Premiery miesiąca - sierpień 2020
Peaky Blinders: Mastermind (PC, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch) – 20 sierpnia
Gra na licencji serialu – to nigdy nie brzmi dobrze. A jednak, deweloperzy dalej podejmują się stworzenia dobrej gry na podstawie istniejącego obrazka – co prawda seria Batman od RockSteady Studios jest tutaj dobrym przykładem jako produkcji, która faktycznie zrobiła wszystko dobrze, jednak wyjątek raczej potwierdza regułę.
Peaky Blinders: Mastermind to dzieło autorstwa studia FutureLab. Twórcy nie silili się na wykreowanie efektownego, pierwszo- lub trzecioosobowego shootera lub innej wariacji, stawiając na dość bezpieczną skradankę w rzucie izometrycznym w stylistyce wydanego w tym roku Desperados III.
Historia wrzuca gracza do roku 1919, zaś wydarzenia obserwowane na ekranie rozgrywają się na krótko przed rozpoczęciem pierwszego sezonu serialu. Wcielamy się w każdego członka gangu Peaky Blinders - od Tommy'ego, przez Arthura, kończąc na Johnie, Adzie, Finie czy Poli.
W grze przede wszystkim chodzi o planowanie – każda z dostępnych misji skupia się na tym, by tak zsynchronizować ruchy dostępnych w jej trakcie bohaterów, że zadanie przebiega jak po maśle. Służy do tego specjalna linia czasu - czynności kontrolowanych postaci nakładamy na nią, puszczając samopas lub cofając czas i obserwując konsekwencje wykonanych ruchów.
Tell Me Why (PC, Xbox One) – pierwszy epizod 27 sierpnia
Dontnod Entertainment w partnerstwie z firmą Microsoft wydaje właśnie swoją nową grę przygodową – Tell Me Why. Efektem współpracy jest ograniczenie docelowych platform sprzętowych wyłącznie do komputerów osobistych i konsoli Xbox One.
W Tell Me Why wcielamy się w dwójkę bohaterów - bliźniaków Tylera oraz Alyson, zaś wydarzenia rozgrywane są na Alasce. Rodzeństwo przeżyło niespecjalnie przyjemne dzieciństwo, jednak z jakiegoś powodu wraca do miejsc ze swojego młodzieńczego okresu, rozpamiętując pewne wydarzenia.
Pod względem mechaniki rozgrywki Tell Me Why będzie kolejną reinkarnacją serii Life is Strange – historia podzielona na epizody, fabuła z mocnym ładunkiem emocjonalnym, drobne elementy gameplayowe związane z eksploracją otoczenia i rozmowy, dużo rozmów. Niemniej jednak czy nie tego chcemy od takich chodzonych przygodówek – poznawania nowych, mocnych scenariuszy?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler