Sztuczna inteligencja nie potrafi tworzyć gier - udowodniło to studio Keywords
Project Ava nie odniesie sukcesu, ale jego twórcy wiedzą nieco lepiej, jak korzystać z zalet AI.
Od dłuższego czasu mówi się o tym, że sztuczna inteligencja będzie w stanie niebawem zastąpić twórców gier. Ekipa ze studia Keywords postanowiła to sprawdzić, a z przygotowanego przez nią raportu wynika, że AI jeszcze przez długi czas nie będzie w stanie zastąpić prawdziwych specjalistów.
Keywords postanowiło z wykorzystaniem Gen AI przygotować dwuwymiarową grę. Oprogramowanie miało dostęp do ponad 400 narzędzi, a proces tworzenia trwał 6 miesięcy. W tym czasie twórcom udało się określić obszary, w których AI może wesprzeć prawdziwych deweloperów oraz takie, w których na razie pozostaje w tyle. Finalnie ustalono, że AI nie jest w stanie zastąpić ludzi.
"Jedną z kluczowych kwestii było to, że Gen AI może nieco uprościć albo przyspieszyć niektóre procesy, ale najwyższą jakość da się osiągnąć tylko dysponując ekspertami z danej dziedziny, korzystającymi z Gen AI, jak z nowego, potężnego narzędzia w procesie kreowania", czytamy w raporcie Keywords.
Przygotowany przez studio projekt nie zostanie oczywiście opublikowany, bo powstał wyłącznie w celach naukowych. Deweloperzy nie opublikowali nawet informacji na temat jego założeń, więc nie wiemy co dokładnie zostało przygotowane i w jakim gatunku. Jeśli chcecie więcej szczegółów, spójrzcie do raportu.
Na koniec nadmienię, że Keywords to doświadczona ekipa i choć najpewniej nie słyszeliście nigdy tej nazwy, to graliście w wiele projektów, przy których tworzeniu pracowali jej członkowie. Wymienić trzeba tu między innymi Baldur's Gate III, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, oraz Alan Wake 2.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler