FIFA Street stawia na realizm!
Wystarczy spojrzeć na kilka screenów z FIFA Street, by szybko dojść do wniosku, że EA Sports zmieniło w dość znacznym stopniu dotychczasową koncepcję serii.
Dirian @ 29.11.2011, 18:25
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
ps3, xbox 360
Wystarczy spojrzeć na kilka screenów z FIFA Street, by szybko dojść do wniosku, że EA Sports zmieniło w dość znacznym stopniu dotychczasową koncepcję serii. Powody takiej decyzji wyjaśnia Sid Misra, kierownik produkcji FIFA Street.
"To całkowity reboot marki FIFA Street, więc jeżeli znacie poprzednie odsłony - 1, 2 i 3, możecie o nich zapomnieć. To, co chcemy osiągnąć, to przede wszystkim wierne odwzorowanie doświadczeń, jakie niesie ze sobą piłka uliczna. Tego jeszcze nie było"
"Poprzednie części FIFA Street tylko próbowały naśladować realizm, co szło im dobrze, ale nagle ludzie stracili zainteresowanie. Dlatego chcemy stworzyć grę, która będzie posiadała głębię, brakującą poprzednim odsłonom. To będzie pierwsza produkcja stworzona przez członków FIFA team na FIFA engine."
"Nie ma tutaj potrzeby produkowania totalnie arcadowej gry, ponieważ w futbolu ulicznym ludzie potrafią czynić niesamowite rzeczy, a ja nie potrzebuję skakać przez czyjeś ramiona, gdy mogę wykonać coś równie niesamowitego z piłką" - kończy Misra.
Te słowa jasno dają nam do zrozumienia, iż EA Sports podąża w stronę realizmu, który to jest coraz popularniejszym tematem, jeżeli chodzi o wirtualną rozrywkę. Ostatnia odsłona serii - FIFA Street 3 - była produkcją dobrą i grywalną, ale raczej na krótkie sesje, bo dość szybko potrafiła znudzić gracza.
Całkiem możliwe, że był to jeden z głównych powodów, dla którego Kanadyjczycy postanowili zmienić podstawowe założenia cyklu. Futbol uliczny sam w sobie jest grą bardzo efektowną, więc czemu by nie zaoferować go w możliwie jak najczystszej formie, bez dodatkowych urozmaiceń?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler