Wywiad z twórcami gry Anomaly 2 - ekipą 11bit studios
Anomaly 2 zostało zapowiedziane mniej więcej miesiąc temu. Pierwowzór przyciągnął do siebie spore grono graczy, jest zatem szansa, że do kontynuacji także zasiądą liczne rzesze chętnych rozrywki osób. Aby podgrzać atmosferę przed - zapewne coraz bliższą - rozmawiamy z jednym z twórców gry - Pawłem Miechowskim, z 11 bit studios.
MiastoGier.pl: Jaka jest najważniejsza różnica pomiędzy Anomaly, a Anomaly 2?
Paweł Miechowski: Trzy podstawowe różnice: skala - dwójka jest dużo większą grą, najtłustszym projektem w naszych dziejach, pełnokrwistą grą strategiczną. Morfowanie jednostek - kompletnie nowa warstwa możliwości taktycznych i zajebiste poczucie transformowania jednostek w coś kompletnie odmiennego. I wreszcie - tryb multiplayerowy z dwoma zupełnie różnymi stronami walczącymi ze sobą.
MG: Osoby, które grały w część pierwszą mają się spodziewać istotnych zmian w rozgrywce, czy może stawiacie na więcej i lepiej?
PM: Pewne podstawy są te same, ale chociażby morfowanie i nowe pomysły na misje tworzą w sumie nową jakość. Przewrotnie powiedziałbym, że jest więcej i lepiej, czyli istotne zmiany w rozgrywce.
MG: Jakie platformy docelowe planujecie dla Anomaly 2? Wiemy, że różnej maści systemy operacyjne komputerów, konsole również?
PM: Na dzień dzisiejszy tworzymy wersję na desktopy (Windows, Mac, Linux) a wszelakie inne platformy to kwestia podjęcia ewentualnej dezycji w przyszłości. Wersja mobilna jest oczywiście kusząca jak pierścień władzy, który Frodo nieroztropnie wyrzucił w ogień :)
MG: Czy jesteś w stanie zdradzić, która wersja pierwszego Anomaly radziła sobie najlepiej, z której byliście najbardziej zadowoleni? Pisząc wersja, mam na myśli platformę.
PM: Najbardziej zadowoleni jesteśmy z wersji desktopowej (Windows, Mac) oraz mobilnej (iOS, Android). Wersja konsolowa poradziła sobie przyzwoicie, ale jednak oczekiwania były większe.
MG: Co myślicie o PlayStation 4? Mieliście okazję już trzymać jej kontroler w dłoni?
PM: Osobiście nie miałem do czynienia w żaden sposób z PS4. Prezentacja konsoli oraz tego, czym generalnie w pojęciu Sony ma być next-gen też mnie jakoś specjalnie nie ruszyła. Nie oznacza to oczywiście tego, że na tę konsolę nie zobaczymy wymiatających gier. Myślę, że o to można być spokojnym.
MG: Na jakim silniku graficznym działa Anomaly 2? Kupując kontynuację trzeba się nastawić na wyższe wymagania sprzętowe?
PM: Gra jest tworzona w naszej własnej technologii, którą rezolutnie nazywamy Liquid Engine :) Jeśli chodzi o wymagania sprzętowe, to gra skaluje jakość wyświetlanych efektów, a skoro rozwój kart graficznych nie jest tak szalony jak kiedyś, to wystarczy w miarę przyzwoity komputer do grania. Na pewno nie jest tak, że trzeba mieć kompa sprzed 3 miesięcy. Mniej-więcej wygląda na to, że minimalna potrzebna karta, to będzie Geforce 9600 GS.
MG: W Anomaly 2 będzie tryb rozgrywek wieloosobowych. Rozumiem, że gracz będzie wybierał czy staje po stronie atakujących, czy broniących się?
PM: To jest tryb gracz kontra gracz. Jedna strona operuje oddziałem, który naparza obcych a druga strona gra obcymi i naparza tych niedobrych Ziemian. Każda ze stron ma swoje unikalne systemy i zdolności i gigantyczną ilość możliwości strategicznych, żeby pokonać przeciwnika. Tutaj obrana strategia naprawdę ma znaczenie. W uproszczeniu można to nazwać tower defense kontra tower offense.
MG: Jakie tryby zabawy znajdziemy wskakując online?
PM: Celujemy w najbardziej pożądany tryb walki bezpośredniej, aż któraś ze stron osiągnie przewagę.
MG: Multi to tylko rywalizacja, czy może również jakiś tryb współpracy?
PM: Nie ma trybu co-op.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler