Google Glass trafi do sprzedaży w tym roku!

Dla tych, którzy zbierają fundusze na interaktywne okulary marki Google, mam dobrą wiadomość. Futurystyczny gadżet staje się rzeczywistością, a jego premierę zaplanowano na rok 2013.

@ 23.02.2013, 13:29
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
inne, sprzęt

Google Glass trafi do sprzedaży w tym roku!

Dla tych, którzy zbierają fundusze na interaktywne okulary marki Google, mam dobrą wiadomość. Futurystyczny gadżet staje się rzeczywistością, a jego premierę zaplanowano na rok 2013.

Google postara się wypuścić na rynek odpicowaną wersję okularów, jeszcze przed końcem roku, takie informacje donosi nam The Verge. Dziennikarze periodyku mieli już okazję testować omawiane cudo. Na poziomie funkcjonalności mamy tutaj do czynienia z pochodną smarphone'a. Za pomocą Google Glass przejrzysz pocztę, nagrasz film, zrobisz zdjęcie, a nawet skontaktujesz się ze znajomymi. Ponadto, okulary mają na uposażeniu Bluetooth, który pozwoli Wam łączyć się z innymi urządzeniami - również mobilnymi. Generalnie, cena sprzętu kręci się wokół 1,500 dolarów, czyli blisko pięć tysięcy złotych. Cena niemała, ale warto docenić ten sprzęt, ponieważ naprawdę wnosi nową jakość i standardy do sfery elektronicznej rozgrywki. Poniżej macie materiał wideo z testów sprzętu, polecam obejrzeć i przekonać się na własne oczy, jak każdego dnia zmieniają się technologie wokół nas.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMaterdea   @   17:55, 23.02.2013
Cytat: remik1976
Super... psucie wzroku za 1500 dolców i początek pokolenia, które będzie całkowicie odcięte od rzeczywistości. Sorry, ale świat się stacza przez takie gadżety. Moim zdaniem posiadanie tych wszystkich gadżetów nie jest modne czy choćby szpanerskie, tylko przeistacza się to w chorobliwe uzależnienie od tego typu zabawek, które jakby się nad nimi zastanowić w ogóle nie są nam potrzebne.
Pokaż mi badania, które udowadniają, że Google Glass znacząca wpływa na zmysł wzroku, pogarszając jakość widzenia. Wtedy przyznam Ci rację.
0 kudosKolanko   @   18:45, 23.02.2013
1500$ muszą zapłacić osoby które jako pierwsze chcą dopaść urządzenie i być jego beta testerami.
Aby móc zapłacić te 1500$ trzeba zostać wytypowanym przez google na podstawie krótkiego tekstu dlaczego to ty powinieneś móc je kupić jako pierwszy. Kiedy okulary będą dostępne dla wszystkich ich cena powinna być zbliżona do obecnych flagowych smartfonów.
0 kudosremik1976   @   19:14, 23.02.2013
Cytat: Materdea
Pokaż mi badania, które udowadniają, że Google Glass znacząca wpływa na zmysł wzroku, pogarszając jakość widzenia. Wtedy przyznam Ci rację.


Wystarczy mi to, że wiem jak wpływają na wzrok np. okulary 3D. To na pewno nie jest lepsze. Ludzkie oko nie jest przystosowane do takich rzeczy i jest czymś nie naturalnym dla oka i to wiadomo od bardzo dawna. Nawet złe dobranie dioptrii w okularach może zepsuć wzrok, a co dopiero taki gadżet. Nie będę Ciebie jednak przekonywać, ani niczego nie będę udowadniać. Najwidoczniej niektórzy muszą doświadczyć tego na własnej skórze. Tylko czy warto?
0 kudosdenilson   @   21:11, 23.02.2013
Zgadzam się z Remikiem - nienawidzę okularów 3D zważywszy, że jestem osobą która jest skazana od 10 lat na okulary. Nawet nie wiem jak miałbym zakładać ten gadżet jak już mam parę okularów.
Najgorsze jest to, że ludzie przyznają rację okularnikom, że nie jest łatwo dopiero jak sami są skazani. U mnie wada wzroku ma podłoże genetyczne i nic nie jestem w stanie zrobić. Jeden co to czekać aż pogarszanie ustanie i wtedy zbierać kasę na laserową korekcję.
0 kudosMaterdea   @   21:20, 23.02.2013
Cytat: denilson
Zgadzam się z Remikiem - nienawidzę okularów 3D zważywszy, że jestem osobą która jest skazana od 10 lat na okulary. Nawet nie wiem jak miałbym zakładać ten gadżet jak już mam parę okularów.
Mam okulary od dziewięciu lat, nigdy nie miałem problemu z kinowymi brylkami 3D. Elegancko wchodzą na normalne okulary, w moim przypadku nie przeszkadzały w żadne sposób. Oczy się nie męczyły, a 2-godzinny film był samą przyjemnością.

Cytat: remik1976
Wystarczy mi to, że wiem jak wpływają na wzrok np. okulary 3D. To na pewno nie jest lepsze.
Patrzały 3D może nie są zdrowe, ale kto chodzi w nich codziennie? I kto korzystałby z nich przy normalnej pracy? Nie czytałem na tema szkodzliwości tego typu okularów, ale wątpię, czy osoba chodząca - dajmy - co tydzień do kina i to na nie każdy seans 3D, może w jakimś stopniu zanotować ubytki w jakości postrzegania świata. Google Glass raczej też nikt nie będzie nosił codziennie przez cały dzień.

Okulistyka jest tak newralgicznym rodzajem medycyny, że każdy lekarz parający się oglądaniem oczu innych pacjentów jest do maximum przeszkolony. Wątpię, czy przy tak nowoczesnej aparaturze, można źle dobrać dioptrie w szkłach.
0 kudosdenilson   @   21:35, 23.02.2013
@UP Podstawowe pytanie - w jakim stopni jest dysfunkcja oczu? U mnie to jest już: OL -3,25 i OP -3,0 więc już nie mam za małej wady. Co do tego zakładania dodatkowych okularów to chodziło mi o ten gadżet Google. Okulary 3D miałem założone, ale jakoś nie widziałem wielkiej różnicy. Tak mnie ostatnio naszło by dla spokojniejszego sumienia zrobić badanie OCT lub angiografię fluoresceinową.
0 kudosMaterdea   @   21:42, 23.02.2013
Denilson, u mnie jest zdecydowanie gorzej. Uśmiech Na lewym nieco mniejsza, lecz oba dobijają powoli do -5.
0 kudosdenilson   @   22:35, 23.02.2013
To na Twoim miejscu zrobiłbym sobie tą angiografię dla świętego spokoju. Nie muszę chyba wyjaśniać co to jest za badanie?
Koniec OT.

Wracając do tego tematu to na razie są okulary, ale już są badania nad cyfrową soczewką oka dla osób z poważnymi problemami ze wzrokiem. Tylko, że ta technologia to pieśń przyszłości i może za 25 lat będzie dostępna dla zwykłego pacjenta. Narząd wzroku to najbardziej skomplikowany narząd zmysłu i jeden z eksperymentatorów rozróżnia jasność i mrok, a jest niewidomy prawie całe życie. Takie wstawki soczewek to byłaby wręcz idylla dla "okularników".
0 kudosKreTsky   @   23:15, 23.02.2013
Wedlug mnie jest to ciekawy gadzet, ale nie do codziennego uzytkowania. Z checia bym sprawil sobie takie brylki ze szklami przeciwslonecznymi do samochodu i moglbym se dyktowac sms, czy prowadzic rozmowe, albo korzystac z nawigacji patrzac na droge. Nie uwazam zeby to byl wygodny bajer na dluzsza mete, jak ktos chce caly czas w tym biegac, ale w niektorych sytuacjach byloby to swietne rozwiazanie, ktore uwalnia ci rece i pozwala korzystac w tym czasie z internetu.

Sadze ze za jakas dekade wszystkie firmy beda produkowac takie fanty zamiast dzisiejszych smartfonow i trzeba sie powoli przygotowywac na wkroczenie cyberpunku do RL ;]
0 kudosmikhail01   @   15:01, 24.02.2013
Cytat: Materdea
Mam okulary od dziewięciu lat, nigdy nie miałem problemu z kinowymi brylkami 3D. Elegancko wchodzą na normalne okulary, w moim przypadku nie przeszkadzały w żadne sposób. Oczy się nie męczyły, a 2-godzinny film był samą przyjemnością.

Widać jest to kwestia indywidualnych predyspozycji, bo mi po 45 minutach w okularach 3D robi sie niedobrze i oczy zaczynają łzawić.
0 kudospawelecki96   @   16:57, 24.02.2013
Ciekawe jak się będzie je nosiło ze zwykłymi okularami? Btw gdyby choć trochę bardziej google glass przypominały korekcyjne okulary, to na sprawdzianach byłyby na wagę złota Szczęśliwy Wkuwanie na pamięć "Pana Tadeusza" też pewnie nabrałoby innego znaczenia Puszcza oko
0 kudosGargameloss   @   22:03, 24.02.2013
Mówi Wam coś nazwa "Ingress" ? Gra w rozszerzonej rzeczywistości, stworzona przez Google i NianticLab. To teraz już wiadomo po co "Wielkiemu Bratu" takie patrzałki Puszcza oko Jeżeli macie fona z Androidem możecie zainstalować sobie np. "Wikitude" który umożliwia podgląd otaczającego Was świata w trybie AR, w przypadku GoogleGlass to co widać na ekranie smartfonu, zobaczycie na niewielkim ekraniku umieszczonym przed okiem. To urządzenie ma sporo plusów, ale jak napisał na początku remik1976 nadmierne używanie tej zabawki może się przyczynić do powstania wady wzroku. Obecnie to raczej ciekawostka i droga zabawka dla nadzianych, ale z czasem zapewne rozwinie się i uzyska jeszcze większą użyteczność dostępną również dla zwykłego zjadacza chleba Uśmiech
Wyobraźcie sobie urządzenie które wygląda jak zwykłe okulary, a umożliwiające w dowolnym momencie wyświetlenie potrzebnych Wam informacji, tak jak robi to np wspomniany Wikitude. Po czym znowu działa jak zwykłe okulary korekcyjne, lub ochronne. Może właśnie tak będzie wyglądać GoogleGlass w niedalekiej przyszłości ? Pożyjemy zobaczymy Puszcza oko
0 kudoskehciu   @   18:26, 25.03.2013
Ciekawy gadżet. Pasowałby na wyjazdy jako aparat, bo nie zawsze można sięgnąć po telefon lub kamerę.
0 kudosmikhail01   @   01:23, 26.03.2013
Cytat: Gargameloss
Wyobraźcie sobie urządzenie które wygląda jak zwykłe okulary, a umożliwiające w dowolnym momencie wyświetlenie potrzebnych Wam informacji, tak jak robi to np wspomniany Wikitude. Po czym znowu działa jak zwykłe okulary korekcyjne, lub ochronne. Może właśnie tak będzie wyglądać GoogleGlass w niedalekiej przyszłości ? Pożyjemy zobaczymy Puszcza oko

Mówiąc szczerze, jest to całkiem obiecująca perspektywa. Może kiedys technologia pozwoli na sterowanie takim urządzeniem przy pomocy myśli, ba! albo nawet na stworzenie soczewek kontaktowych wyświetlających informacje bezpośrednio na oku, albo pomijając pośrednictwo oka przekazywać informacje bezpośrednio do mózgu. Patrząc na to jak szybko rozwija się technologia, myśle że to już nie si-fi, a całkiem realne koncepcje.
0 kudosgregory16mix   @   01:40, 26.03.2013
Bajer fajny. I nawet jego wady znikają patrząc na to, że jest to mega skok do przodu. Jak tak dalej będziemy się rozwijać, to armie wyposażone jak w Ghost Recon będą normą za kilkanaście lat Uśmiech
Dodaj Odpowiedź