Crysis - czego nie znajdziemy w wersji na DirectX 9.0c
Crytek niedawno udostępnił wersję testową gry Crysis, umożliwiającą podjęcie zmagań w trybie multiplayer.
Zakeros @ 14.09.2007, 17:51
Piotr "Zakeros"
pc
Crytek niedawno udostępnił wersję testową gry Crysis, umożliwiającą podjęcie zmagań w trybie multiplayer. Społeczność fanów produkcji, zrzeszona na stronie Total Crysis, przetestował dogłębnie betę i wyłonił różnice dzielące wersje programu na DirectX 9.0c, a najnowszymi bibliotekami DirectX 10.
Przede wszystkim wspomnijmy nieco o samej becie. W wersji tej dostępne są dwie opcje rozgrywki - InstantAction, będący zwykłym, znanym z gier tego typu Deathmatchem.
Drugi z rodzajów to PowerStruggle. Jeszcze jakiś czas temu pisaliśmy o zabawie sieciowej w grze Crysis - zgodnie z naszymi przypuszczeniami PowerStruggle to odpowiednik Capture the Flag, wzbogacony dodatkowo o potężną zbrojownię, której będziemy używać w czasie zabawy. Dostępne są m.in. zaawansowane moduły Obcych czy potężne bronie ludzi, które w normalnym Single Player zdobywamy dopiero pod koniec gry.
W wersji uboższej, czyli DirectX 9, Crysis nie uraczy nas dwoma ważnymi aspektami jakimi są cykl dobowy. Można korzystać z pojazdów, to wiemy na pewno. Ograniczenia występują z powodu ogromnego przeciążenia głównego serwera, które wywiera fizyka obiektów - toteż udostępniono je tylko dla posiadaczy DirectX 10. Możliwe więc, że w finalnej wersji programu problem zostanie rozwiązany.
Gracze z nowszymi bibliotekami graficznymi mogą dołączać do serwerów posiadaczy tych starszych. Jednak ich rozgrywka także będzie okrojona. Oczywiście nie działa to w drugą stronę - Gracz z DX 9 nie wejdzie do gry przeznaczonej na biblioteki DX 10.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler