Ken Levine otrzyma nagrodę za całokształt twórczości

Po raz pierwszy w 31- letniej historii plebiscytu Golden Joystick Awards zostanie wręczona indywidualna nagroda za całokształt twórczości.

@ 24.10.2013, 15:07
Marek "gaco" Gacek
pc, ps3, xbox 360


Po raz pierwszy w 31- letniej historii plebiscytu Golden Joystick Awards zostanie wręczona indywidualna nagroda za całokształt twórczości. Zaszczyt ten spotka projektanta Bioshocka, Kena Levine. Oficjalne uroczystości odbędą się jutro.

Ken Levine swoją karierę zaczynał jako scenarzysta filmowy. Obecnie tworzy zaś niebanalne, głębokie, a przede wszystkim spójne historie w grach. Pierwszą przy jakiej przyszło amerykańskiemu projektantowi pracować był kultowy dzisiaj Thief: The Dark Project. W 1997 roku wraz z dwoma byłymi współpracownikami założył studio Irrational Games. Debiutanckim tytułem spod bandery nowego studia był System Shock 2.


Najambitniejszym i niezwykle innowacyjnym pomysłem był BioShock. Levine wraz z ekipą spisał się na medal, pomimo że gra pod względem rozgrywki nie była wyjątkowo odkrywcza. Klimat wylewający się z ekranu, fabuła i sposób jej przedstawienia były jednak dopracowane wyśmienicie. Ciepło przyjęty tytuł doczekał się kontynuacji, w której elementy rozgrywki zostały znacząco wzbogacone. Jednocześnie nie utracono nic z wyróżniających grę rozwiązań i cech.

Ostatnim tytułem, który wyszedł spod rąk Levina jest BioShock Infinite. Projektant pobawił się wirtualnym światem, przenosząc gracza z mrocznego Rapture do tętniącej życiem Columbii. Również i tym razem dały znać o sobie wybitne umiejętności pisarskie autora. Fabuła była tak wciągająca i zawiła, że na jej temat pojawiały się wręcz eseje - dotyczące w szczególności tematu zakończenia. 17 grudnia ukaże się do gry DLC, przenoszące gracza aż do czasów sprzed wydarzeń, z pierwszej części BioShock. Masa smaczków, klimatu, wzruszeń, przemyśleń, a pewnie i niekiedy strachu, gwarantowana.


Ken Levine włożył całe swoje serce i umiejętności do świata gier, bez niego naprawdę stracilibyśmy bardzo wiele. Ogromny szacunek i gratulacje, a jeśli ktoś nie miał styczności z jego twórczością polecam nadrobić zaległości. Każdy tytuł zostanie w Waszej pamięci na długo. Nie są to zwykłe gry, ale dzieła sztuki.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   16:22, 24.10.2013
Należy mu się zrobił wiele fajnych gierek w tym Bioshocka
0 kudosKreTsky   @   00:51, 25.10.2013
Nagroda jak najbardziej zasluzona. Ja za samo stworzenie Rapture i Columbii przyznalbym mu nagrode ;]
0 kudosIgI123   @   18:16, 25.10.2013
W gry od niego to grałem tylko w System Shock 2 i oba Bioshocki. Artystycznie rzeczywiście arcydzieła.