SoulCalibur VI to kolejna odsłona serii bijatyk 3D, których znakiem rozpoznawczym jest możliwość korzystania broni białej. Za projekt odpowiada studio Bandai Namco, twórcy legendarnego cyklu Tekken.
W SoulCalibur VI ponownie mamy do czynienia z mordobiciem toczącym się na często otwartych arenach 3D. W przeciwieństwie do siostrzanego Turnieju Żelaznej Pięści, tutaj można wypaść poza ring, automatycznie przegrywając rundę. Areny są zatem do pewnego stopnia interaktywne.
Twórcy postawili na "więcej i lepiej", choć nie zabrakło nowej mechaniki w postaci Reversal Edge. Pozwala ona na szybki kontratak, wymagający przewidzenia nadejścia kolejnego ciosu. Nieudane zagranie - rzecz jasna - niweluje blok otwierając obrońcę.
W przeciwieństwie do poprzednich odsłon, twórcy odeszli od swojego silnika graficznego i zdecydowali się na wykorzystanie narzędzia od Epic Games - w postaci Unreal Engine 4. Dzięki niemu osiągnięto zaawansowaną oprawę wizualną, pełną efektów specjalnych.
Ciekawostka: Jedną z grywalnych postaci SoulCalibur VI jest Geralt z Rivii, czyli główny bohater cyklu Wiedźmin.
Po zeszłorocznej premierze siódmej części długowiecznej serii Tekken, Namco obrało sobie za cel przywrócenie do świetności swojego drugiego kultowego cyklu trójwymiarowych mordoklepek - traktującej o ...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler