Dark Souls II (PC)

ObserwujMam (19)Gram (4)Ukończone (8)Kupię (12)

Zapowiedź gry Dark Souls II (PC)


Sylveck @ 20:57 27.01.2013
Piotr "Sylveck" Selwestrowicz

Seria wyprodukowana przez From Software, którą zapoczątkowała w 2009 roku Demon's Souls, była z pewnością mokrym snem graczy tęskniących za prawdziwym wyzwaniem w grach komputerowych, którego próżno szukać w erze masówek prosto od Activision i EA czy gier na kontrolery ruchowe.

Seria wyprodukowana przez From Software, którą zapoczątkowała w 2009 roku Demon's Souls, była z pewnością mokrym snem graczy tęskniących za prawdziwym wyzwaniem w grach komputerowych, którego próżno szukać w erze masówek prosto od Activision i EA czy gier na kontrolery ruchowe. Rok 2012 był dla nich niezwykle szczęśliwy – najpierw ku zaskoczeniu wielu zapowiedziano i wydano dedykowane pierwotnie konsolom Dark Souls na pecety, a w połowie grudnia zapowiedziano, już na PC, PS3 i Xboksa 360, kolejną odsłonę serii. A to oznacza, że ponownie gracze setki razy będą goszczeni niesławnym komunikatem: „You died”.



Bo – jeśli nie jesteście tego świadomi – musicie wiedzieć, że Dark Souls jest jednym z najtrudniejszych tytułów ostatnich lat. Zagrożenie w niej dla słabo rozwiniętej postaci stanowi byle szkielet, a walka z więcej niż dwoma przeciwnikami naraz to w zasadzie pewna śmierć. Takie podejście developera oznaczało mniejszy potencjalny target odbiorców, ale seria zaskoczyła i odniosła spory sukces. Na tyle duży, iż doczeka się już trzeciej odsłony – Dark Souls II. I wszyscy fani zastanawiają się zapewne, czy From Software nie zechce skorzystać na renomie i popularności marki, żeby stworzyć tytuł skierowany do szerszego grona graczy. Pokusa z pewnością jest ogromna.

Deklaracje producenta wskazują na to, że w tej kwestii chcą oni zjeść ciastko i mieć ciastko. Po zmianie na stanowisku reżysera, którym jest Tomohiro Shibuya, przyszły też zapowiedzi gry, która ma być „przystępniejsza” i „łatwiejsza w odbiorze”, ale mimo to zachować ducha serii. Tym samym nowy reżyser zaznacza, że chce odciąć się od filozofii Hidetaki Miyazakiego, reżysera Demon's Souls i Dark Souls. Stworzył on gry nieopowiadające swoją historię bezpośrednio, lecz za pomocą swoistych „plam fabularnych” – poprzez niejasne i enigmatyczne wypowiedzi napotkanych postaci, ogólne informacje czy opisy przedmiotów. Być może motywem Shibui jest skupienie większej uwagi na fabule, wtedy można byłoby mu to wybaczyć. Bardziej prawdopodobne jednak, że powodem są naciski wydawcy na From Software, by ci stworzyli grę bardziej przystępną i skierowali ją do szerszego grona graczy.



Pewne jest, że nowa część nie będzie de facto kontynuacją Dark Souls, ale tytułem osadzonym w tym samym świecie (lecz w zupełnie innej jego części, która ma mieć podobny rozmiar co w poprzedniczce) i przedstawiającym odmienną historię zupełnie innego protagonisty. Wyruszy on jednak, tak samo jak poprzednicy, w długą podróż w celu zdjęcia z siebie klątwy. Nie jest do końca jasne, w jaki sposób Dark Souls II będzie nawiązywać do poprzednich odsłon cyklu w kwestii fabuły. Bardzo możliwe, że pozwoli na poznanie pewnych faktów i wydarzeń z innej perspektywy – zarówno czasowej, jak i przestrzennej. Twórcy dość niejasno mówią o dużej roli czasu w fabule Dark Souls II. W zwiastunie pojawia się zarówno smok, jak i wspominani są nieumarli – możliwe że są to wskazówki dotyczące realiów, wokół których toczyć się będzie akcja gry.

Screeny z Dark Souls II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKattowitz   @   21:26, 27.01.2013
Prezentacja całkiem sympatyczna Szczęśliwy Niestety za Dark Souls jeszcze się nie wzięłam - leży i się kurzy na razie. A wszystko przez to pisanie/gadanie o trudności rozgrywki xD Nie mam ostatnio ochoty się denerwować, starczą mi do tego twory Blizzarda... Ale jak wreszcie ukończę, to na pewno sięgnę po drugą odsłonę Uśmiech
0 kudosDirian   @   21:38, 27.01.2013
W sumie Dark Souls jest nie tyle trudne, co wymaga odpowiedniego podejścia. Jak ktoś chce iść i siekać co popadnie to pomylił gry. Trzeba odpowiednio podejść do każdego przeciwnika i poznać jego gamę ataków. Gdy już to znamy, to pozostaje tylko trochę taktyki i z większością wrogów sobie poradzimy. Początkowo też byłem przerażony, ale teraz idę jak przecinak i tnę co popadnie, choć z najgorszymi bossami jeszcze nie walczyłem, ale w razie totalnej niemocy można wezwać sobie innych graczy, który chętnie pomogą Puszcza oko

Na dwójkę czekam z niecierpliwością, choć mam pełne obawy co do niej. Chciałbym po prostu kontynuację Dark Souls bez żadnych udziwnień, a jak na razie sporo na to wskazuje, że twórcy pójdą w nieco innym kierunku. Ale pod żadnym pozorem nie skreślam tego tytułu.
0 kudosFox46   @   00:28, 28.01.2013
Sama trudność w Dark souls to tylko i wyłacznie technika pokonywania przeciwników jak i bosów. Wiedza o tym jak i po jakim ciosie wyprowadzić swój cios i po kłopocie.

Czekam na dwójkę fajnie że dadza nam lepszy zarys fabularny niż tak jak w Demon Souls i Dark Souls nie wiadomo gdzie tu iść i od czego zacząć. Początki są bardzo trudne.
0 kudosKreTsky   @   12:01, 28.01.2013
Tez sie nie moge doczekac, najbardziej wyczekiwana gra przyszlego roku ;] Mam tylko nadzieje, ze nie zrobia z tej gry kolejnego casuala. Ja nie narzekalem na brak fabuly, bylo tego malo ale dalo rade cos wywnioskowac Szczęśliwy

Gra bywa trudna. Zwlaszcza bossy, ktore wystepuja w multi - jak 4kings. Na trzecim playtru musisz walczyc z trzema na raz, wiec nie ma lekko ;]
0 kudosDirian   @   12:15, 28.01.2013
Cytat: Fox46
Czekam na dwójkę fajnie że dadza nam lepszy zarys fabularny niż tak jak w Demon Souls i Dark Souls nie wiadomo gdzie tu iść i od czego zacząć


A mi się taki zarys fabularny nawet podobał, bo był oryginalny. Sam musiałeś odkryć gdzie pójść i co zrobić, bo nic nie zostało podane na tacy. A przecież zgubić się nie dało, bo wystarczyło iść przed siebie.
0 kudosgregory16mix   @   12:20, 28.01.2013
Zapowiedź w mojej ocenie świetna Uśmiech
Co do samej gry to jeśli dodadzą spójną fabułę to byłby ideał, lecz jeżeli jednocześnie ułatwią rozgrywkę, to już tak wesoło nie będzie. DS jest dla graczy prawdziwym wyzwanie, w którym nie jest się pewnym tego, że się uda i to przyciąga jak magnes. Mimo iż gracz szepcze bluzgi podczas gry zawsze wraca by w końcu jakiś etap zakończyć.
0 kudoszbychu5511   @   12:48, 28.01.2013
Jak ktoś chce iść i siekać co popadnie to pomylił gry. Trzeba odpowiednio podejść do każdego przeciwnika i poznać jego gamę ataków.

Dobrze powiedziane, co do zapowiedzi i poprzedniczki gra jest i będzie genialna a poziom trudności który wymaga myślenia mym zdaniem jest na wagę złota
0 kudosmiki120kznw   @   19:13, 06.02.2013
Zapowiada się ciekawie... Uśmiech
Dodaj Odpowiedź