Premiery gier w kwietniu 2024 - ochłodzenie
Kwiecień zdecydowanie tonuje wydawnicze nastroje. Choć na brak nietuzinkowych czy ambitnych projektów (Broken Roads oraz No Rest for the Wicked) nie będziemy narzekać, to ich liczba została zdecydowanie ograniczona względem poprzednich miesięcy. Nie ma jednak tego złego, co by na dobre nie wyszło: może powiedzenie "nie ilość, a jakość" będzie miało tutaj praktyczne zastosowanie!
Sons of Valhalla - 5 kwietnia
- PC
Sons of Valhalla to dwuwymiarowy side-scroller zawierający elementy zręcznościowo-platformowe i łączący m.in. gatunki slashera oraz strategii. Za produkcję odpowiada studio Pixel Chest, a akcja przenosi gracza do czasów wczesnego średniowiecza, w okresie dominacji Wikingów na północy Europy. Gracz wciela się w postać Thoralda Olavsona - wojownika tropiącego jarla, który spalił jego dom, porwał jego ukochaną i uciekł do odległej Anglii. Ruszamy jego śladem, jednocześnie zabierając ze sobą drużynę dzielnych wojów i osiedlając się na podbitych terytoriach.
Naszym głównym zadaniem jest walka ze spotykanymi oponentami z wrogi klanów. W międzyczasie musimy rozwijać własną bazę (strategia i ekonomia). Wyprawa do wspomnianej Anglii wymaga od gracza stworzenia tam armii wojowników, będącej w stanie przeciwstawić się złowrogiemu jarlowi. W tym celu najpierw musimy zatroszczyć się o własne bezpieczeństwo i wznieść twierdzę, jednocześnie rozwijając lokalną gospodarkę lub atakując i łupiąc pobliskie osady celem uzyskania niezbędnych materiałów. W trakcie dynamicznych potyczek mamy także elementy taktyczne: naszemu oddziałowi możemy wydawać rozmaite polecenia, jak chociażby rozkazu utworzenia muru z tarcz chroniącego przed wrogimi strzałami.
Children of the Sun - 9 kwietnia
- PC
Children of the Sun to nietuzinkowa pierwszoosobowa strzelanka (FPS), za którą stoi studio z Berlina - Rene Rother. W grze wcielamy się w postać pałającą żądzą zemsty dziewczynę (a właściwie to pocisk jej karabinu snajperskiego), która prowadzi jednoosobową wojnę przeciwko sekcie, niszcząc ją wyznawca po wyznawcy, pocisk po pocisku, aż dotrze do swego prawdziwego celu: lidera tegoż kultu. Po drodze ujawniamy mroczną prawdę o tym tajemniczym zgromadzeniu i zbrodniach popełnianych przezeń w imię swego pana.
Rozgrywka opiera się na elementach FPS-owych i logicznych. Kolejne poziomy pokonujemy jako pocisk wystrzeliwanego przez bohaterkę karabinu snajperskiego, prowadząc go przez coraz bardziej złożone i pełne wyzwań etapy, finalnie zabijając kultystów, aktywując pułapki i przekształcając otoczenie. Każdy strzał się liczy, a za bezwzględną precyzję otrzymujemy dodatkowe nagrody.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler