Battlefield 3 (PC)

ObserwujMam (517)Gram (204)Ukończone (209)Kupię (83)

Battlefield 3 - pierwsze wrażenia (PC)


bigboy177 @ 20:30 12.04.2011
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Battlefield jest tym dla strzelanek sieciowych, czym Half-Life dla shooterów singlowych. Wyznacznikiem jakości, niedoścignionym wzorem, ideałem niczym nieskrępowanej, wirtualnej rozrywki.

Battlefield jest tym dla strzelanek sieciowych, czym Half-Life dla shooterów singlowych. Wyznacznikiem jakości, niedoścignionym wzorem, ideałem niczym nieskrępowanej, wirtualnej rozrywki. Mimo że wymagania graczy z roku na rok rosną, ekipa ze studia DICE bez problemu radzi sobie z ich satysfakcjonowaniem. Nie inaczej będzie pewnie i tym razem, wszak zaprezentowany podczas Londyńskiego EA Showcase Battlefield 3 to tytuł, który ma szansę wyprzedzić o kilka lat konkurencję, przynajmniej w kwestii oprawy wizualnej oraz sposobu prezentacji świata. Co do samego trybu mutliplayer czy też finalnej jakości kampanii dla jednego gracza nie jestem w stanie w tym momencie nic jeszcze napisać, niemniej jednak, wrażenie po pokazie gry jak najbardziej pozytywne.



Prezentacja Battlefield 3 odbywała się za zamkniętymi drzwiami. Oznacza to mniej więcej tyle, że nie było możliwości samodzielnego zagrania w szpilę i mogliśmy jedynie obserwować jak czyni to jeden z reprezentantów firmy Electronic Arts. W trakcie demonstracji zobaczyliśmy fragment rozgrywki z misji, którą w sumie przedstawiono wcześniej w sieci. Nie powiem, trochę się zawiodłem tym faktem, gdyż liczyłem na coś zupełnie nowego. Ale nie ma co biadolić, przynajmniej nie wycięto żadnych smaczków, jak to miało miejsce w trailerach. Było pikantnie, soczyście i efektownie.

Pierwsze co rzuca się w oczy to niesamowita grafika. Battlefield 3 śmigał na bliżej nieokreślonym PeCecie i prezentował się genialnie. Swoje zrobił też spory ekran oraz przestrzenny dźwięk, ale nawet bez tych bajerów produkt DICE nie ma sobie równych. Żołnierze poruszają się naturalnie. Płynnie zmieniają położenie dzięki systemowi zarządzania animacją zwanemu ANT, a wykorzystywanemu w grach marki EA Sports. Jeszcze nigdy nie widziałem żeby wirtualny wojak tak realistycznie klękał, padał na ziemię, a następnie podnosił się i zaczynał bieg. By pokazać jak to wszystko wygląda, zmontowano specjalny film, na którym takie właśnie niuanse były wyszczególnione. Prócz animacji pochwalono się też efektami świetlnymi, cząsteczkowymi i wyśmienitym cieniowaniem. Naprawdę ciężko słowami opisać to, co działo się na ekranie.



Oświetlenie skonstruowano w taki sposób, że nadaje całemu światowi fotorealistycznego wyglądu. Słońce delikatnie odbija się od ścian budynków, podkreślając ich krawędzie i padając na pobliskie otoczenie. Wchodząc do jakiegoś pomieszczenia obraz na chwilę się przyciemnia, po sekundzie wraca do normy, odwrotnie dzieje się kiedy wychodzimy na zewnątrz. Cienie nie są zbudowane z jakiś tam schodków i przemieszczających się wielokątów. Bez problemu rozpoznać można cień człowieka, od cienia drzewa czy jakiegoś innego elementu otoczenia.

W parze z jakością grafiki idzie oczywiście oprawa dźwiękowa i fizyka. Silnik Frostbite słynął z tego, że pewne elementy otoczenia można było dość swobodnie dewastować. Jeśli drzwi do budynku były zamknięte nie trzeba było szukać innej drogi, wystarczyło wypieprzyć dziurę w ścianie i wejść przez nią do środka. Druga generacja Frostbite idzie o krok, a nawet kilka kroków, do przodu w tej kwestii. Teraz strzelając do niskiego murku widzimy jak jego fragmenty się kruszą, odpadają cegły itd. Cieńsze powierzchnie można przestrzelić, zostawiając dziury, przez które wpada światło. Granat jest w stanie zrobić niemałe spustoszenie, rozrzucając okoliczne przedmioty i dewastując okna. A rakieta wystrzelona z wyrzutni potrafi wywalić dziurę na pół budynku. Odpowiednio mocne uderzenie jest nawet w stanie zamienić całą strukturę w stertę gruzu.

Screeny z Battlefield 3 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmartin126   @   21:47, 20.04.2011
Jeżli gra będzie miała dokładie takie same wymagania jak Cod: Black Ops to mi bez problemu pójdzie na 'maxymalnych', napewno możemy sie spodziewać większej grafiki... zobaczymy jak to będzie ;)
0 kudosbat2008kam   @   23:01, 20.04.2011
Hehe, zabawny post Dumny .
Gra na pewno będzie miała znacznie większe wymagania niż BO, prawdopodobnie będzie to najbardziej wymagająca gra w historii. Dorzuć wsparcie tylko dla systemów 64 bitowych... I masz odpowiedź.
Będę się cieszył, jak mój komp nie wybuchnie podczas instalacji... Choć najpewniej jednak zagram na konsoli. O ile zagram...
0 kudosDaerdin   @   07:24, 21.04.2011
Od BO będzie miał większe i to w stu procentach. CoD ma mniej więcej podobne wymagania od czwórki, więc BF3 będzie miał na pewno dużo wyższe.
0 kudosLoczek3545   @   15:19, 04.05.2011
Ja myślę że jak ktoś nie ma konsoli to za dużo graczy PC-towych nie zagra na max detalach w tą grę.
0 kudosbat2008kam   @   18:40, 04.05.2011
Każdy kto ma konsolę, też nie zagra w max detalach, bo obecna generacja nie ma tyle pary... Można być pewnym świetnej płynności (wyglądu zresztą też), ale grafika na fotorealistycznym poziomie tylko na PC.
0 kudosdodo1252   @   22:14, 07.05.2011
Już nie mogę się doczekać tej gry ;] Zawsze grałem w CoD ponieważ był lepszy, ale ,,Battlefield" przebił go w grafice ;]. Ta gra jest warta każdej ceny ;]. W Battlefield Bad Company 2 już producenci zyskali dużo pozytywów w grze ;].
0 kudossiewa28sds   @   20:35, 17.06.2011
Video, screeny po prostu bajka Uśmiech Mam nadzieje, że nie dadzą d..y z DX11
0 kudosdodo1252   @   00:16, 09.07.2011
Wymagania już znamy Uśmiech
Minimalne wymagania sprzętowe Battlefielda 3


System: Windows Vista lub Windows 7
Procesor: Core 2 Duo @ 2.0GHz
Pamięć RAM: 2GB
Karta graficzna: obsługująca DirectX 10 lub 11 od Nvidii lub AMD ATI
Pamięć karty graficznej: 512 MB
Dysk twardy: 15 GB na pudełkową wersję lub 10 GB na cyfrową
Zalecane wymagania sprzętowe Battlefielda 3


System: Windows 7 64-bit
Procesor: czterordzeniowy od Intela lub AMD
Pamięć RAM: 4GB
Karta graficzna: obsługująca DirectX 11 od Nvidii lub AMD ATI, GeForce GTX 460, Radeon Radeon HD 6850
Pamięć karty graficznej: 1 GB

DirectX 11 jednak bedzie ;]
0 kudosLoczek3545   @   00:33, 09.07.2011
To nawet nie będzie można pograć na XP Smutny .
0 kudosbat2008kam   @   08:20, 09.07.2011
Te wymagania są znane już od dłuższego czasu. Bodaj B92 pisał na ich temat newsa i rzeczywiście, póki co Windows XP nie jest brany pod uwagę. Myślę, że to już się nie zmieni, bo premiera tuż tuż...
0 kudosMicMus123456789   @   10:11, 09.07.2011
Ja czytałem że te wymagania nie są jeszcze na 100% potwierdzone przez EA Poirytowany

Wiec teraz pytanie czy się zmienią jeszcze czy może autor artykułu który czytałem się pomylił Dumny
0 kudosbat2008kam   @   10:15, 09.07.2011
Zdziwiłbym się, gdyby to były oficjalne wymagania, bo... strasznie niskie są. Mój PC od biedy spełnia zalecane.
0 kudosMicMus123456789   @   10:18, 09.07.2011
Ale to był by chyba w sumie plus że przy takich wymaganiach gra wygląda tak obłędnie Uśmiech
Dodaj Odpowiedź