Fenomen MMO na podstawie World of Warcraft


bigboy177 @ 19:29 23.01.2007
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!



W świecie World of Warcraft gracze mogą zostać bohaterami, lub złoczyńcami. U swej ręki trzymają potężny miecz bądź topór, w sakwie kryje się mnóstwo złota, a na klatce piersiowej spoczywa odporny na każde uderzenie pancerz. Czy w realnym życiu moglibyśmy coś takiego posiadać…? No cóż, zapewne najbogatszych ludzi na ziemi stać na przeróżne gadżety, ale choćby nie wiem co kupili nigdy nie staną oko w oko z Elfem, czy też Orkiem. Ten właśnie fakt jest w dużej mierze odpowiedzialny za powodzenie gier MMO, a w szczególności World of Warcraft. Wreszcie dziecięce marzenia mogą stać się rzeczywistością, a na dodatek mamy na nie wpływ i możemy pójść o wiele dalej.

Myślę, że dwa wspomniane przed chwilą czynniki są najważniejszym wyznacznikiem popularności gier MMO. W końcu te dwie rzeczy wyróżniają je wśród innych gatunków, i to one sprawiają, że każdego dnia tysiące maniaków wirtualnego świata po raz kolejny przemierzają baśniowe krainy w poszukiwaniu nowych przygód.



Niestety wszystkie powyżej opisane wspaniałości wiążą się także z ogromnym zagrożeniem. Gracze nie potrafiący oderwać się od wirtualnego świata przenoszą jego problemy na swoje prawdziwe życie. Granica pomiędzy światem realnym, a komputerowym zostaje zatarta i osobnik taki może ostatecznie zrobić coś, czego będzie żałował do końca życia. Najlepszym sposobem na utrzymanie odpowiedniego dystansu jest ciągłe kontrolowanie spędzanego w grze czasu i oczywiście spotykanie się ze znajomymi nie tylko na płaszczyźnie wirtualnej, lecz również na podwórku, boisku, barze, czy też pobliskim placu zabaw. Należy także pamiętać, że granie to nie wszystko… aby zapewnić sobie właściwą przyszłość warto pomyśleć o odpowiednim wykształceniu i następnie pracy pozwalającej na opłacenie abonamentu do gry :D i na godne życie… Nie mówię tutaj o życiu w komputerze, lecz tym prawdziwym…! Tym które się naprawdę liczy!

Na koniec naszła mnie jeszcze drobna refleksja dotycząca przyszłości gier MMO. Skoro już w tej chwili są one w stanie tak bardzo pochłonąć graczy, to co będziemy widzieć za kolejne 10, lub 20 lat…? Skafandry, kabiny wirtualne…? W jaki sposób doznania towarzyszące zabawie w taki tytuł jak World of Warcraft mogą zostać jeszcze bardziej wzmocnione…? No cóż, ciężko przewidzieć w jakim kierunku podąży rynek gier, pewne jest natomiast, że na dzień dzisiejszy gry MMO stają się coraz popularniejsze, a World of Warcraft dumnie zajmuje tron króla gatunku!

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?