XCOM: Enemy Unknown (PC)

ObserwujMam (53)Gram (14)Ukończone (18)Kupię (8)

Zapowiedź gry XCOM: Enemy Unknown (PC)


Materdea @ 10:46 03.09.2012
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻


Posiadacze komputerów osobistych mogą liczyć na wsparcie dla moderów i odmienny interfejs od tego obecnego na konsolach, a także na możliwość przybliżania i oddalania kamery podczas walki (na konsolach obraz będzie zablokowany). Komputerowe wydanie strategii ma zawierać też opcję rysowania siatki na polu walki, która pozwoli sprawdzić wpływ terenu na poruszanie się jednostek.

Tytuł będzie zawierał multiplayer i stanie się raczej dodatkiem do singla. W tym trybie otrzymamy możliwość rozegrania bitwy między dwoma drużynami składającymi się ludzi i kosmitów. Oddziały będziemy formować z pewnej puli punktów, kupując różne wersje jednostek (każda z nich otrzyma określoną cenę). Co ciekawe, od początku będzie można wykorzystać wszystkie postacie, łącząc je w dowolny sposób i dobierając sprzęt.



Grafika w XCOM: Enemy Unknown może i zaprezentuje się z jak najlepszej strony pod względem stylistycznym, ale wysłużony Unreal Engine 3 nie pozwoli na liczne fajerwerki. Generalnie twórcy chcą jak najbliżej trzymać się szlaków wytyczonych przez Microprose i ich UFO: Enemy Unknown, nawet w tej materii.

Niepozornie pomysł na wskrzeszenie legendy wydawał się z góry skazany na porażkę, jednak teraz rysuje się on w coraz jaśniejszych barwach. Czy oddani fani serii docenią pracę Firaxis, dowiemy się już 9 października 2012 roku na PC, X360 oraz PS3.

Podsumowanie:
XCOM: Enemy Unknown to dużo poprzedniczki, ciut mniej własnej inwencji twórców. Choć tej też nie brakuje, to jednak Firaxis idzie drogą, na której nie oberwie zbytnio od fanów UFO przez nietrafione pomysły. Mimo wszystko projekt zapowiada się obiecująco.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z XCOM: Enemy Unknown (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosczokczok   @   21:08, 03.09.2012
+ Usunięcie punktów ruchu. ( W ten sposób zniknie konieczność kalkulowania i wyliczania, ile kroków zrobić, by móc jeszcze zaatakować przeciwnika, co – jak twierdzą deweloperzy – doda dynamiki i zmusi grającego do jeszcze bardziej taktycznego myślenia.)
To jakiś kiepski żart?
0 kudosKreTsky   @   00:40, 04.09.2012
UP: Faktycznie taktyczniej ;] Teraz jest moda na bardziej casualowe rozwiazania... Moim zdaniem kiepski trend...
0 kudosUxon   @   10:02, 05.09.2012
Chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie myśli, że ta gra będzie lepsza od pierwowzoru. Zresztą jak tak się zastanowić to żaden współczesny remake (biorąc pod uwagę również kilka lat wstecz) nie dorasta do pięt klasykom. Mogę się mylić ale na tę chwilę nic nie przychodzi mi do głowy Uśmiech
0 kudostauri   @   15:10, 11.09.2012
czy będzie lepsza, czy nie to się okaże Uśmiech i to już wkrótce. Ja osobiście nowego XCOM'a wyczekuje.
0 kudosM3f   @   02:32, 08.10.2012
Jesli juz autorow poprzednika wspomina sie pare razy wypadaloby napisac poprawnie nazwe firmy MicroProse chociaz raz Uśmiech (w tekscie microporse)
0 kudosSzymono111   @   18:56, 10.10.2012
Ja nie znam gry,która była lepsza od pierwowzoru. XCOM wygląda bardzo fajnie,ale...to tylko skok na kasę,próba podejścia nas od psychologicznej strony. Wiecie,ta gra to był evenent,a teraz twórcy myślą że jak odświeżą grafę(słabą swoją drogą)to będzie dobrze. A najgorsze jest to że niem ma punktów ruchu,to bardzo spłyca grę.
Dodaj Odpowiedź