Assassin's Creed: Brotherhood jedynie z DirectX 9.

Chyba wszyscy zdążyli przyzwyczaić się do tego, że pecetowa wersja kolejnych odsłon serii Assassin's Creed trafia do posiadaczy tej platformy z dość znacznym opóźnieniem.

@ 01.02.2011, 19:58
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Assassin's Creed: Brotherhood jedynie z DirectX 9.

Chyba wszyscy zdążyli przyzwyczaić się do tego, że pecetowa wersja kolejnych odsłon serii Assassin's Creed trafia do posiadaczy tej platformy z dość znacznym opóźnieniem. Ubisoft tłumaczy to koniecznością dopracowania gry, a co za tym idzie, lepszego przystosowania jej do pecetów, bo jak wszyscy wiemy priorytetem są tutaj konsole. Niepokojący jest zatem fakt, że mimo przedłużonego okresu produkcyjnego, Assassin's Creed: Brotherhood będzie korzystał jedynie z bibliotek DirectX 9.

W obecnych czasach, gdy coraz bardziej powszechne staje się używanie DirectX 10, a na rynku regularnie przybywa kart korzystających z jeszcze nowszych odsłon bibliotek od Microsoftu, oznaczonych numerkiem 11, informacja o tym, że jedna z ważniejszych produkcji w skali roku zostaje wydana w przestarzałej technologi jest trochę martwiąca. Osobiście mi to zupełnie nie przeszkadza, ale co na to osoby, które w swoich pecetach mają zamontowane prądożerne graficzne potwory, które kupili w celu zabawy z najnowszymi technologiami?

Assassin's Creed: Brotherhood jedynie z DirectX 9.

Ubisoft Montreal tłumaczy, że próbowali eksperymentować z użyciem DirectX 10 przy okazji pierwszego assasyna, ale efekty były na tyle niezadowalające, że pozostali przy wcześniejszej odsłonie Directa. Tłumaczenie jakoś mało przekonujące, bo przecież to było... 3 lata temu. Czyżby i tym razem ekipa nie umiała sobie poradzić z wprowadzeniem do gry najnowszej technologii? Możliwe, ale z drugiej strony, Ubi trochę się rekompensuje zapewniając, że Brotherhood będzie wspierał trójwymiarową technologię 3DVision, a także umożliwi odpalenie obrazu na kilku monitorach z wykorzystaniem Eyefinity. Pozostaje tylko pytanie kto z tego będzie korzystał?

Kolejnym argumentem, którym broni się studio z Montrealu jest dopracowanie gry. Prócz sprawnego działania, otrzymamy bonusy w postaci wyższej rozdzielczości, szybszego niż na konsolach wczytywania lokacji, wygładzania krawędzi czy większej liczby klatek na sekundę. Pozostaje wierzyć twórcom na słowo, wszak poprzednie pecetowe wydania Assassin's Creed były rzeczywiście dopracowane. Różnica nie była co prawda miażdżąca, ale niewątpliwie na plus.

Sprawdź także:
Assassin's Creed: Brotherhood

Assassin's Creed: Brotherhood

Premiera: 18 marca 2011
PC, PS3, XBOX 360

Assassin's Creed: Brotherhood to trzecia odsłona serii o zakonie cichych zabójców, będąca kontynuacją przygód Ezio Auditore de Firenze. Za produkcję opowiedziane jest ocz...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   20:07, 01.02.2011
Mnie osobiście to nie przeszkadza, choć nie powiem że był bym zadowolony z 10 Uśmiech
Pozostaje tylko czekać do premiery PC i się przekonać jak to wszystko wygląda.
0 kudosbat2008kam   @   20:18, 01.02.2011
Heh, czyli zamiast przeć do przodu, zacynamy się cofać. Jutro Rockstar wyskoczy z info, że GTA V będzie działać tylko na Win95, a najlepiej na DOS-ie...

Mi też to nie przeszkadza, bo w grach nie liczy się dla mnie jedna mgiełka więcej lub kilka dodatkowych efektów. Jeśli gra jest do d*py, to nawet grafika nic tu nie zdziała.
A zresztą, ja mam Xp (kiedyś Vista, ale nie spodobała się), więc ten cały DX10 mnie nawet nie dotyczy...
Do tego gram zazwyczaj na konsolach, gdzie grafika jest jeszcze słabsza... I nijak mi to nie przeszkadza.
0 kudosguy_fawkes   @   20:25, 01.02.2011
To tylko dowód na to, że DX10 był kompletnym niewypałem. Gier wykorzystujących ten API było niewiele, a takie, które od początku do końca z niego korzystają, można policzyć na palcach, bo ja wiem... jednej ręki? W porywach dwóch.
Poza tym flagowy obiekt propagandy - Crysis - zapewniał te "kosmiczne efekty" już na XP - wystarczyło trochę pogrzebać w plikach gry. Że już o Alanie Wake'u nie wspomnę...
Zmianę miała przynieść "jedenastka", ale póki co to także ciekawostka. Jeden kamyczek więcej czy okrąglejsza buźka wiosny nie czynią.
Używam Windowsa 7, więc niby jestem otwarty "na nowe", lecz tylko programowo - GF 8800GT czasy świetności ma już dawno za sobą. Uśmiech
0 kudosFox46   @   22:00, 01.02.2011
DX10 był nieco lepszy od DX9. Duży przeskok był jak wyszedł DX11.
0 kudossilverkin   @   22:05, 01.02.2011
Jak dla mnie o wiele większy był przeskok z DX9 na DX10 niż z DX10 na DX11.

Jak mają nie wykorzystać możliwości DX10 to lepiej niech zostaną na 9 i umożliwią wszystkim graczom grę o takiej samej grafice i efektach.
0 kudosguy_fawkes   @   22:10, 01.02.2011
Póki co ów przeskok najbardziej widać chyba w Unigine heaven i może w najnowszym 3DSmarku.

@up
Popieram. Zauważmy także, że ciągle pojawiają się nowe gry, coraz lepiej wyglądające i zadające kłam wszystkim twierdzeniom, że DX9 jest już przestarzały.
0 kudosgregory16mix   @   22:55, 01.02.2011
Mi też różnicy to żadnej nie robi Uśmiech Grafika w jedynce była na tyle wystarczająca, że nie miałem do niej zastrzeżeń... Skoro przerabiają grę z wersji konsolowe, a komputery mają coraz większe możliwości - konsole jak wiadomo już takie postępowe nie są - to się nie dziwie, że łatwiej im przerabiać na taki poziom PC, który jest najbardziej porównywalny z konsolowym Uśmiech
0 kudososkarsom   @   10:41, 02.02.2011
Nie powiem, aby był z tego zadowolony, bo zawsze lepiej mieć nowe niż stare, ale jak mus to mus. Dx10 może nie był niewypałem, ale kiedyś czytałem, że wszystkie efekty z Dx10 można osiągnąć na Dx9, tylko po prostu zamiast pracować nad tym godzinę, trzeba popracować dwie. Dx11 po prostu podnosi poziom szczegółowości na wysokich rozdzielczościach. Jak mi ktoś na 1024x768 pokaże różnice między Dx9 a Dx11 to rzeczywiście to jest przeskok. Jeśli gra będzie wyglądać tak jak ACII to nie ma o czym mówić.
0 kudosquaresma_mati   @   12:48, 02.02.2011
A mi to nie przeszkadza. Ja i tak korzystam z XP chociaż mam kartę, która obsługuje DX 10. Liczę na to, że to co twórcy nam obiecają będzie spełnione i dostaniemy dopracowanego Assasina tak jak mówią twórcy Uśmiech
0 kudosqwakcry   @   00:46, 05.02.2011
Cytat: guy_fawkes
To tylko dowód na to, że DX10 był kompletnym niewypałem.

Na jakiej podstawie to stwierdzasz?
Cytat: guy_fawkes

Popieram. Zauważmy także, że ciągle pojawiają się nowe gry, coraz lepiej wyglądające i zadające kłam wszystkim twierdzeniom, że DX9 jest już przestarzały.


To chyba nie grałeś np w BfBc2 w DX11... W porównaniu do DX9 gra wygląda obłędnie Puszcza oko

To tylko taki mały przykład... a można tak wymieniać i wymieniać...
0 kudosguy_fawkes   @   00:57, 05.02.2011
Cytat: qwakcry
Na jakiej podstawie to stwierdzasz?

Choćby na takiej, że jako standard się nie przyjął, a przede wszystkim - nie wyparł DX9, czego dokonała "dziewiątka" z poprzednimi. Większość graczy traktuje DX10 z przymrużeniem oka i całkiem słusznie - ilość gier wykorzystujących jego możliwości, jaka pojawiła się od czasu pokazania tego API światu, w żadnym razie nie szokuje.

Cytat: qwakcry
To chyba nie grałeś np w BfBc2 w DX11... W porównaniu do DX9 gra wygląda obłędnie Puszcza oko

Owszem, nie grałem. Co nie zmienia faktu, że to póki co nadal bardziej ciekawostka, niż normalny porządek rzeczy. Puszcza oko
0 kudosgregory16mix   @   20:23, 05.02.2011
Cytat: guy_fawkes
Choćby na takiej, że jako standard się nie przyjął, a przede wszystkim - nie wyparł DX9, czego dokonała "dziewiątka" z poprzednimi. Większość graczy traktuje DX10 z przymrużeniem oka i całkiem słusznie - ilość gier wykorzystujących jego możliwości, jaka pojawiła się od czasu pokazania tego API światu, w żadnym razie nie szokuje.
A na moje oko to ta większość graczy nie wie co to biblioteki DirectX i do czego służą tak na poważnie Uśmiech ale racja 10 była małym/większym nie wypałem, bo miała być rewolucją, a okazała się jakby nieco poprawiona lecz z błędami 9... coś jak by Vista, rewolucja, ale z dziurami Dumny
0 kudosguy_fawkes   @   22:52, 05.02.2011
Z tą Vistą i rewolucją bym nie przesadzał. No, chyba że po głowie chodzi Ci pewna sentencja mówiąca, że "rewolucja pożera własne dzieci". Bo przecież to użytkownicy dostali po tyłku. Uśmiech Siódemka też nie jest czymś kosmicznym - podobną funkcjonalność miałem lata temu na XP używając Litestepa. Dumny
Fakt, możesz mieć rację z tą niewiedzą... Znam gros ludzi grających w cokolwiek, ale co sprawia, że mogą coś odpalić, to już dla wiedzą tylko nieliczni. Mnie zaś wydaje się to po prostu niepojęte. Uśmiech
W każdym bądź razie - doszliśmy do podobnego wniosku.
Swego czasu, gdy czytałem artykuł o DirectX 10 w PCWK, strasznie się napaliłem i widziałem dla niego świetlaną przyszłość. Niestety, rzeczywistość brutalnie zweryfikowała wszystkie marzenia.
Dodaj Odpowiedź