi się też coś w rodzaju "strachu", przy pomocy którego będziemy w stanie zaniżyć morale przeciwników, a co za tym idzie - łatwiej ich wyeliminować.
Zaskoczeniem, przynajmniej dla mnie, okazał się podtytuł gry. Nie wiem jak Wy, ale je od początku stawiałem, że Arkham Knight to określenie przypisane Batmanowi, a tu nagle dotarło do mnie, że mowa o zupełnie nowym przeciwniku, wykreowanym specjalnie na potrzeby gry. To spora niespodzianka, bowiem twórcy do tej pory skupiali się na doborze bohaterów z szerokiej palety DC Comics, ale, jak twierdzą, przy porozumieniu z właścicielami praw do komiksowego uniwersum i współpracy z Geoffem Jonesem (autor komiksów m.in. z Green Latern), udało im się wykreować zupełnie świeżą personę. Sam Arkham Knight jawi się jako uzbrojona w broń ostrą wersja Batmana, a o tym, jak świetnie wygląda, możecie przekonać się na zamieszczonym w newsie obrazku. Warto jednak dodać, że głównym przeciwnikiem Gacka ma być kto inny, a mianowicie Strach na Wróble.
Na koniec zapraszam do naszej galerii, gdzie czeka kilka nowych obrazków z gry. Premiera Batman: Arkham Knight planowana jest na połowę października, na PC, PlayStation 4 i Xbox One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler