Wiedźmin 3 wykorzysta pełną moc konsol PlayStation 4 i Xbox One?
W trakcie targów Gamescom miała miejsce spora prezentacja gry Wiedźmin 3. Ekipa portalu VG247, po jej zakończeniu, zadała kilka pytań deweloperom, głównie związanych z edycjami gry, przeznaczonymi dla konsol następnej generacji.
bigboy177 @ 06.09.2013, 13:20
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
W trakcie targów Gamescom miała miejsce spora prezentacja gry Wiedźmin 3. Ekipa portalu VG247, po jej zakończeniu, zadała kilka pytań deweloperom, głównie związanych z edycjami gry, przeznaczonymi dla konsol następnej generacji. Garść najciekawszych odpowiedzi postanowiłem przytoczyć w niniejszej wiadomości, tak więc, jeśli więc wyczekujecie na premierę, to zapraszamy do lektury.
Jedno z pierwszych pytań dotyczyło tego, czy tworząc Wiedźmina 3 na next-geny, CD Projekt RED musiał coś wyciąć, ewentualnie zmienić, aby wpasować się w politykę Sony i Microsoftu. Marek Ziemak, producent rozgrywki, odpowiedział:
"Nie, prawdę mówiąc, było odwrotnie. W rzeczywistości mieliśmy wiele nowych możliwości ze względu na nowe platformy. Mamy lepszy sprzęt do zabawy, a to oznacza, że jesteśmy w stanie zbudować więcej rzeczy w grze."
Kolejne pytanie związane jest z technicznymi zmianami, które ewentualnie były konieczne do tego, aby gra działała poprawnie oraz wyglądała identycznie na wszystkich platformach sprzętowych.
"Użyliśmy zupełnie nowej technologii - Red Engine 3. To zaawansowana wersja silnika, z którego korzystaliśmy podczas tworzenia Wiedźmina 2, a dodatkowo ją jeszcze usprawniliśmy pod wieloma względami. Dla przykładu, ze względu na otwarty świat, wbudowaliśmy technologię pozwalającą na streaming, dzięki któremu nie ma ekranów wczytywania i można swobodnie poruszać się w świecie. Całkowicie zmieniliśmy też system sztucznej inteligencji. Jest wiele różnych technicznych spraw, które lecą w tle, a które pozwalają nam osiągnąć odpowiedni poziom gry. Możemy tworzyć grupowe taktyki oraz wiele różnych zachowań wrogów."
Odpowiedź się lekko rozminęła z pytaniem, niemniej, można założyć, że Markowi chodziło o to, że wszystkie platformy będą wyglądać identycznie i grać tak samo, ze względu na nowy silnik graficzny - tak przynajmniej wnioskuję, czytając między wyrazami.
Następna intrygująca kwestia, to wspomniana w temacie moc next-genów. Czy CD Projekt RED faktycznie dobrnął do granic możliwości maszynek?
"Tak. W tym momencie, mocno testujemy, eksperymentujemy platformy next-genowe i wiemy, że gra jest bardzo wymagająca. Oczywiście wciąż mamy fazę autoryzacji przed sobą, ale ze względu na wielkość i upchanie świata, jesteśmy blisko maksymalnych możliwości sprzętu. Oczywiście jeśli znajdziemy gdzieś więcej mocy obliczeniowej, na pewno ją wykorzystamy. Inni pewnie podzielają naszą opinię, że jeśli jest jakaś moc dostępna, to czemu z niej nie skorzystać?"
Święta prawda, przy czym, mam nadzieję, że te granice możliwości nie będą oznaczały zauważalnie słabszej jakości tekstur, uboższych modeli postaci itd. Trzeba bowiem uczciwie przyznać, że Wiedźmin 2 na PC i na konsoli, to dwie różne gry, technicznie rzecz biorąc.
Na koniec jeszcze jedna, istotna - jak dla mnie - kwestia, związana z systemem walki. Rozmówca pyta bowiem Marka, czy system walki w Wiedźminie 3 przypomina moda, którego przygotował Andrzej Kwiatkowski, a który zmieniał dość istotnie potyczki w Wiedźminie 2.
"On jest producentem walki w Wiedźminie 3. Jest częściowo odpowiedzialny za zachowanie wrogów, walki oraz balans w grze. To fajny mod i na pewno wpłynie na Wiedźmina 3, bo on (Andrzej - dop. red.) także ma wpływ na grę.
Jeśli chodzi o balans poziomów trudności oraz wrogów, lubimy kilka różnych ustawień, dla różnych graczy. W Wiedźminie 3 chcemy aby proces nauki był prosty, a nie zatrważający każdego, kto włączy nasz tytuł Nie mogę konkretnie odpowiedzieć na pytanie, ale to (mod - dop.red.) będzie miało wpływ na grę."
I to by było na tyle. Jeśli macie jakieś komentarze, to chętnie poczytamy je poniżej. Gdybyście mieli ochotę przeczytać cały wywiad na temat Wiedźmina 3, to zapraszam tutaj.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler