
Machinarium to gra przygodowa autorstwa czeskiego studia - Amanita Design. Twórcy znani są ze stworzenia dwóch części znakomitej flashowej przygodówki - Samorost. Opisywana tu produkcja to klasyczny, dwuwymiarowy point&click, rozgrywany w nietypowej scenerii. Akcja dzieje się bowiem w świecie robotów, gdzie nie napotkamy ani jednej żywej istoty. Towarzyszące nam scenerie to przede wszystkim pustkowia oraz ogromne miasto robotów.
Fabuła opowiada historię jednego z robotów, którego poznajemy, gdy zostaje wygnany na wysypisko. Towarzyszymy mu w powrocie do miasta, gdzie dowiaduje się o spisku Black Cap Brotherhood - bractwa planującego zamach na przywódcę miasta. Nasz podopieczny musi oczywiście pokonać spiskowców, ratując jednocześnie swoją dziewczynę.
Gra nie jest zbyt długa, a jednocześnie o wiele bardziej dynamiczna niż pozostałe pozycje tego typu. Zagadki, które napotkamy na naszej drodze, są stosunkowo proste i nie sprawiają większych trudności. By wejść w interakcję z przedmiotami, muszą być one w zasięgu naszej ręki - bohater może się 'rozciągać', co pozwala na dosięganie normalnie niedostępnych rzeczy.
Poruszamy się po ręcznie malowanych lokacjach. W trakcie rozgrywki nie usłyszymy ani jednej rozmowy - wszystkie interakcje pomiędzy robotami przedstawione są za pomocą dymków - tak jak w komiksie.
W pecetowy pierwowzór Machinarium nie grałem do tej pory, chociaż na dysku kurzy się od dawien dawna. Do wersji na Androida podchodziłem jakiś czas temu. Wkręciłem się ostro, ale utknąłem w którymś mo...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler