Twórcy Alien: Isolation rozważali wprowadzenie trybu współpracy

Alien: Isolation to nowy projekt studia Creative Assembly - twórców serii Total War - o którym więcej przeczytacie w naszej ostatniej wiadomości na temat gry.

@ 10.01.2014, 13:45
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Twórcy Alien: Isolation rozważali wprowadzenie trybu współpracy

Alien: Isolation to nowy projekt studia Creative Assembly - twórców serii Total War - o którym więcej przeczytacie w naszej ostatniej wiadomości na temat gry. Dzisiaj natomiast zajmiemy się kwestią, o której wcześniej nic nie wspominano - trybie współpracy.

W survival horrorach, którego Alien: Isolation jest przedstawicielem, coop nie jest szczególnie pożądanym rozwiązaniem. Głównie ze względu na to, że może on psuć immersję. Wszak nie ma nic lepszego, niż odpalić przerażającą, klimatyczną grę, zamknąć się samotnie w pokoju i szarpać na słuchawkach - emocje gwarantowane. Prawdopodobnie z podobnego założenia wyszli deweloperzy gry, bo choć pierwotnie rozmawiali na temat opcji współpracy, finalnie z niej zrezygnowano. Sprawę nakreślił nam Al Hope, prowadzący tytuł kreatywnie, podczas rozmowy z ekipą RPS.

"Chodzi nam o doświadczenia dla jednego gracza. Myśleliśmy o tym (współpracy - dop.red.), to nie tak, że nigdy takiego rozwiązania nie rozważaliśmy - mieliśmy nawet kilka pomysłów co i jak zrobić. Mimo to chcieliśmy się skupić na zabawie singlowej."

Twórcy Alien: Isolation rozważali wprowadzenie trybu współpracy
"Wydaje mi się, że to dlatego, że mamy dynamicznie zmieniające się zachowanie obcego, a gracz musi podejmować wybory podczas zabawy, co oznacza, że można wracać i próbować przejść grę inaczej. O to nam chodziło - żeby ludzie próbowali nowych rzeczy."

Wtedy trzy grosze dorzucił John McKellan - projektant interfejsu użytkownika:

"Wydaje mi się, że kiedy podniesiesz liczbę ludzi, nie będziesz się już czuł przytłoczony. Wiesz, jakbyśmy mieli dwójkę lub trójkę ludzi przeciwko jednemu obcemu, to mamy już zupełnie inną grę, gdzie oni pracują wspólnie, aby zlikwidować przeciwnika, a nie po prostu przetrwać. Mieliśmy wrażenie, że lepiej sprawdzi się zabawa w pojedynkę."

I tutaj się zgadzam. Jak survival, to survival. Jeśli jeszcze nie mieliście przyjemności zerknąć na prezentację rozgrywki w grze, to zerknijcie poniżej na załączony film. Gra do sprzedaży trafi jeszcze w tym roku (najpewniej pod koniec), a platformami docelowymi są komputery PC oraz konsole PS3, PS4, Xbox 360 i Xbox One.


Sprawdź także:
Obcy: Izolacja

Obcy: Izolacja

Premiera: 07 października 2014
PC, PS3, PS4, XBOX 360, XBOX ONE, SWITCH

Alien: Isolation to kolejny projekt studia Creative Assembly znanego głównie za sprawą świetnych gier strategicznych, a konkretniej serii Total War. Tym razem deweloper w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   14:11, 10.01.2014
Dobra decyzja. Co-op tylko popsułby atmosferę zaszczucia. A tak mam nadzieję, będzie fajny klimacik Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   17:07, 10.01.2014
Decyzja taka sobie sam nie wiem co myśleć. Aczkolwiek jeżeli przez twórców gra jest nastawiona tylko na singla mógł to być dobry zabieg.
Pytanie jak gra się sprzeda bo przyjęcie gry przez recenzentów jak i oceny to jedno a gracze to drugie. Jeżeli faktycznie wyjdzie z tego ok produkcja to znowu są obawy czy gra zostanie doceniona przez graczy.
0 kudosMicMus123456789   @   18:16, 10.01.2014
Szok, że w ogóle nad tym myśleli. Każdy wie, że co-op całkowicie likwiduje poczucie zagrożenia itd.
0 kudosKreTsky   @   01:41, 11.01.2014
I bardzo dobrze, ze nie poszli za trendem wciskania multi/co-opa gdzie popadnie.