DOTA 2 to kontynuacja niezwykle popularnego moda do Warcraft III: Reign of Chaos. Tytuł stworzony przez developerów z Valve, przy współpracy z pierwotnymi twórcami modyfikacji –studiem IceFrog.
W samej grze nie spotkamy większych zmian. Kolejny raz spotkamy tutaj dwie walczące ze sobą strony, po których może się opowiedzieć do pięciu graczy w jednym meczu. Każdy z nich wybiera sobie bohatera i zaczyna rozbudowę bazy oraz armii. Gdy tego dokona może spróbować zaatakować obóz wroga, mając na uwadze jednocześnie obronę własnej ziemi. Potyczka kończy się wraz ze zniszczeniem wszystkich baz jednej ze stron konfliktu.
Autorzy wprowadzili kilka zmian mających na celu uproszczenie zabawy dla mniej zaawansowanych graczy. Pojawił się coaching system, dzięki któremu „starzy wyjadacze” mogą pomagać „młodym” w zdobywaniu doświadczenia. Taki gracz będzie miał wgląd do osiągnięć „ucznia”, a także może śledzić rozgrywane przez niego potyczki na żywo. Zyska dzięki temu dostęp do unikalnych przedmiotów dostępnych w świecie DOTA 2.
Początkujący zawodnik zyskuje również możliwość rozgrywanie pozarankingowych meczów z botami, aby nabrał wprawy przed ważnymi potyczkami. Wśród nowości znalazła się także opcja dodawania botów za graczy, którzy przedwcześnie opuszczą plac gry.
Jeśli chodzi o grafikę, wygląda ona znacznie lepiej niż w pierwowzorze. Zastosowanie silnika Source, pozwoliło autorom na bardziej zaawansowane oświetlenie mapy oraz generowanie w czasie rzeczywistym cieni. Także oprawa audio zyskała na jakości, a poprawione zostały przede wszystkim głosy bohaterów.
Po ponad 2 latach zamkniętych beta-testów (do których zaproszenia rozrzucano na lewo i prawo), Valve w końcu opublikowało DOTA 2, następczynię kultowego modu do WarCrafta III, który zdefiniował nowy g...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler