Dark Souls II (PC)

ObserwujMam (19)Gram (4)Ukończone (8)Kupię (12)

Dark Souls II (PC) - recenzja gry


@ 26.04.2014, 17:50
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!


W Dark Souls II zrezygnowano z punktów Humanity, których posiadanie w odpowiedniej ilości wpływało na częstotliwość znajdywania ciekawych przedmiotów, ale też pozwalało przywrócić postać ze stanu "Pustego" do skóry człowieka. Powrót z zaświatów, a tym samym możliwość uczestnictwa w trybie sieciowym czy pełna regeneracja sił (po każdej śmierci jako nieumarły tracimy część paska życia) możliwe są po skonsumowaniu tzw. "Kukły człowieczeństwa". Te znajdujemy w trakcie rozgrywki, czasami też otrzymamy od NPC-ów. Marionetka posiada także inne zastosowania – przykładowo po spaleniu jej w ognisku, całkowicie dezaktywujemy tryb PvP.

Kolejne zmiany zaszły w systemie walki, ale są to raczej poprawki, niż głębsze transformacje. Dodano m.in. nowe, płynniejsze animacje, poprawiono system kontrowania ciosów czy wykończeń zza pleców. To drobne szlify, ale wpływające na odbiór całości – w końcu walka to najjaśniejszy element Dark Souls. Od teraz możemy siekać wrogów przy użyciu dwóch mieczy, co daje nam kolejny z wielu możliwych stylów walki. Opcję tę zalecam jednak jedynie doświadczonym graczom, którzy świetnie opanowali uniki.

Zdaje mi się także, że podobne urozmaicenia wniesiono w przypadku przeciwników – repertuar ich ataków wydaje się bogatszy, niejednokrotnie nawet z pozoru niegroźny umarlak potrafił zaskoczyć mnie morderczą kombinacją ciosów. Nadal jednak nie są to postaci szczególnie inteligentne, ale czego spodziewać się po pokracznych kreaturach?

Dark Souls II (PC)

Usprawnień doczekał się również tryb sieciowy i związane z nim Przymierza. Te drugie nie są już tak zagadkowe, a co za tym idzie - łatwiej można poznać panujące w nich zasady i obowiązki nakładane na członków. Poprawiono ogólną jakość kodu, dzięki czemu mało kiedy spotkałem się z trapiącymi pierwowzór lagami. Na ten moment nie napotkałem oszustów, a samo From Software zapewnia, że poczyni odpowiednie kroki do ich likwidowania, gdyby takowi się pojawili. Finalny wygląd rozgrywek PvP zależy jednak od graczy - jeżeli starcia nie będą przesycone oszustwami, to w multiplayerze Dark Souls II można spędzić wiele przyjemnych godzin. Na koniec warto wspomnieć o zdecydowanie zwiększonej ilości zjaw, plam krwi czy wskazówek zostawianych przez graczy - dzięki temu czułem, że nie jestem jedynym podróżnikiem w zapomnianym świecie.

Dark Souls II okazuje się być kontynuacją godną pierwowzoru, ale niekoniecznie go prześcigającą. Tytuł oferuje garść rozwiązań, które czynią go bardziej otwartym na nowych graczy, jest też sporo poprawek do elementów irytujących weteranów "jedynki" i lepszy tryb sieciowy. Z drugiej strony, świat Drangleic, choć zaprojektowany z pomysłem, nie wzbudził we mnie podobnych emocji, co poprzednie miejsce akcji. Brakuje tu zaskakującej złożoności, a momentami czuć, jakby twórcy dobrnęli do dna worka z pomysłami. Widać to chociażby w przypadku bossów - chyba żaden pojedynek nie zapadł mi na dłużej w pamięć, nie wspominając już o wyglądzie poczwar. Finalnie otrzymujemy jednak produkt godny uwagi, którego pecetowy port, choć nie będący w pełni oszlifowanym diamentem, w końcu spełnia standardy i nie wymaga dogrywania kilku fanowskich poprawek, by być grywalnym.


Długość gry wg redakcji:
30h
Długość gry wg czytelników:
52h 59min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Warstwa artystyczna oprawy wizualnej nie zawodzi, momentami zdarzyło mi się zawiesić oko na ładniejszym widoczku. Pod względem technologicznym tytuł jednak odstaje od czołówki i to wyraźnie.
Genialny Dźwięk:
Fantastyczny voice-acting w połączeniu z klimatyczną muzyką czynią soundtrack Dark Souls II kluczowym elementem, wpływającym na jego odbiór.
Świetna Grywalność:
Grywalność pozostaje na wysokim poziomie i człowiek nie czuje upływających godzin.
Świetne Pomysł i założenia:
Kilka ciekawych rozwiązań, usprawniających rozgrywkę, ale też kilka niepotrzebnych utrudnień.
Dobra Interakcja i fizyka:
Destrukcja otoczenia ograniczona jest głównie do rozmaitych skrzynek, mebli, itp. Czasami zaszaleje fizyka, niekiedy zaskoczy niewidzialna ściana. Ale nie jest źle.
Słowo na koniec:
Udana kontynuacja, ale - jak dla mnie - nieprzebijająca pierwowzoru. Dla fanów pozycja obowiązkowa, natomiast ci, którzy odbili się od "jedynki", raczej nie mają czego tutaj szukać. Jest co prawda łatwiej, ale to nadal wymagający cierpliwości i uczenia się na własnych błędach tytuł.
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z Dark Souls II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKrru   @   10:00, 27.04.2014
Dark Souls II na pececie jest o wiele ładniejsze, więc tę wersję wybiorę, ale będę musiał kupić sobie pada. Trochę szkoda, że twórcy nie przygotowali interfejsu dla pecetowców.
0 kudoskmiecior   @   11:40, 27.04.2014
Czekałem na tą grę na PC od kilku tygodni, nareszcie ;)
0 kudosFox46   @   14:20, 27.04.2014
Cytat: Krru
Dark Souls II na pececie jest o wiele ładniejsze, więc tę wersję wybiorę, ale będę musiał kupić sobie pada. Trochę szkoda, że twórcy nie przygotowali interfejsu dla pecetowców.


Czy o wiele ?? nie przesadzajmy to tylko wyższa rozdzielczość+ lepsze cienie, i nieco lepsze oświetlenie. Szału nie ma, a przepaści jakiejś nie ma między PC a Konsola. Już lepiej wyglądała wersja pokazywana na pierwszych gamepleyach czyli jakieś jeden rok półtorej roku temu.
0 kudosAtukan   @   23:46, 27.04.2014
Ja tam i tak zagrałbym, bez względu na ocenę. Dla MNIE ta gra jest po prostu w..ta Uśmiech
0 kudosPabloMG   @   13:06, 28.04.2014
Na razie się zastanawiam czy zagrać, trzeba będzie obejrzeć więcej fragmentów z gry i zdecydować.
0 kudosKrru   @   17:33, 29.04.2014
Fox46 - Ja widzę dużą różnicę, ale i tak gracze nie kupujątej gry dla ładnej grafiki. Możliwe, że Demon's Souls będzie miało grafikę na wysokim poziomie, bo ma być exclusive'em na PS4.
0 kudosmktiger   @   08:41, 30.04.2014
Nie , żebym sie czepiał ale zdanie: "Nawet po odpięciu pada, na ekranie pozostają widoczne przyciski charakterystyczne dla kontrolera od Xboksa 360, co, szczególnie przy pierwszych kontaktach z grą, prowadzi do sytuacji, gdy musimy strzelać, który przycisk na klawiaturze odpowiada za daną czynność." jest jakby mało zrozumiałe Uśmiech

Prosimy autora o poprawienie stylistyki ;) Chyba coś zjadło kilka wyrazów ?
0 kudosDirian   @   11:25, 30.04.2014
Ale co w tym zdaniu jest niezrozumiałego? Przeczytałem je kilka razy i jak dla mnie jest logiczne.
0 kudosguy_fawkes   @   12:10, 30.04.2014
Również nie widzę w nim błędów. Po prostu jak odłączysz pada, nadal widzisz sugestie dla przycisków na nim, zamiast klawiszy na klawiaturze. W jedynce też tak było.
0 kudosmktiger   @   23:27, 30.04.2014
Co "prowadzi do sytuacji" ?
"Nawet po odpięciu pada, na ekranie pozostają widoczne przyciski ..., który przycisk na klawiaturze odpowiada za daną czynność."
Sorki, ale jeśli dalej uważacie, że zdanie jest stylistycznie napisane dobrze, to, bez urazy, ale czas wrócić do szkoły na lekcje polskiego.
0 kudosDirian   @   00:19, 01.05.2014
Grałem z podpiętym padem od Xboksa 360. Na ekranie widoczne były przyciski od tego pada. Odłączyłem go, więc automatycznie interfejs powinien się zamienić i wyświetlać mi przyciski / klawisze charakterystyczne dla klawiatury. Czyli zamiast dajmy na to zamiast "A" z pada od Xboksa, powinienem mieć ukazany klawisz "E" (strzelam) z klawiatury.

Myślę, że to zdanie, choć nieco długawe, w dość logiczny sposób tłumaczy tę sytuację.
0 kudosmktiger   @   09:00, 01.05.2014
Dirian, nie chodziło mi o treść - sens wypowiedzi. . Zrozumiałem co chciałeś przekazać. Zwróciłem uwagę jedynie na błędy stylistyczne w tym zbyt długim zdaniu. Jeśli pisze się artykuł dla portalu, powinno się zwracać na takie rzeczy uwagę.
0 kudosSZYMEZ   @   13:37, 11.05.2014
Kupiłem, gram z podłączonym padem od xboxa 360 i nie narzekam. Dla mnie najciekawsza pozycja ostatnich miesięcy. Grałem w 1, ale mnie tak nie urzekła. Gorsza grafika, to dla mnie spory plus, bo gra działa płynnie na moim 3 letnim laptopie.
0 kudoswolekk   @   11:55, 14.05.2014
Cytat: mktiger
Nie , żebym sie czepiał ale zdanie: "Nawet po odpięciu pada, na ekranie pozostają widoczne przyciski charakterystyczne dla kontrolera od Xboksa 360, co, szczególnie przy pierwszych kontaktach z grą, prowadzi do sytuacji, gdy musimy strzelać, który przycisk na klawiaturze odpowiada za daną czynność." jest jakby mało zrozumiałe Uśmiech

Prosimy autora o poprawienie stylistyki ;) Chyba coś zjadło kilka wyrazów ?


"Nie, zebym sie czepial", "jest jakby mało zrozumiałe"... Panie gimnazjalisto, co to za styl?? Najpierw skoncz szkole, potem krytykuj. Cytat z recenzji, ktory przytoczyles, jest poprawny stylistycznie i logicznie (choc moglby byc zgrabniejszy i podzielony na dwa zdania).
0 kudosRadman   @   10:41, 10.03.2015
Ciekawa gra ,muszę się bliżej przyjrzeć ;)
Dodaj Odpowiedź