Twórcy Wiedźmina 3 nie zdradzą w jakiej rozdzielczości działa gra - to bezcelowe

Nowa generacja konsol rozpętała małą wojnę na rozdzielczości. Przed premierą obu platform bardzo często słyszeliśmy o pokładach mocy w nich drzemiących, a kiedy wreszcie trafiły one do sprzedaży, to okazało się, że wcale tak zabójczo nie jest.

@ 10.03.2014, 19:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Twórcy Wiedźmina 3 nie zdradzą w jakiej rozdzielczości działa gra - to bezcelowe

Nowa generacja konsol rozpętała małą wojnę na rozdzielczości. Przed premierą obu platform bardzo często słyszeliśmy o pokładach mocy w nich drzemiących, a kiedy wreszcie trafiły one do sprzedaży, to okazało się, że wcale tak zabójczo nie jest. Urządzenia mają spore problemy z generowaniem oprawy w 1080p, a jeśli już, to często spada liczba wyświetlanych na sekundę klatek. Sytuacja jest na niekorzyść Xboksa One, który radzi sobie zdecydowanie słabiej. Nawet tytułu ekskluzywnie na niego dostępne nie mogą wykrzesać z next-genowego "klocka" pełnego 1080p, a posiłkują się jakimiś niższymi rozdzielczościami.

Co ciekawe, polskie studio CD Projekt RED - twórcy Wiedźmina 3 - nie zamierza dolewać oliwy do ognia. Jeden z deweloperów, Michał Krzemiński, powiedział ostatnio w rozmowie z gamesTM, że takie wojenki są w jego opinii "bezcelowe". Dlatego ekipa nie zamierza nic na ten temat mówić aż do momentu kiedy finalny produkt ich wieloletniej pracy wyląduje na półkach sklepowych.

"Jeśli chcielibyście abym dorzucił się do wojny między PS4, a Xboksem One, to tego nie zrobię. Gra nie jest jeszcze skończona, a zatem rozmawianie o rozdzielczościach i klatkach, myślę, że jest bezcelowe" - powiedział Krzemiński.

Teraz są trzy ewentualności. Albo twórcy rzeczywiście wciąż optymalizują grę i uda im się osiągnąć magiczne 1080p na obu platformach. Albo Xbox One znów wypadnie słabiej. Ewentualnie, ze względu na wysokiej jakości oprawę wizualną, obie konsole ledwie pociągną 720p i 30 klatek na sekundę (czego przesłanki mieliśmy w tej wiadomości). Aż mnie to zaintrygowało. Jak myślicie, który scenariusz się sprawdzi? Dajcie znać w komentarzach poniżej.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   19:22, 10.03.2014
Fox nie będzie miał o czym pisać Uśmiech

A Ty za to ze napisales zgarnales spama Uśmiech

H.
0 kudosJ3DAJ   @   19:55, 10.03.2014
To skoro piszą że nie chcą dorzucać się do wojny PS4 vs XO, to tak jakby właśnie to zrobili. Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   21:34, 10.03.2014
Nie wiem co im to da, czy napiszą to teraz w jakich rozdzielczościach gra będzie chodziła czy za kilka miesięcy prawda i tak wyjdzie na jaw.

Zresztą to że nie chcą napisać i nie chcą rzekomo dolewać oliwy do ognia to tylko świadczy o tym że prawdopodobnie informator miał po prostu rację. W3 na PS4 900p a na XO 720p.

PS: no i według mnie nie dobrze robi CDP, bo to nie są żadne wojenki, to jest po prostu cała prawda o mitach ósmej generacji które teraz po prostu są obalane przez Developerów.
0 kudosMicMus123456789   @   21:40, 10.03.2014
Ja obstawiam, że Redzi czynią cuda i osiągną magiczną liczę Dumny
0 kudosKreTsky   @   23:32, 10.03.2014
I bardzo dobrze, ze nie podaja. Jak nie osiagna, to ludzie nie kupia gry? Raczej nie, wiec po co zaczynac kolejna fale marudzenia.
0 kudosJ3DAJ   @   00:42, 11.03.2014
Cytat: MicMus123456789
Ja obstawiam, że Redzi czynią cuda i osiągną magiczną liczę Dumny
Czyli 640p na XO? Szczęśliwy

A tak na poważnie, przy premierze Wiedźmina 2 udowodnili tylko że nie potrafią poprawnie zoptymalizować silnika. Dopiero po kilku patchach doprowadzili grę do stanu grywalności (szczególnie na wyższych ustawieniach graficznych i mocniejszym sprzęcie). Więc naprawdę mnie nie zdziwią jeśli na PS4 poleci w 900p. Assassin's Creed IV przy premierze też miał 900p po czym został załatany w patchu do 1080p bez uszczerbku na grafice i FPS'ach, więc jak widać można. Ale co ja się będę rozpisywał, przecież zaraz " ktoś " mi zarzuci że racjonalizuję. Puszcza oko
0 kudosFox46   @   01:38, 11.03.2014
Cytat: J3DAJ

A tak na poważnie, przy premierze Wiedźmina 2 udowodnili tylko że nie potrafią poprawnie zoptymalizować silnika . Dopiero po kilku patchach doprowadzili grę do stanu grywalności (szczególnie na wyższych ustawieniach graficznych i mocniejszym sprzęcie). Więc naprawdę mnie nie zdziwią jeśli na PS4 poleci w 900p . Assassin's Creed IV przy premierze też miał 900p po czym został załatany w patchu do 1080p bez uszczerbku na grafice i FPS'ach, więc jak widać można. Ale co ja się będę rozpisywał, przecież zaraz " ktoś " mi zarzuci że racjonalizuję. Puszcza oko


Co ma piernik do wiatraka, to tak jakbym obwiniał PC za to że na konsoli gra mi do bani chodzi(są wyjątki jak Thief ale to jest po prostu niedbalstwo twórców). Szczególnie argument z W2 jest co najwyżej głupi, boo na Konsoli gra śmigała wprost elegancko.
PS4 i PC mają wiele wspólnego teraz bo to architektura PCtowa w konsoli, ale z pewnością nie skopią optymalki na PS4 czy XO, zwłaszcza że już pokazali jak potrafią robić gry na konsolę, chociażby przy Wiedźminie 2 na X360. A to że na PS4 poleci tylko i wyłącznie na 900p to wina samego hardware i jego możliwości. Bo nawet najcudowniejsza optymalizacja nie sprawi że wyciągniesz 1080p z czegoś co jest słabe.
Z twojego postu wynika że obwiniasz PCta za to że PS4 masz słabe Poirytowany Rozbawiony i zwalasz winę na optymalizację silnika. Good thinking man

W2 na PC również chodził bardzo dobrze na karcie GTX580 TI przycinała ale wystarczyło wyłączyć jedną opcję (Ubersmpling) i płynność była OK nie ścinała gra. Z każda kolejną aktualizacja ilość klatek nieco wzrastała, co jest oczywiste.
0 kudosJ3DAJ   @   02:03, 11.03.2014
Cytat: Fox46
Co ma piernik do wiatraka, to tak jakbym obwiniał PC za to że na konsoli gra mi do bani chodzi . Szczególnie argument z W2 jest co najwyżej głupi, boo na Konsoli gra śmigała wprost elegancko.
PS4 i PC mają wiele wspólnego teraz bo to architektura PCtowa w konsoli , ale z pewnością nie skopią optymalki na PS4 czy XO, zwłaszcza że już pokazali jak potrafią robić gry na konsolę, chociażby przy Wiedźminie 2 na X360.
Wiedźmin 2 ukazał się na X360 po roku, a to dlatego że na początku nie był w ogóle w planach. Można bardzo łatwo się domyśleć czemu. Zaś na PS3 nie ukazał się nigdy, mimo że rozważali taką możliwość. Rynek zbytu na tej konsoli w 2011, tym bardziej w 2012 był tak duży, że stwierdzenie "nie warto było" lub "musielibyśmy dodać nowy kontent" jest nie na miejscu, ponieważ dobrze wiedzieli że znajdą nabywców na tej konsoli. Jedyną przeszkodą była trudna budowa PS3 która skutecznie spowolniłaby proces produkcji, więc CDP sobie nie poradziło w tym przypadku, co tylko świadczy o "ciężkim" silniku.

900p jest wynikiem portu z PC nad którym developer niezbyt się przykłada, AC4 o którym pisałem wyżej, był tego świetnym przykładem. Nie chodzi tu nawet o optymalizację w znaczeniu które znamy, a po prostu przystosowanie gry do danej platformy zamiast zastępczo zniżać suwak rozdzielczości, i dotyczy to również XO, dlatego poniżej 720p do tej pory nie uświadczyliśmy. Architektura AMD64 nie oznacza automatycznie że coś jest PC'tem, a jedynie działa na podobnej zasadzie, jednak podobnej, nie oznacza "prawie tak samo" bo w dalszym ciągu są to inne platformy. Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź