XCOM: Enemy Unknown (PC)

ObserwujMam (52)Gram (14)Ukończone (18)Kupię (8)

Zapowiedź gry XCOM: Enemy Unknown (PC)


Materdea @ 10:46 03.09.2012
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Mam nadzieję, że UFO: Enemy Unknown nie trzeba nikomu przedstawiać. Gra-legenda z 1994 roku w wielu kręgach stanowi przedmiot kultu, a przez całą rzeszę ludzi została ogłoszona najlepszą produkcją wszech czasów.

Mam nadzieję, że UFO: Enemy Unknown nie trzeba nikomu przedstawiać. Gra-legenda z 1994 roku w wielu kręgach stanowi przedmiot kultu, a przez całą rzeszę ludzi została ogłoszona najlepszą produkcją wszech czasów. Ten ideał, jak twierdzi społeczność zgromadzona wokół serii UFO/XCOM, będzie bardzo trudno przebić. Dokonać tego chcą ludzie ze studia Firaxis, tworząc XCOM: Enemy Unknown. W dwóch żołnierskich słowach tytuł można scharakteryzować jako duchowy spadkobierca dzieła Microprose.


Więcej filmów z XCOM: Enemy Unknown


Wiele wskazuje na to, że deweloperom znanych przede wszystkim z cyklu Civilization uda się niemożliwe. Kiedy pojawiły się pierwsze informacje na temat produkcji, prawie nikt nie wierzył w pomyślność projektu. Dziś całość prezentuje się naprawdę obiecująco i wiele osób pochwala prace poczynione w przeciągu 4 lat (dopiero niedawno Jake Solomon - główny projektant gry - przyznał się, że pierwsi graficy rozpoczęli szkice koncepcyjne już w 2008 roku! Mała anegdotka: wstępnym zarysem prac stał się wierny remake oryginału. Jake rzucił nawet myśl, żeby dodać go do edycji kolekcjonerskiej, lecz niewiadomo, czy ktoś podchwycił jego pomysł.). Jednak pomimo odsłonięcia chyba wszystkich kart, nadal da się spotkać pesymistów wylewających swe obawy w Internecie. Sam nie należę ani do jednych, ani do drugich, aczkolwiek zbierając materiały na potrzeby tego artykułu nieźle się wciągnąłem i nie wiem, czy nie zdecyduję się na kupno gry.

Jak przystało na godnego „duchowego spadkobiercę”, mnóstwo rzeczy pozostanie niezmienione względem poprzedniczki. Na szczęście nie oznacza to, że ów elementy zostaną żywcem przekopiowane z oryginału, ponieważ wyglądałoby to dosyć szkaradnie. Chodzi tutaj o zamysły, koncepcje ludzi z Microprose. W kwestii przeciwników powrócą znane i lubiane szaraczki Sectoids oraz nadnaturalnie umięśnieni Muton, a także Cyberdisc. Nie zabraknie także świeżych pomysłów – np. rasy Thin Man. Są to „ukryci agenci”, Obcy wyglądający jak ludzie, żyjący pośród nas.



Warstwa strategiczna będzie rozgrywana w czasie rzeczywistym, zaś walka jako turówka. Ma to być oddanie hołdu pierwszym odsłonom serii. Usunięte zaś zostaną punkty ruchu. W zamian otrzymamy coś na wzór dwóch systemów: poruszania się oraz wykonywania innego działania. W ten sposób zniknie konieczność kalkulowania i wyliczania, ile kroków zrobić, by móc jeszcze zaatakować przeciwnika, co – jak twierdzą deweloperzy – doda dynamiki i zmusi grającego do jeszcze bardziej taktycznego myślenia. Jednym z takich działań jest bieg sprintem – dzięki niemu unikniemy ostrzału, ponieważ w ruchu jesteśmy zdecydowanie trudniejszym celem, a dodatkowo możemy schować się za osłoną. Niestety, są tego także skutki uboczne: po pierwsze zredukowane pole widzenia, po drugie niemożność wykonania jakiejkolwiek czynności.

Screeny z XCOM: Enemy Unknown (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosczokczok   @   21:08, 03.09.2012
+ Usunięcie punktów ruchu. ( W ten sposób zniknie konieczność kalkulowania i wyliczania, ile kroków zrobić, by móc jeszcze zaatakować przeciwnika, co – jak twierdzą deweloperzy – doda dynamiki i zmusi grającego do jeszcze bardziej taktycznego myślenia.)
To jakiś kiepski żart?
0 kudosKreTsky   @   00:40, 04.09.2012
UP: Faktycznie taktyczniej ;] Teraz jest moda na bardziej casualowe rozwiazania... Moim zdaniem kiepski trend...
0 kudosUxon   @   10:02, 05.09.2012
Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie myśli, że ta gra będzie lepsza od pierwowzoru. Zresztą jak tak się zastanowić to żaden współczesny remake (biorąc pod uwagę również kilka lat wstecz) nie dorasta do pięt klasykom. Mogę się mylić ale na tę chwilę nic nie przychodzi mi do głowy Uśmiech
0 kudostauri   @   15:10, 11.09.2012
czy będzie lepsza, czy nie to się okaże Uśmiech i to już wkrótce. Ja osobiście nowego XCOM'a wyczekuje.
0 kudosM3f   @   02:32, 08.10.2012
Jesli juz autorow poprzednika wspomina sie pare razy wypadaloby napisac poprawnie nazwe firmy MicroProse chociaz raz Uśmiech (w tekscie microporse)
0 kudosSzymono111   @   18:56, 10.10.2012
Ja nie znam gry,która była lepsza od pierwowzoru. XCOM wygląda bardzo fajnie,ale...to tylko skok na kasę,próba podejścia nas od psychologicznej strony. Wiecie,ta gra to był evenent,a teraz twórcy myślą że jak odświeżą grafę(słabą swoją drogą)to będzie dobrze. A najgorsze jest to że niem ma punktów ruchu,to bardzo spłyca grę.
Dodaj Odpowiedź