Thief (PC)

ObserwujMam (74)Gram (16)Ukończone (30)Kupię (26)

Zapowiedź gry Thief (PC)


JayL @ 21:56 30.07.2013
Łukasz "JayL" Jakubczak



Niezależnie od tego, czy zechcemy skorzystać z ułatwień, czy też nie, skradanie będzie wymagające. Garrett nie jest asasynem czy specjalnym agentem. To złodziej. Dlatego pozostawanie w ukryciu jest szalenie ważne. W większości tego typu gier jeśli chcemy, możemy złapać za broń i wyrżnąć sobie drogę do celu. Nie w nowym Thiefie. Racja, w ostateczności da się walczyć ze strażnikiem, przy odrobinie szczęścia bądź z użyciem Focusa powalimy pewnie nawet kilku. Jeśli jednak zaraz potem nie uciekniemy i nie schowamy się w cieniu, dopadnie nas kolejna banda wrogów. Takie akcje zresztą mocno komplikują misje, gdyż przeciwnicy stają się bardziej czujni.



Dlatego też podstawa to trzymanie się cienia, obserwowanie patrolowanych ścieżek, czekanie. Cierpliwość zdecydowanie jest wymagana. Wrogów jest sporo, droga zawsze jest za to długa, więc nawet jeśli ominiemy kilku, nie możemy się rozluźnić, gdyż za rogiem czekają następni. Przemierzanie map ułatwią nam posiadane gadżety, takie jak hak do wspinaczki, czy też różnego rodzaju strzały służące do gaszenia pochodni, ogłuszania strażników, czy też odwracania ich uwagi (pociski bez grotów). Zapewne nie raz skórę uratuje nam nowa zdolność Garretta - dash. Dzięki niemu możemy błyskawicznie przebyć parę metrów. Wtedy nawet jeśli znajdziemy się przez chwilę w zasięgu wzroku strażnika, mamy czas szybko dostać się do cienia i tam szukać jakiejś drogi ucieczki. Przeciwnicy tak jak wszędzie będą mieli kilka stopni zaalarmowania, od braku, przez czujność i podejrzliwość, aż po alarm. Ich zachowanie raczej nie różni się znacznie od tego, co znamy z innych tego typu gier - zawsze sprawdzą swoje podejrzenia, jednak raczej dość szybko odpuszczą, jeśli zbytnio się nie wystawimy. Oczywiście ich AI ma być super, uber i w ogóle, jednak ciężko te zapowiedzi ocenić, póki samodzielnie nie przejdzie się kilku etapów.

Prócz wprowadzenia ułatwień sporym minusem dla weteranów serii będzie na pewno brak oryginalnego głosu bohatera. Stephen Russell został zastąpiony przez Romano Orzariego, znanego z roli Ezia Auditore. Powodem tego jest fakt, że wszelkie sceny są nagrywane w technologii motion capture wraz z przechwytywaniem dźwięku i mimiki twarzy, co ma podnieść immersję postaci, a zatem także poprawić nasz odbiór. Poprzedni aktor, ze względu na wiek, nie nadawał się niestety do roli, która wymaga trochę sprawności, płynnych, lekkich ruchów. O ile ktoś nie jest specjalnie sentymentalny, powinien to bez problemu przełknąć, gdyż Orzari sprawuje się co najmniej dobrze. Warto również już teraz zwrócić uwagę na całokształt oprawy audiowizualnej. Szczególnie grafika prezentuje się bardzo dobrze, odpowiednio mrocznie, klimatycznie.



Odnośnie samej oprawy warto zwrócić uwagę na widok FPP. Już sam fakt zastosowania kamery tego typu w grze, gdzie warto mieć oczy dookoła głowy, znacznie podkręca adrenalinę. To nie Splinter Cell czy Hitman, gdzie zawsze wiemy, czy ktoś stoi za naszymi plecami. Dodatkowo cały czas na ekranie będą widoczne ręce Garretta, czy to trzymające broń, czy też opierające się o osłonę w trakcie chowania. Dzięki temu mamy czuć, iż nasza postać nie jest tylko zawieszoną w powietrzu kamerą, a żyjącą postacią, która istnieje w tym świecie. To, wraz z minimalistycznym interfejsem, pozwoli nam bardziej zintegrować się ze światem gry.

Na koniec kolejny zastrzyk nadziei - Eidos Montreal to ta sama ekipa, która w świetnym stylu wskrzesiła Deus Exa, w którym - przypominam - dało się z powodzeniem skradać i czerpać z tego ogromną przyjemność. Przy projektowaniu nowego Thiefa mieli oni co prawda kilka nietrafionych pomysłów, jak choćby zmiana widoku na TPP, jednak na szczęście je odrzucili. Nie planują także jakiegokolwiek multiplayera, gdyż chcą się skupić na stworzeniu jak najlepszego trybu dla pojedynczego gracza, za co im chwała. Niestety, premiera dopiero w 2014 roku, więc przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Podsumowanie:
Choć premiera dopiero w przyszłym roku, Thief już teraz wygląda dobrze. Jeśli tylko cała gra będzie trzymała poziom zaprezentowanego etapu, a do tego dojdzie ciekawa fabuła i niezły klimat - powinniśmy mieć kolejną świetną grę od Eidosa. Oby tylko wtedy dobrze się sprzedała.
Zapowiada się świetnie!

Screeny z Thief (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   22:35, 30.07.2013
Czekam na ten tytuł, stary Thief mi się podobał, a nowy jak widać rewelacyjnie się zapowiada. Szkoda, że tyle trzeba czekać.
0 kudosUxon   @   23:48, 30.07.2013
Brak multiplayera i widok tylko FPP coraz bardziej mnie zachęca do tej gry. Owszem, stagnacja to nie jest nic dobrego ale wybitne marki powinny zachowywać pewne kanony. Jedną z nich jest Thief i w przeciwieństwie do Splinter Cella, Resident Evil czy Tomb Raidera mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie.
0 kudosNiewiarygodny   @   08:20, 31.07.2013
Osobiście w poprzednie części Thiefa nie grałem, ale na tą się chyba skuszę Dumny
0 kudospetrucci109   @   12:15, 31.07.2013
Dla mnie nowy Thief to pozycja obowiązkowa. Oby miał klimat porzednich części, a będzie dobrze.
0 kudosFox46   @   15:26, 31.07.2013
Ja się bardzo ciesze ze pojawi się tez na obecną generację konsol!, chociaż nie trzeba będzie szybko kupować next gena
A co do " Nowa interpretacja Thiefa może się nie spodobać fanom serii." to tego też się obawiam że pozostanie jakiś niesmak.
0 kudosHeji   @   03:52, 02.08.2013
Te dashowanie jest tylko następnym ułatwieniem, bo całą planszę można przedaszować (przynajmniej tak to nam pokazali na E3). Jeszcze wyjdzie, że niektóre misje będzie można przejść dzięki temu w tzw. "5 minut". Ja jestem za tym żeby tej opcji nie używać i w ogóle za bardzo przypomina Blinka z Dishonored. Eh, mam nadzieję że bez dashowania będzie można się bez problemu przekradać za plecami strażników i chować za przeszkodami, bo inaczej to to po prostu będzie klapa... Głupio by było jakby twórcy nie przewidzieli tego właśnie w takim momentach, bo jakoś na tym filmiku z E3 to się szybko odwracali niekiedy strażnicy (chyba, że coś teraz kręcę... Ale wydaje mi się, że szybko się odwracali niektórzy), stąd ta obawa, że może będziemy zmuszeni CZASAMI użyć dasha - nie chciałbym tego...

Jeszcze jedna rzecz mnie martwi przy nowym Thiefie i mam nadzieję, że to poprawią. Mają light gem'a, a stworzyli jeszcze te przyciemnianie i zawijanie ekranu, które całkowicie psuje ich ciągle promowaną imersję, ponieważ sprawia że właściwie NIC nie widać, bo zajmuje 85% ekranu - to jest jakaś masakra. Wgl. ten efekt zawijania ekranu + dashowanie przez planszę + używanie Focusa = Corvo czy to ty? Serio, taki efekt to daje xD. Ale powinno być okej w tej sprawie, bo raczej mogą to poprawić- mechaniki gry przecież tykać nie będą ani nie będą musieli jakiś drastycznie długich zmian uskuteczniać, tak myślę. To samo pewnie interfejs też się zmieni, swoją drogą też wyglądał ten menus wybierania broni rodem jak z Dishonored, rzuciło mi się to w oczy. Tak tylko mówię. Sam grałem w poprzednie części i uwielbiam świat Thiefa żeby nie było... Po prostu mam swoje obawy jeszcze, bo np. słyszałem dużo złego na temat oskryptowania nowego Thiefa, że nie pójdziesz tam gdzie chcesz, nie zeskoczysz tam gdzie chcesz dopóki nie przewidzą tego twórcy i nie będzie tam skryptu. To samo z ruchami rąk i łapaniem się ścian i wychylaniem zza nich, właśnie na oficjalnym forum Thiefa wyszło na jaw, że to dzieje się tylko w oskryptowanych miejscach, a nie jest jakoś "inteligentnie" i nie my wybieramy sami gdzie mamy się przykleić czy wychylić, a twórcy od górnie to ustalili. To też są moje obawy, że gra będzie przez to ograniczona i może lepiej żeby wrócili do jakiegoś ulepszonego full body awareness bez zbędnych bajerów. Plus sprawa z rope arrowami, trudno będzie wyczuć kiedy i gdzie je można użyć, jak ktoś wyłączy Focusa i nie będzie go wcale używał, bo jak wiecie on pokazuje gdzie można ich użyć. Ale może będzie jakiś tutorial albo level treningowy żeby poznać mechanikę gry i co z czym się je żeby potem można było wykorzystać wszystkie alternatywne drogi podczas przechodzenia levelu dla userów, którzy wyłączą takiego Focusa i nie będzie im podawał niczego na tacy, bo tak głupio zostać olanym i nie poznać całej mechaniki gry... No, ale nic zobaczymy jak to będzie. Nie skreślam tej gry, czekam na jakieś nowe materiały (najlepiej pozytywne). W ogóle słyszeliście, że ktoś inny teraz odpowiada za koordynację zespołu w studiu Thiefa i za decyzję studia? To też może wpłynąć na samą grę.

Dodaj Odpowiedź