Sztuczna inteligencja nie potrafi tworzyć gier - udowodniło to studio Keywords

Project Ava nie odniesie sukcesu, ale jego twórcy wiedzą nieco lepiej, jak korzystać z zalet AI.

@ 15.03.2024, 13:50
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Sztuczna inteligencja nie potrafi tworzyć gier - udowodniło to studio Keywords

Od dłuższego czasu mówi się o tym, że sztuczna inteligencja będzie w stanie niebawem zastąpić twórców gier. Ekipa ze studia Keywords postanowiła to sprawdzić, a z przygotowanego przez nią raportu wynika, że AI jeszcze przez długi czas nie będzie w stanie zastąpić prawdziwych specjalistów.

Keywords postanowiło z wykorzystaniem Gen AI przygotować dwuwymiarową grę. Oprogramowanie miało dostęp do ponad 400 narzędzi, a proces tworzenia trwał 6 miesięcy. W tym czasie twórcom udało się określić obszary, w których AI może wesprzeć prawdziwych deweloperów oraz takie, w których na razie pozostaje w tyle. Finalnie ustalono, że AI nie jest w stanie zastąpić ludzi.

"Jedną z kluczowych kwestii było to, że Gen AI może nieco uprościć albo przyspieszyć niektóre procesy, ale najwyższą jakość da się osiągnąć tylko dysponując ekspertami z danej dziedziny, korzystającymi z Gen AI, jak z nowego, potężnego narzędzia w procesie kreowania", czytamy w raporcie Keywords.

Przygotowany przez studio projekt nie zostanie oczywiście opublikowany, bo powstał wyłącznie w celach naukowych. Deweloperzy nie opublikowali nawet informacji na temat jego założeń, więc nie wiemy co dokładnie zostało przygotowane i w jakim gatunku. Jeśli chcecie więcej szczegółów, spójrzcie do raportu.

Na koniec nadmienię, że Keywords to doświadczona ekipa i choć najpewniej nie słyszeliście nigdy tej nazwy, to graliście w wiele projektów, przy których tworzeniu pracowali jej członkowie. Wymienić trzeba tu między innymi Baldur's Gate III, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, oraz Alan Wake 2.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosBarbarella.   @   14:25, 15.03.2024
Może i jeszcze nie potrafi ale jak to mówią, "co się odwlecze to nie uciecze".
1 kudosthiefi   @   12:04, 16.03.2024
AI to narzędzie i zawsze nim pozostanie.
Będzie po prostu młotem udarowym w miejsce młotka z przecinakiem. Młot udarowy sam nie zbuduje budynku, ale może przyspieszyć i ułatwić pracę przy nim.
Tak samo będzie z AI, pisze, że będzie bo narazie to w powijakach jest i mocno przereklamowane.
0 kudosBarbarella.   @   13:47, 16.03.2024
No ale wiesz, mózg homo sapiens też kiedyś był w powijakach i w zasadzie służył tylko do tego żeby ameba mogła się podzielić na dwie ameby. Notabene uważam że mózg człowieka też jest mocno przereklamowany. Zadziorny Tak czy owak kto wie co będzie za 100, 200, 300 lat. Wspomniany młot udarowy będzie combosem z przystawką architektoniczną, inżynierską i jeszcze setką specjalizacji i dom zbuduje sam. Szczęśliwy
0 kudosdabi132   @   15:41, 16.03.2024
Wydawcy to już by chcieli, aby AI tworzyło gry, najlepiej po wpisaniu kilku zdań jaka gra ma być i s jak najkrótszym czasie. Problem polega na tym, że sztuczna inteligencja nie stworzy nowych scenariuszy sama z siebie. Ona będzie bazować na tym czym została nakarmiona. Na żadne unikatowe gry raczej bym nie liczył w tym przypadku.
1 kudosBarbarella.   @   16:52, 16.03.2024
Cytat: dabi132
Na żadne unikatowe gry raczej bym nie liczył w tym przypadku.

Ale następne Call Of Duty i Assassyna może już robić a nie wspomnę o FIFIE i F1. Szczęśliwy Myślę też że tworząc grę o Terminatorze SI będzie odczuwała pełną immersję z bohaterem gry i powinno wyjść Super. Szczęśliwy
0 kudosMicMus123456789   @   19:35, 16.03.2024
AI zawsze będzie tylko narzędziem, ale gdy do gry wejdzie SI to już będzie inna bajka, albo koszmar zależy z której strony będziemy patrzeć.

Szkoda trochę, że nie pokazali co program dał radę stworzyć.
0 kudosdabi132   @   20:42, 16.03.2024
Cytat: Barbarella.

Ale następne Call Of Duty i Assassyna może już robić a nie wspomnę o FIFIE i F1. Szczęśliwy Myślę też że tworząc grę o Terminatorze SI będzie odczuwała pełną immersję z bohaterem gry i powinno wyjść Super. Szczęśliwy

No właśnie do takich gier jak Call od Duty czy Battlefield wykorzystanie AI miało by sens do generowania różnorodnych map, jednak nie wyobrażam sobie, aby takie GTA zostało stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji.
0 kudosBarbarella.   @   21:02, 16.03.2024
Cytat: dabi132
jednak nie wyobrażam sobie, aby takie GTA zostało stworzone przy użyciu sztucznej inteligencji.

Dzisiaj to niewyobrażalne, pamiętaj jednak że np. Ikar spadając też marudził że nie da się latać a przyszłość pokazała że jednak się da. Uśmiech Niezbadane dla nas śmiertelników są ścieżki postępu technologicznego. Zadziorny Ale ruch pojazdów w tym GTA albo Euro Trucku to już pewno robota SI. Co ciekawe jest tam odrobina nieprzewidywalności, szaleństwa. W obydwu grach {no szczególnie w GTA} zdarzali mi się kierowcy którym odwaliło. Skoro wirtualni kierowcy od czasu do czasu ćpają albo chleją no to jednak te SI coś chowa w zanadrzu. Zadziorny Wiem, wiem, ludziom się zdaje że ta cała SI jest zaprogramowana i pod kontrolą ale się obudzą jak wspomniany Terminator się nagle zjawi i będzie ganiał jakiegoś Connora. Pokręcony Już mam czasem wrażenie że mój odkurzacz dziwnie na mnie buczy jak go do roboty gonię. Zdziwiony
1 kudospetrucci109   @   15:05, 17.03.2024
Ostatnio gdzieś widziałem w jakichś wiadomościach, że gdzieś (nie wiem gdzie, pewnie w Azji) jakiś robot do rozwożenia jedzenia spowodował wypadek samochodowa i spierdzielił z miejsca wypadku. Tak to się zaczyna, dzisiaj robot ucieka z miejsca wypadku, a po jutrze będa nas goniły Terminatory 😂😂
Dodaj Odpowiedź