Wersja alfa DayZ sprzedała się już w ponad milionie egzemplarzy - deweloper komentuje

Publiczna wersja alfa gry DayZ trafiła na rynek mniej więcej 4 tygodnie temu, okazując się całkiem sporym sukcesem.

@ 14.01.2014, 12:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Wersja alfa DayZ sprzedała się już w ponad milionie egzemplarzy - deweloper komentuje

Publiczna wersja alfa gry DayZ trafiła na rynek mniej więcej 4 tygodnie temu, okazując się całkiem sporym sukcesem. Do dnia dzisiejszego sprzedało się bowiem ponad milion egzemplarzy tytułu, jak poinformował na łamach swojego Twittera szef Bohemia Interactive, Maruk Spanel. Wynik jest o tyle imponujący, że DayZ nie jest nawet skończone. Produkcja wciąż wymaga sporych szlifów, a mimo to każdego dnia sięgają po nią kolejni gracze.

Sprawę postanowił skomentować producent gry Dean Hall, który rozmawiał z ekipą portalu Polygon. Przyznał on, że obecnie dostępna wersja jest niedopracowana i sprawia sporo problemów, ale mimo wszystko cieszy się, że jest aż tak ogromne zainteresowanie graczy, w dodatku nieskończonym produktem.

"Koncepcja Kickstartera oraz wczesnego dostępu do gier niesie ze sobą istotne problemy, ale jeszcze nie widzieliśmy jakie dokładnie. Gracze szukają kreatywnych gier, które zaangażują ich w proces tworzenia, a gry indie to już nie są malutkie produkcje, gdzieś na poboczu. To duży i poważny biznes."

"Poprzednio, kiedy DayZ było modem, tradycyjni wydawcy traktowaliby go jako anomalię. Można było przypuszczać, że projekt nie będzie się sprzedawał zbyt dobrze w formie pudełkowej. My pokazujemy, że mogli nie mieć racji, pewnie plują sobie teraz w brody, zarówno wydawcy, jak i ich inwestorzy."


Wynik sprzedażowy zaiste imponujący, ale z ostatecznym chwaleniem się sukcesem lepiej poczekać. Nie wiadomo bowiem czy gracze nie zaczną się tak szybko odwracać od gry, jak do niej przybyli. Mimo to Hall ma powody do radości i trzymamy kciuki, za powodzenie DayZ. Najwyższy czas, aby scena indie nie obejmowała tylko małych, najczęściej platformowych, "pierdół".

Sprawdź także:
DayZ

DayZ

Premiera: 13 grudnia 2018
XBOX ONE, PC, PS4

DayZ to produkcja oparta na znanej modyfikacji do gry ArmA II, stworzonej przez Deana “Rocket” Halla.Tematem przewodnim jest epidemia zombi, która opanowała z...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   15:29, 14.01.2014
Jeżeli jest tak jak z Mincraftem to się nie dziwie. Chodzi mi oto że kupujesz taniej Alfę czy tam Betę i aktualizujesz grę aż do finalnej wersji. Po czym Finalna wersja potem jest droższa niż ta alfa która była wypuszczona wcześniej.

Jeżeli tak jest to w cale się nie dziwie że zeszła już w milionie , ludzie po prostu nie chcą potem przepłacać, a lepiej jest kupić coś co wiadome będzie że będzie rozwijane i ulepszane, nawet po finalnej wersji.
0 kudosIgI123   @   16:25, 14.01.2014
Piękny wynik. Kto wie, może pojawi się nawet wersja pudełkowa? Ciekawi mnie czy finalna wersja będzie droższa, czy tańsza?
0 kudosFox46   @   16:54, 14.01.2014
Cytat: IgI123
Piękny wynik. Kto wie, może pojawi się nawet wersja pudełkowa? Ciekawi mnie czy finalna wersja będzie droższa, czy tańsza?


Właśnie mi się wydaje że mimo wszystko droższa, ci którzy zakupili Alfę pewnie nie będą nic dopłacali tylko aktualizacja do finalnej wersji i tyle.
Teraz biorąc wcześniejsze apelacje o niekupowaniu Alfy można trochę wywnioskować dwustronność bowiem z jednej strony dobre intencję informujące kupców , a z drugiej można wywnioskować jakby był przekaz na zasadzie "nie kupujcie Alfy jest niedopracowana ale tańsza, kupcie finalną wersję która będzie dopracowana ale droższa i dacie mi więcej $$"

No chyba że finalna wersja wcale nie będzie droższa (cyfrowa), to drugi wariant można wyeliminować.
0 kudosIgI123   @   21:04, 14.01.2014
Mi się wydaje że stanieje, teraz potrzebują dużo kasy na dopracowanie. Gdy popyt na DayZ zmaleje, zmniejszy się i cena. A jeśli nie, to zawsze są wyprzedaże Steamowe. Osoby które już kupiły alfę na 100% nie będą musiały nic dopłacać, jeśli jednak podrożeje.
0 kudosFox46   @   00:52, 15.01.2014
Z drugiej strony na dzień dzisiejszy DayZ oferuję 20-25H zabawy tylko, bo po tym czasie mamy już najlepsze uzbrojenie i nie tylko,
0 kudosIgI123   @   17:45, 15.01.2014
Ta, tylko że 20 godzin to grubo poniżej średniej życia postaci w tej grze, po zgonie od kłów zombiaka lub kulce od innego gracza respawnik w samym ubraniu i lecimy ze zbieraniem sprzętu od nowa.
Dodaj Odpowiedź