Thief (PC)

ObserwujMam (67)Gram (16)Ukończone (24)Kupię (26)

Zapowiedź gry Thief (PC)


JayL @ 21:56 30.07.2013
Łukasz "JayL" Jakubczak

Wielbiciele skradanek mają teraz ciekawy okres. Co prawda czas prawdziwie wymagających, hardcore'owych tytułów z tego gatunku dawno przeminął, jednak ostatnio mamy wysyp produkcji z nowoczesnym podejściem do tematu.

Wielbiciele skradanek mają teraz ciekawy okres. Co prawda czas prawdziwie wymagających, hardcore'owych tytułów z tego gatunku dawno przeminął, jednak ostatnio mamy wysyp produkcji z nowoczesnym podejściem do tematu. Nowe Dishonored, odświeżone Deus Ex, Hitman czy Splinter Cell. Nie ma na co narzekać. Choć wszystko wskazuje na to, iż to właśnie nowy Thief, bez jakiegokolwiek numerka w tytule, okaże się najbliższy powrotowi do korzeni. Racja, parę usprawnień i ułatwień się znajdzie, ale tylko tu skradanie będzie obowiązkowe, zaś starcia z wrogami zawsze śmiertelnie niebezpieczne. Jeśli lubicie ten typ rozgrywki, zmartwychwstały Garrett dostarczy wam upragnionych wrażeń.


Więcej filmów z Thief 4


Choć wątpię, by ktokolwiek o tym bohaterze nie słyszał, na początek kilka słów wyjaśnienia. Garrett to złodziej. Dobry złodziej. Delikatnie mówiąc... Z okradania innych i czerpania zysków z cudzego nieszczęścia uczynił swój styl życia. Jest to postać tajemnicza, intrygująca. W swoich działaniach nie ma żadnych wyższych pobudek, nie kieruje się ideologią. Kradnie, bo potrafi. A teraz wraca do miasta City (genialna nazwa) po kilku latach nieobecności. Jeszcze cichszy, bardziej przebiegły i sprytny, chce wykorzystać chaos, jaki zaczyna panować w okolicy przez szerzącą się zarazę i tyranię niejakiego Barona. Póki co o samej fabule nie wiadomo wiele. Ot, będziemy kraść. Czy doprowadzi to do poważniejszych konsekwencji, może konfliktu z samym Baronem - tego nie wiadomo. Na szczęście to nie historia jest tutaj najważniejsza.

Samo City ma być zresztą wg ekipy Eidos Montreal drugim głównym bohaterem Thiefa. Ciemne, mroczne, pogrążające się w anarchii miasto, gdzie obraz średniowiecza miesza się ze steampunkiem. Tym razem, w przeciwieństwie do poprzednich części, twórcy stworzyli pełny, spójny plan miasta. Nadal nie wiadomo, czy dane nam będzie swobodnie się po nim poruszać. Na pewno za to zagwarantuje nam ono wiele możliwych dróg do celu. Nie zdążyliśmy przed zamknięciem głównej bramy do budynku? Spokojnie, być może dostaniemy się kanałami. A może przejdziemy po dachach i skorzystamy z okna. Opcji zawsze otrzymamy wiele, a misje będą dosyć otwarte. W końcu jesteśmy złodziejami, dlatego też często zostaniemy zmuszeni do błądzenia po posiadłościach w poszukiwaniu wskazówek, gdzie ukryto poszukiwany skarb, czy to znajdując odpowiednią mapę, czy też podsłuchując rozmowę strażników.



Nie oszukujmy się - nikt dzisiaj nie wyda tytułu AAA tak topornego, trudnego i wymagającego cierpliwości, jak bywały gry dawniej. Przynajmniej jeśli chodzi o wielkie marki i równie znaczących wydawców. Dlatego, podobnie jak inne wymieniane wcześniej przeze mnie tytuły, również nowy Thief ma być przystępny tak dla starych wyjadaczy, jak i ludzi mających do czynienia z serią po raz pierwszy. Wszystko za sprawą przejrzystego interfejsu, prostego, dostosowanego do platformy sterowania oraz oczywiście pewnych dodatkowych funkcji dostępnych w trakcie rozgrywki. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o tryb Focus. Jest to kolejna wariacja na temat "dopalania" umiejętności bohatera, w tym przypadku na ograniczony czas. Jego limit określa specjalny pasek uzupełniany znalezionymi roślinami. A cóż daje nam ów bajer? Podświetla wszystkie interaktywne elementy (zamki, miejsca do wspinaczki, wrogów, szuflady), ułatwia otwieranie drzwi, spowalnia czas w trakcie walki, pozwala śledzić ścieżki wrogów także przez ściany, na podstawie wydawanych przez nich dźwięków i dużo, dużo więcej. Wszyscy wyjadacze już teraz pewnie psioczą i plują pod nogi ekipie Eidos Montreal za zepsucie klasyka. Ale wstrzymajcie języki, panie i panowie, bowiem funkcję tę można całkowicie wyłączyć z poziomu menu. Rozwiązanie jest zatem idealne - kto chce, może męczyć się robiąc wszystko sam, kto inny zaś dostanie to na tacy. Przy czym należy pamiętać, że gra sama się nie przejdzie. Mimo większej wiedzy nadal sami musimy omijać wrogów czy kraść. Skupienie tylko wskazuje i upraszcza drogę, którą i tak trzeba przebyć. Swoją drogą twórcy promują jak najcichsze kończenie poziomów - świadczą o tym widoczne na gameplay'u napisy informujące o osiągnięciach uzyskiwanych za przejście etapu nawet nie tyle bez zabijania, co bez ogłuszania kogokolwiek!

Screeny z Thief (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   22:35, 30.07.2013
Czekam na ten tytuł, stary Thief mi się podobał, a nowy jak widać rewelacyjnie się zapowiada. Szkoda, że tyle trzeba czekać.
0 kudosUxon   @   23:48, 30.07.2013
Brak multiplayera i widok tylko FPP coraz bardziej mnie zachęca do tej gry. Owszem, stagnacja to nie jest nic dobrego ale wybitne marki powinny zachowywać pewne kanony. Jedną z nich jest Thief i w przeciwieństwie do Splinter Cella, Resident Evil czy Tomb Raidera mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie.
0 kudosNiewiarygodny   @   08:20, 31.07.2013
Osobiście w poprzednie części Thiefa nie grałem, ale na tą się chyba skuszę Dumny
0 kudospetrucci109   @   12:15, 31.07.2013
Dla mnie nowy Thief to pozycja obowiązkowa. Oby miał klimat porzednich części, a będzie dobrze.
0 kudosFox46   @   15:26, 31.07.2013
Ja się bardzo ciesze ze pojawi się tez na obecną generację konsol!, chociaż nie trzeba będzie szybko kupować next gena
A co do " Nowa interpretacja Thiefa może się nie spodobać fanom serii." to tego też się obawiam że pozostanie jakiś niesmak.
0 kudosHeji   @   03:52, 02.08.2013
Te dashowanie jest tylko następnym ułatwieniem, bo całą planszę można przedaszować (przynajmniej tak to nam pokazali na E3). Jeszcze wyjdzie, że niektóre misje będzie można przejść dzięki temu w tzw. "5 minut". Ja jestem za tym żeby tej opcji nie używać i w ogóle za bardzo przypomina Blinka z Dishonored. Eh, mam nadzieję że bez dashowania będzie można się bez problemu przekradać za plecami strażników i chować za przeszkodami, bo inaczej to to po prostu będzie klapa... Głupio by było jakby twórcy nie przewidzieli tego właśnie w takim momentach, bo jakoś na tym filmiku z E3 to się szybko odwracali niekiedy strażnicy (chyba, że coś teraz kręcę... Ale wydaje mi się, że szybko się odwracali niektórzy), stąd ta obawa, że może będziemy zmuszeni CZASAMI użyć dasha - nie chciałbym tego...

Jeszcze jedna rzecz mnie martwi przy nowym Thiefie i mam nadzieję, że to poprawią. Mają light gem'a, a stworzyli jeszcze te przyciemnianie i zawijanie ekranu, które całkowicie psuje ich ciągle promowaną imersję, ponieważ sprawia że właściwie NIC nie widać, bo zajmuje 85% ekranu - to jest jakaś masakra. Wgl. ten efekt zawijania ekranu + dashowanie przez planszę + używanie Focusa = Corvo czy to ty? Serio, taki efekt to daje xD. Ale powinno być okej w tej sprawie, bo raczej mogą to poprawić- mechaniki gry przecież tykać nie będą ani nie będą musieli jakiś drastycznie długich zmian uskuteczniać, tak myślę. To samo pewnie interfejs też się zmieni, swoją drogą też wyglądał ten menus wybierania broni rodem jak z Dishonored, rzuciło mi się to w oczy. Tak tylko mówię. Sam grałem w poprzednie części i uwielbiam świat Thiefa żeby nie było... Po prostu mam swoje obawy jeszcze, bo np. słyszałem dużo złego na temat oskryptowania nowego Thiefa, że nie pójdziesz tam gdzie chcesz, nie zeskoczysz tam gdzie chcesz dopóki nie przewidzą tego twórcy i nie będzie tam skryptu. To samo z ruchami rąk i łapaniem się ścian i wychylaniem zza nich, właśnie na oficjalnym forum Thiefa wyszło na jaw, że to dzieje się tylko w oskryptowanych miejscach, a nie jest jakoś "inteligentnie" i nie my wybieramy sami gdzie mamy się przykleić czy wychylić, a twórcy od górnie to ustalili. To też są moje obawy, że gra będzie przez to ograniczona i może lepiej żeby wrócili do jakiegoś ulepszonego full body awareness bez zbędnych bajerów. Plus sprawa z rope arrowami, trudno będzie wyczuć kiedy i gdzie je można użyć, jak ktoś wyłączy Focusa i nie będzie go wcale używał, bo jak wiecie on pokazuje gdzie można ich użyć. Ale może będzie jakiś tutorial albo level treningowy żeby poznać mechanikę gry i co z czym się je żeby potem można było wykorzystać wszystkie alternatywne drogi podczas przechodzenia levelu dla userów, którzy wyłączą takiego Focusa i nie będzie im podawał niczego na tacy, bo tak głupio zostać olanym i nie poznać całej mechaniki gry... No, ale nic zobaczymy jak to będzie. Nie skreślam tej gry, czekam na jakieś nowe materiały (najlepiej pozytywne). W ogóle słyszeliście, że ktoś inny teraz odpowiada za koordynację zespołu w studiu Thiefa i za decyzję studia? To też może wpłynąć na samą grę.

Dodaj Odpowiedź