Wiedźmin 3: Dziki Gon wesprze PhysX oraz DirectX 11

Na jaw wychodzi coraz więcej informacji o nowym Wiedźminie! Niedawno było głośno o tym, iż Dziki Gon urwie z życia 50 godzin tylko na sam wątek fabularny, zaś później rzucono kilkoma, naprawdę fajnymi, screenami.

@ 03.03.2013, 10:21
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
pc, ps4

Wiedźmin 3: Dziki Gon wesprze PhysX oraz DirectX 11

Na jaw wychodzi coraz więcej informacji o nowym Wiedźminie! Niedawno było głośno o tym, iż Dziki Gon urwie z życia 50 godzin tylko na sam wątek fabularny, zaś później rzucono kilkoma, naprawdę fajnymi, screenami. Tym razem niemiecki serwis PCGamesHardwar ujawnił kilka nowinek na temat technikaliów graficznych (tutaj inna strona, anglojęzyczna).

Wygląda na to, że dzieło CD Projekt RED na obrazkach pokazało tylko cząstkę swojej prawdziwej mocy, bo jak możemy przeczytać, screenshoty pochodziły z edycji odpalonej na DirectX 9. To dobrze wróży warstwie graficznej.

Wracając do meritum: Wiedźmin 3: Dziki Gon to przede wszystkim dwa hasła - DirectX 11 oraz PhysX. Pierwsze cudo pozwoli na podziwianie takich efektów, jak globalne oświetlenie, zaawansowana teselacja, a także wygładzanie krawędzi MSAA. Zaś drugie to wszystko związane z fizyką obiektów (najlepszym przykładem chyba ciągle pozostaje Mafia II). To również system Apex, czyli realistycznie odwzorowanie zachowania ubrań.

Czuć next-gen pełną gębą, nie uważacie?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMaskor84   @   13:19, 03.03.2013
Co za sens jest wstawianie Physix od Nvidi.Kiedy wszyscy wiemy ze DirectX 11 posiada takie bajery duzo bardziej zaawansowane i lepiej chodzi w dodatku.
0 kudosmelman123   @   13:39, 03.03.2013
Jeśli optymalizacja DX11 i Physx będzie na poziomie Batmana Arkham City to podziękuję i po prostu wyłączę te bajery. Nie uśmiecha mi się grać na 10 klatkach mimo dobrej karty graficznej.
0 kudoszbychu5511   @   13:43, 03.03.2013
Tyle dobrych informacji w tak krótkim czasie Uśmiech aż jestem ciekaw jak to wszystko wyglądać będzie , tylko wymagania mnie zastanawiają .
0 kudosMaterdea   @   14:10, 03.03.2013
Powiedziałem kumplowi, że jak tylko rzucą pre-orderami na edycję kolekcjonerską, to mają moje lekko zarobione banknoty! I coraz to mocniej utwierdzam się w tym przekonaniu.
0 kudosgregory16mix   @   14:30, 03.03.2013
Uważam, że by przeżyć rozgrywkę na poważnie potrzebuję nowy sprzęt...Szczęśliwy Będzie grubo.
0 kudosFox46   @   14:58, 03.03.2013
Cytat: melman123
Jeśli optymalizacja DX11 i Physx będzie na poziomie Batmana Arkham City to podziękuję i po prostu wyłączę te bajery. Nie uśmiecha mi się grać na 10 klatkach mimo dobrej karty graficznej.


Tu nie chodzi o optymalizacje tylko wykorzystywanie i rozwinięcie tej technologi w X grze. W batmanie jest ona świetnie rozwinięta, ale wymaga mocniejszej karty no i dobrego procka na miarę i5 np: 2500K wtedy wszystko hula jak trzeba. Podobnie zresztą i w Borderlands 2
0 kudosmlynekmc   @   16:35, 03.03.2013
jak myślicie bedzie trzeba Win 7 ? Uśmiech
0 kudosDirian   @   16:46, 03.03.2013
Pewnie minimum Visty. Choć ciężko stwierdzić. W każdym bądź razie wyszło już kilka dużych tytułów (m.in. BF3), przez które dużo osób przesiadło się na nowszy system, więc studio raczej śmiało może zrezygnować z obsługi XP.
0 kudosmelman123   @   18:18, 03.03.2013
Cytat: Fox46
Cytat: melman123
Jeśli optymalizacja DX11 i Physx będzie na poziomie Batmana Arkham City to podziękuję i po prostu wyłączę te bajery. Nie uśmiecha mi się grać na 10 klatkach mimo dobrej karty graficznej.


Tu nie chodzi o optymalizacje tylko wykorzystywanie i rozwinięcie tej technologi w X grze. W batmanie jest ona świetnie rozwinięta, ale wymaga mocniejszej karty no i dobrego procka na miarę i5 np: 2500K wtedy wszystko hula jak trzeba. Podobnie zresztą i w Borderlands 2
Pamiętam wysyp tematów w których kolesie z traktorami pokroju i7 i dwóch kart 680gtx mieli takie przyciny i spadki wydajności jak na 4 letniej konfiguracji przez co byli zmuszeni grać na DX9 z wyłączonym physx.
0 kudosDaerdin   @   20:02, 03.03.2013
To oczywiście bardzo dobra wiadomość, ale o ile mnie pamięć nie myli, to Wiedźmin 2 nie wspierał DX11, a mimo to wyglądał doskonale. O oprawę graficzną możemy więc być spokojni Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   20:06, 03.03.2013
w DX więcej samego marketingu, niż rzeczywistych efektów.
0 kudosguy_fawkes   @   20:14, 03.03.2013
UP: Bo żeby zrobić grę pokazującą pazury danego API, trzeba ją tak projektować od samego początku, bez żadnych kompromisów i ustępstw w stronę poprzednich wersji. Tylko jak to zrobić, kiedy rządzący rynkiem sprzęt pamięta czasy dominacji "dziewiątki"?
Niemniej jednak masz sporo racji, bo do tej pory było więcej szumu, niż korzyści dla graczy. Zapewne wraz z next-genowymi konsolami "jedenastka" stanie się standardem, jak kiedyś DX9.
0 kudossebogothic   @   20:20, 03.03.2013
Też chyba złożę preordera, ale na krótko przed premierą kiedy wszystkie karty zostaną odkryte.
0 kudosKreTsky   @   20:43, 03.03.2013
Zapowiada sie bardzo ladnie, tylko trzeba bedzie nowa konsole se sprawic, zeby wygladalo jak trzeba.
0 kudosdenilson   @   09:53, 04.03.2013
Już widzę te wymagania sprzętowe by móc komfortowo grać i żeby grafika cieszyła oko a nie przerażać.
Dodaj Odpowiedź