Wywiad z Arne Freundem, przedstawicielem Frogster Online Gaming
Jakie są tryby gry? PvE, PvP i co dalej? Planujecie system rankingowy? Turnieje dla graczy? Czy Mythos pozwoli je organizować?
System PvP to coś, co dopiero zaczynamy przygotowywać do upublicznienia, więc na razie nie mogę zdradzić zbyt wielu szczegółów. Jedno mogę powiedzieć: zrobimy wszystko, żeby było ciekawie i bez grama nudy!
Mógłbyś opisać system walki? Jest on podobny do Diablo czy może bardziej do Runes of Magic?
Mythos to mieszanka dobrze znanej formuły siekania potworów wprost z gier Hack’n’Slash z taktycznymi potyczkami z bossami, które charakteryzują gry MMORPG. Mamy więcej nadzieję, że każdy znajdzie coś ciekawego dla siebie.
Jakie są różnice pomiędzy Mythosem a Runes of Magic?
Przede wszystkim możliwości związane z kamerą, a konkretnie dwa jej tryby: zza pleców i rzut izometryczny, dużo bardziej skrócony czas podróżowania, PvE odbywa się głównie w instancjach i lochach oraz coś z czego jesteśmy bardzo dumni – jeden ogromny świat przeznaczony dla jednego języka. Obie gry to solidny kawałek rozrywki, lecz adresowany do odrobinę innych odbiorców.
Czy Mythos będzie płatny? Może jakiś abonament?
Nie, zarówno pobranie gry, jaki i cała zawartość wraz z regularnymi aktualizacjami będzie dostępna całkowicie za darmo. Gra będzie utrzymywać się dzięki zaimplementowanemu sklepowi z przedmiotami, lecz co ważne, będą to przedmioty komfortowe, ułatwiające podstawowe akcje w grze. Gracze robiący wirtualne zakupy nie będą także mieć przewagi w PvP.
Mógłbyś bardziej szczegółowo opisać system mikrotransakcji? Co gracze będą w stanie kupić?
Sklep z przedmiotami umożliwi nam rozwój gry, darmowe aktualizacje i implementację coraz to nowszych funkcji. Co dokładnie znajdzie się w sklepie, jeszcze nie wiadomo, ale jak już wspominałem, będziemy starać się, aby faworyzowanie płacących graczy nie miało miejsca. Dodatkowo podczas testów beta będziemy zbierać opinie graczy, które też będą mieć wpływ na zawartość sklepu.
Jak długa jest gra? Czy opowiada jakąś historię?
Misje będą ważnym elementem rozgrywki – poza standardowymi misjami, będzie dostępna główna ścieżka fabularna, misje poboczne oraz te związane z rzemiosłem. Questowanie w grze będzie bardzo ważnym elementem, pozwalającym szybciej zdobywać doświadczenie, zwłaszcza, gdy będziemy na potwory wybierać się w grupach. Każda taka grupa będzie mogła liczyć do 5 graczy
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler