Steam Controller nie nadaje się dla profesjonalnych graczy DOTA 2 - twierdzi Valve

Wygląda na to, że Steam Controller wcale nie jest tak wielkim odkryciem, jak wszyscy mieli nadzieję. Okazuje się, że urządzenie jest wygodne, ale tylko w niektórych grach.

@ 09.01.2014, 13:53
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Steam Controller nie nadaje się dla profesjonalnych graczy DOTA 2 - twierdzi Valve

Wygląda na to, że Steam Controller wcale nie jest tak wielkim odkryciem, jak wszyscy mieli nadzieję. Okazuje się, że urządzenie jest wygodne, ale tylko w niektórych grach. W dodatku długa przed nim droga zanim będzie w stanie konkurować z myszką i klawiaturą - twierdzi jeden z pracowników Valve, co na pewno nie zachęca do zapoznania się z gadżetem korporacji.

Wspomnianym przedstawicielem firmy jest niejaki Jeff Bellinghausen, okupujący stanowisko inżyniera. Rozmawiała z nim ekipa redakcji Polygon.

"To prawdziwe wyzwanie. To jest również coś, co sprawia, że podnosimy jakość oraz rozdzielczość trackpada. W przypadku gier pokroju DOTA, nigdy nie uda nam się osiągnąć idealnego sterowania. Nie weźmiesz profesjonalnego gracza i nie zmusisz go do grania na kontrolerze, bo nie osiągnie takich samych rezultatów. Ogólnie kontroler nie ma za zadanie pobić klawiatury i myszki. DOTA to bardzo wyrafinowany tytuł, potrzebna jest wyjątkowa precyzja, co jest ogromnym wyzwaniem. Sądzę, że uda nam się dogonić (klasyczne kontrolery dop.red.) w około 90%." - powiedział Bellinghausen.

Nie napawa optymizmem prawda? Zastanawiam się w takim razie jaki jest sens takiego "dziwnego" rozwiązania? Skoro nadal nie jest tak dobrze, jak z użyciem myszki i klawiatury, to czy nie lepiej pozostać przy tradycyjnych padach? Przekonamy się po premierze gadżetu Valve. Daty natenczas brak.

Więcej o całej inicjatywie, nie tylko o kontrolerze, przeczytacie w artykule Diriana, zachęcamy do zapoznania się z nim.

Sprawdź także:
DOTA 2

DOTA 2

Premiera: 09 lipca 2013
PC

DOTA 2 to kontynuacja niezwykle popularnego moda do Warcraft III: Reign of Chaos. Tytuł stworzony przez developerów z Valve, przy współpracy z pierwotnymi twórcami modyfi...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   14:33, 09.01.2014
Nie nadaje się bo brak mu odpowiedniej szybkości i precyzji. Niby to taki odpowiednik myszki Pctowej w padzie, ale tak czy siak nie dorównuję myszce.
0 kudosMicMus123456789   @   16:40, 09.01.2014
Trochę teraz pocisneli własnej technologi Dumny Wychodzi na to, że tak czy owak najlepiej zostać przy standardowych rozwiązaniach.
0 kudosPokora   @   17:24, 09.01.2014
A ilu z was chciałoby siadać na kanapie i rozkładać klawiaturę, podkładkę i mysz za każdym razem ? Pada można wziąć i odłożyć w każdej chwili. A ten tutaj oferuje o wiele większą precyzję w porównaniu do zwykłych gałek. Ot co.
0 kudosFox46   @   18:52, 09.01.2014
Cytat: Pokora
A ilu z was chciałoby siadać na kanapie i rozkładać klawiaturę, podkładkę i mysz za każdym razem ? Pada można wziąć i odłożyć w każdej chwili. A ten tutaj oferuje o wiele większą precyzję w porównaniu do zwykłych gałek. Ot co.


Owszem ale zaś do dupy jest jeżeli chodzi o same przyciski, może i ma ta lepsza precyzję ale zaś same przyciski to jest nieporozumienie. Tak więc temu kontrolerowi do idealności daleko.
Widziało się nie raz jak koleś na padzie rozkminiał kolesia na klawiaturze i myszce nie był to jakiś super Combat twarzą w twarz ale dla chcącego nic trudnego.
0 kudosPokora   @   20:18, 09.01.2014
@Fox
Tu się zgadzam. Sam bez myszy nigdzie się nie ruszam. To było odnośnie wygody tylko, bo (ja to tak rozumiem) steambox ma zapewnić wygodę grania w jakości PC w salonie. Większość nadal będzie grać na PC w pokojach i tak ...

PS. Poza tym są triggery i przyciski w miare blisko. Do 'nawalania' to się nie nadaje, ale do FPSów imho może. A do strategii definitywnie.
0 kudosFox46   @   20:51, 09.01.2014
Stąd uważam że ten kontroler tylko pod Strzelaniny to i tak kiepsko zaprojektowany może i da się przyzwyczaić ale na co komu Pad tylko pod FPSY ?? on powinien być zaprojektowany pod każdy rodzaj gry nie tylko pod FPSY. Tak więc tu valve dało trochę ciała, a jeszcze śmiesznie by było jakby zaprojektowali inne kontrolery pod inny rodzaj gry Szczęśliwy to by była porażka od strony Valve Szczęśliwy. Każdy pad pod inny gatunek gry
Dodaj Odpowiedź