Mamy nowe informacje na temat Wiedźmina 3! Główny wątek zapewni ponad 50 godzin zabawy!

Po oficjalnej zapowiedzi i pigułce pierwszych, podstawowych informacji na temat rodzimej produkcji, przyszedł czas na przyswojenie sobie kolejnych wieści.

@ 28.02.2013, 15:46
Bartek "bat2008kam"
pc, ps4

Mamy nowe informacje na temat Wiedźmina 3! Główny wątek zapewni ponad 50 godzin zabawy!

Po oficjalnej zapowiedzi i pigułce pierwszych, podstawowych informacji na temat rodzimej produkcji, przyszedł czas na przyswojenie sobie kolejnych wieści. W najnowszych numerach dwóch niemieckich magazynów branżowych (PC Games i Gamestar) opublikowano rozległe teksty na temat Wiedźmina 3, w których zamieszczono wiele nieopublikowanych do tej pory faktów. Nie powinniście czuć się zawiedzeni – każdy z podpunktów jest godzien uwagi i z pewnością rozpęta niemałe dyskusje.

Oto czego udało nam się dowiedzieć tym razem:

- pojawią się trzy zakończenia - każdy epilog potrwa godzinę;
- będzie istniała możliwość importu zapisu z poprzedniej części, aczkolwiek nie będzie miało to zbyt dużego wpływu na kształt świata;
- konie będziemy zdobywali na dwa sposoby: albo kupując, albo oswajając dziko żyjące, za pomocą znaku Axii;
- pojawią się dzikie zwierzęta, na które będziemy mogli polować i pozyskiwać z nich skóry, mięso itp.;
- ukończenie wątku głównego zajmie nam 50 godzin, a przejście gry wraz ze wszystkimi misjami pobocznymi wyrwie nam z życiorysu drugie tyle;
- Geralt będzie mógł awansować na maksymalnie 60 poziom doświadczenia;
- wersje PC i konsolowe będą miały całkowicie inny interfejs;
- pojawi się system szybkiej podróży;
- ekrany ładowania ograniczono do minimum, od teraz wejściu do domostw lub lochów nie będzie towarzyszyło żadne dodatkowe doczytywanie danych;
- przemierzymy wiele lokacji, wśród których potwierdzonymi są pustkowia, miasto Novigrad oraz wyspy Skellige;

Mamy nowe informacje na temat Wiedźmina 3! Główny wątek zapewni ponad 50 godzin zabawy!

- wiele nowości czeka nas w systemie walki - przede wszystkim znikną QTE, a pojawi się coś na wzór VATS-a znanego z Fallouta, po poznaniu słabych punktów przeciwnika dostaniemy możliwość precyzyjnego uderzenia w nie przy pomocy spowolnionego upływu czasu, same walki będą równie efektowne i emocjonujące, co wcześniej, aczkolwiek tym razem położono większy nacisk na taktykę;
- powróci motyw konfliktu Scoia'tael i Zakonu Płonącej Róży;
- bohater będzie mógł skakać i wspinać się na przeszkody, także te bardzo wymagające;
- pojawią się dwie nowe minigry: rzucanie toporami oraz gra w karty;
- od teraz ludzie zaczną wzywać straż, gdy zauważą, że kradniesz ich majątek;
- pojawi się system ekonomii uzależniony od miejsca, w którym przebywamy, innymi słowy – w jednej z lokacji niektóre przedmioty warte są mniej, a w innej więcej;
- doświadczenie będziemy zdobywać wyłącznie za kończenie misji, zabijanie zwierząt i przeciwników nie dostarczy nam dodatkowych punktów, a jedynie pozwoli zarobić pieniądze.

Która z wymienionych powyżej cech przypadła Wam do gustu najbardziej? A może znaleźliście coś kontrowersyjnego? Dajcie znać w komentarzach.

Mamy nowe informacje na temat Wiedźmina 3! Główny wątek zapewni ponad 50 godzin zabawy!

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   18:47, 28.02.2013
Cytat: melman123
Exp szedł jedynie za wbijanie punktów umiejętności. Im więcej zajmowałeś się różnymi duperelkami typu alchemia czy zaklinanie, tym miałeś większy level na koniec gry.


Dokładnie w Wiedźminie 2 za zabijanie potworów praktycznie w ogóle XP nie szło (szło ale cholernie powoli nie na tym to polegało w wiedźminie 2) tak więc w W3 będzie identycznie i dobrze.

W Skyrimie w ogóle nie dostawaliśmy za zabitych XP, tylko i wyłącznie jak posługiwaliśmy się umiejętnościami to im wyższy LVL umiejętności tym XP nam podrastało aż do kolejnego poziomu. No i oczywiście za wykonywanie zadań
0 kudosMicMus123456789   @   18:52, 28.02.2013
Cytat: Fox46
Dokładnie w Wiedźminie 2 za zabijanie potworów praktycznie w ogóle XP nie szło (szło ale cholernie powoli nie na tym to polegało w wiedźminie 2) tak więc w W3 będzie identycznie i dobrze.

Wolę, żeby szło minimalne niż w ogóle.
0 kudosSadzio   @   19:11, 28.02.2013
Każdy news o ,,trójce" przypomina mi, że najwyższa pora nadrobić zaległości i dokończyć ,,dwójkę"... skąd brać czas na te wszystkie hity? Smutny
0 kudosFoxi   @   19:27, 28.02.2013
Nareszcie pokonywanie przeszkód! Czasami to oszaleć można było gdy głupi płot zmuszał do obejścia całego podwórka i znalezienia furtki! Dobrze tez ze bedzie system szybkiego poruszania, jesli to co mowili o mapie to prawda. Ciekawy numer z końmi.
Za to, ten brak pkt XP to nie najlepszy pomysł wydaje mi się. Traci się troche tej poprzedniej wolności robienia lub nierobienia pobocznych, bo po prostu w takim wypadku przejście epilogu będzie mordęgą...
0 kudosmlynekmc   @   19:50, 28.02.2013
- powróci motyw konfliktu Scoia'tael i Zakonu Płonącej Róży;

Czyli jak dla mnie już jest minimum 200 godzin gry Szczęśliwy no bo jak by nie patrzeć to powinny być 2 ścieżki wyboru ;P Ciekaw jestem tego oswajania i jak się te kunie będą zachowywać czy stać w miejscu i się wpatrywać jak debil w Wiedźmina czy będą spierdzielać ile sił w nogach jak Cię zobaczą Szczęśliwy Ale jak patrzę na te cechy to gra się zapowiada rewelacyjnie Uśmiech
0 kudosDaerdin   @   19:58, 28.02.2013
Cytat: MicMus123456789
Za walkę nie ma expa?! Przecież to podstawa każdego RPG'a. Gry jeszcze nie ma, a ja już czuje zawód. :/
Ja jestem usatysfakcjonowany takim rozwiązaniem. Możesz walczyć, by ewentualnie opracowywać techniki i samemu się w tej walce szkolić, ale jednak umiejętności bohatera nie urosną. Mnie się to podoba ;)
0 kudosKreTsky   @   01:20, 01.03.2013
Brak xp za walke to dobry pomysl. Nie beda ludzie grindowac po lasach, tylko skupia sie na zadaniach pobocznych. Zamiast xp za zabijanie beda pewnie porobione zadania na wszystkie rodzaje potworow - zabij 10 i wroc.

Najlepsza informacja jest oczywiscie czas gry. Przy moim calakowaniu mam ze 3 miechy z zycia wyjete Szczęśliwy Zapowiada sie swietna gra na bardzo dlugi czas.

A z takich technicznych rzeczy to zastanawia mnie jak w praktyce bedzie wygladalo to slo-mo podczas walki. I cos mi sie wydaje ze brak loadingow bedzie sie tyczyl tylko nowej generacji ;]
0 kudossebogothic   @   07:31, 01.03.2013
Odkąd zapowiedziano Wiedźmina 3 od razu sobie wyobrażałem grę jako polskiego Gothica. I nadal liczę, że tak będzie. Geralt w końcu będzie częścią świata, a nie w jego centrum, ludzie będą reagowali na nasze poczynania. Toż to szczyt moich marzeń. Two Worlds, który miał mieć gothikowy klimat, niestety zmienił się, odkąd Amerykanie w niego zainwestowali,
No i pojawi się polowanie na zwierzaki, tak jak podejrzewałem. Pytanie tylko czy Geralt porzuci swoje zasady i weźmie łuk do ręki?
Co do tego VATS to sądzę, że będzie przeliczane to w tle, a nie tak jak w Falloucie zatrzymanie ekranu i wybieranie sobie w co by tu trafić. Walka straciła by na dynamice, więc byłaby to zwykła głupota. Po prostu Geralt trafiając w różne części ciała będzie zadawał określone obrażenia.
Np. trafienie w rękę 15% HP, w tors 30% życia itd. itp.
Miejmy nadzieję, że Redzi wiedzą co robią i ogrom świata ich nie przytłoczy. Nie zdziwiłbym się gdyby premierę przesunięto na 2015 rok. Tak duża gra potrzebuje więcej czasu.
0 kudosKreTsky   @   11:55, 01.03.2013
Ten VAST to bedzie chyba slo-mo, ktore bedzie sie zalaczalo co jakis czas i bedziemy musieli wcelowac w czuly punkt. Taki bajer zrecznosciowy.
0 kudosmateusz_kd   @   15:12, 01.03.2013
100 godzin rozgrywki, to mnie chyba najbardziej ucieszyło Szczęśliwy
0 kudosZeelek   @   21:02, 01.03.2013
Doświadczenie tylko za questy Szczęśliwy ahh gry karciane się kojarzą i dobrze
0 kudosDaerdin   @   08:56, 02.03.2013
Ja podkreślę jeszcze raz - dla mnie zmiany w większości na plus.

Podobno w systemie walki ma zniknąć ciągłe turlanie się na rzecz uników, to również dobra wiadomość. Ciekawą opcją będzie na pewno oswajanie koni. Fajnie również, że postarali się o taką drobnostkę, jak okradanie domów - w końcu nie będzie można tego robić swobodnie. No i system ekonomii - bardzo ciekawa opcja i jedna z opcji na wykorzystanie tego wielkiego świata.
0 kudosgregory16mix   @   11:57, 02.03.2013
Cytat: mateusz_kd
100 godzin rozgrywki, to mnie chyba najbardziej ucieszyło Szczęśliwy
Pewnie i tak skończę w tydzień Dumny
0 kudosTROJANX7   @   22:32, 02.03.2013
Jak na razie gra zapowiada się fantastycznie, a do tego nie da się jej przejść w 2 dni Pokręcony Pokręcony Pokręcony
Gra Polska i genialna. Cool
0 kudosFestus_   @   22:48, 02.03.2013
Czuję, że jak gra wyjdzie, to zamknę się w domu i miesiąc wyjęty z życiorysu... Zapowiada się elegancko.
Dodaj Odpowiedź