Wywiad z Arne Freundem, przedstawicielem Frogster Online Gaming


Redakcja Miastogier.pl @ 19:55 16.12.2010

Specjalnie dla Was rozmawiamy z Arne Freundem, Product Managerem gry Mythos. Witaj, czy mógłbyś się na początku przedstawić i powiedzieć naszym czytelnikom, czym zajmujesz się w firmie? Cześć, Nazywam się Arne Freund i w Frogster Online Gaming jestem Product Managerem Mythosa – nowego MMO free2play, który planujemy wydać w pierwszych miesiącach 2011 roku.

Specjalnie dla Was rozmawiamy z Arne Freundem, Product Managerem gry Mythos.

Witaj, czy mógłbyś się na początku przedstawić i powiedzieć naszym czytelnikom, czym zajmujesz się w firmie?
Cześć, Nazywam się Arne Freund i w Frogster Online Gaming jestem Product Managerem Mythosa – nowego MMO free2play, który planujemy wydać w pierwszych miesiącach 2011 roku. Moja praca polega miedzy innymi na pozostawaniu w kontakcie z naszym deweloperem – firmą HanbitSoft, czuwaniu nad tworzeniem gry, spójnością naszych planów oraz organizacją pracy wszystkich zaangażowanych działów ze strony Frogster.

Jak w kilku zdaniach opisałbyś Mythos?
Opisać dużą grę MMO w kilku słowach jest niezwykle trudno, ale z chęcią odpowiem poprzez wymienienie kilku cech gry, które najbardziej przypadają mi do gustu. Pierwszą rzeczą jest mieszanka MMO oraz Hack’n’Slash, co do tej pory nie miało jeszcze miejsca na rynku gier Online. Dzięki temu połączeniu gracze mogą nie tylko cieszyć się klasycznym „naparzaniem” potworów, ale także wszystkimi cechami gry MMORPG jak system rzemiosła, rozwinięty interfejs gildii, eventy czy też klasyczne wyprawy na bossów do wysoko lub niskolevelowych instancji. System osiągnięć to kolejny element, który w Mythosie działa bardzo dobrze – każde nasze osiągnięcie będzie nie tylko pustym znaczkiem, z którego nie ma żadnego pożytku, ale będzie dawać konkretne bonusy: do umiejętności, statystyk itd.



Mythos był pierwotnie tworzony przez Flagship Studios, na jakim etapie produkcji zacząłeś nad nim pracować?
Miałem okazję grać już w Mythosa jeszcze za czasów Flagship Studios, ale jedynie jako gracz. Byłem bardzo ciekawy, jako wytrwały fan Diablo, co też twórcy pierwszej części postanowili tym razem przygotować. Zawiaduję ekipą Mythos w Frogster od samego początku, czyli od czasu, kiedy Hanbitsoft rozpoczął pracę nad poprawkami i wskrzeszeniem Mythos. Byliśmy w stałym kontakcie z twórcami długo przed oficjalnym ogłoszeniem chęci publikacji gry w Europie, dlatego mieliśmy duży wpływ na zmiany, jakie zostały wprowadzone do projektu od samego początku.

Jakie elementy Mythosa wyrzuciliście/dodaliście podczas produkcji?
Jednym z głównych celów było utrzymanie „feelingu” wersji przygotowywanej przez Flagship Studios. Rozgrywka będzie zatem „starym dobrym Hack’n’slash”. Dla tych, którzy grali w pierwszą wersję od razu widoczne będą podobieństwa między głównymi elementami gry – walka, potwory, lokacje.
Wyzwaniem dla Hanbitsoft było przekształcenie gry w pełnoprawne MMO z pięknym, dobrze zaprojektowanym światem na zewnątrz instancji i lochów. Musiały powstać przestrzenie, w których gracze nawiązują relacje, prowadzą handel czy też walczą w trybie PvP.

Sprawdź także:

Mythos

Premiera: 28 kwietnia 2011
PC

Mythos to kolejny przedstawiciel darmowych MMORPG, dystrybuowanych wyłącznie przez internet. Akcja gry przenosi nas do magicznego świata Uld, które niedługo po wielkiej w...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmikul1991   @   20:22, 16.12.2010
Dzięki za bardzo fajny wywiad. Naprawdę nie mogę się doczekać gierki. Mythos wydaje się tak fajny, ze był bym chyba w stanie płacić za niego abonament. RoM to zdecydowanie gra nie dla mnie, jednak Mythos to moje największe nadzieje na przyszły rok w kategorii MMO. Szkoda, że nie uda mi się zagrać w przerwie świątecznej. Może w tym czasie skończę Two Worlds 2 Uśmiech