Twórcy silnika Unity zmieniają plany i przepraszają za zamieszanie

Ekipa odpowiedzialna za silnik graficzny Unity przyznała, że nie przemyślała swoich planów wprowadzenia dodatkowej opłaty za każde zainstalowanie gry korzystającej z narzędzia.

@ 24.09.2023, 11:57
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, switch, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Twórcy silnika Unity zmieniają plany i przepraszają za zamieszanie

W ostatnim czasie kilkakrotnie pisaliśmy o planowanych przez twórców silnika Unity opłatach, które byłyby pobierane od każdej zainstalowanej gry, korzystającej z tego narzędzia. Zapowiedź spotkała się oczywiście z niechęcią ze strony niezależnych deweloperów i mniejszych wydawców, a w rezultacie ekipa Unity postanowiła plany zweryfikować i wystosować list, w którym społeczność twórców została przeproszona za zamieszanie.

Unity całkowicie usunie konieczność płacenia w przypadku gier przygotowanych na silniku Unity Personal. Nie będzie zatem w tym przypadku limitu przychodów, ani konieczności wykorzystywania intro, informującego o tym, że dany tytuł opracowano przy pomocy Unity.

Opłaty pozostaną w przypadku gier przygotowywanych z użyciem Unity Pro oraz Unity Entertprise, ale nie będą one pobierane dla gier, które przygotowano w przeszłości. Tylko tytuły opracowane z wykorzystaniem następnej wersji narzędzia, LTS, mającej zadebiutować w 2024 roku, będą objęte opłatą instalacyjną.

"Chciałbym zacząć od tego: przepraszam", powiedział lider ekipy odpowiedzialnej za silnik, Marc Whitten, w otwartym liście. "Powinniśmy porozmawiać z większą grupą z Was i powinniśmy dodać więcej Waszych opinii przed ujawnieniem naszej nowej opłaty".

Czekamy oczywiście na kolejne informacje na temat planowanej opłaty, a póki co pozostaje nam się cieszyć, że Unity posłuchało społeczności i nie szło w zaparte. Jestem przekonany, że będzie to z korzyścią dla wszystkich: twórców silnika, deweloperów, wydawców oraz graczy.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?