Studio odpowiedzialne za Need for Speed pracuje obecnie przy Battlefield

Electronic Arts postanowiło oddelegować sporą część deweloperów do wspierania procesu powstawania kolejnej części serii Battlefield.

@ 21.09.2023, 11:16
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one, ps5, xbox x/s

Studio odpowiedzialne za Need for Speed pracuje obecnie przy Battlefield

Criterion Games, czyli studio do tej pory odpowiedzialne za rozwój serii Need for Speed, otrzymało całkiem nowe zadanie. Deweloperzy zostali przekierowani do kolejnej części serii Battlefield, a oświadczenie prasowe na ten temat wystosował szef marki, Vince Zampella.

"Jak wspominaliśmy wcześniej, stawiamy na Battlefield. Dziś Criterion zostaje dodane do grupy deweloperów, których zadaniem jest wprowadzenie marki w nową erę. Doświadczenie Criterion w przypadku serii Battlefield, naszej technologii oraz budowaniu porywających doświadczeń, będzie miało natychmiastowy pozytywny wpływ, podczas gdy nadal pracujemy przy Battlefield 2042 oraz wciąż zajmujemy się pre--produkcją połączonego świata Battlefield. Nie ma lepszego studia, które mogłoby do nas dołączyć i nie mógłbym być bardziej podekscytowany", powiedział Zampella.

To, że część deweloperów zostało przekierowanych do kolejnej części z serii Battlefield nie oznacza na szczęście, że Need for Speed zostanie zapomniane. Jakaś grupa - prawdopodobnie niewielka - twórców ze studia Criterion nadal zajmuje się kolejną częścią popularnej serii ścigałek. Na razie nie mamy na jej temat żadnych szczegółów, ale jak tylko się to zmieni, będziemy Was oczywiście informować.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   16:43, 21.09.2023
EA chyba już zawsze będzie wysyłać nie tych deweloperów co trzeba do swoich marek :/
0 kudosBarbarella.   @   16:55, 21.09.2023
Ale za to rozgrywka będzie o wiele szybsza. 5 zabitych na sekundę. Szczęśliwy
0 kudosmrPack   @   10:18, 22.09.2023
Cytat: MicMus123456789
EA chyba już zawsze będzie wysyłać nie tych deweloperów co trzeba do swoich marek :/
Do tego zmuszanie wszystkich zespołów do używania jedynego dla nich słusznego silnika czyli Frostbite Niewinny
0 kudosMicMus123456789   @   15:58, 22.09.2023
Z tym silnikiem to też prawda. Ja zaczynam myśleć, że oni są w jakiś sposób już chyba uzależnieni od podejmowania złych decyzji.
1 kudosGuilder   @   18:08, 22.09.2023
Cytat: mrPack
Do tego zmuszanie wszystkich zespołów do używania jedynego dla nich słusznego silnika czyli Frostbite Niewinny
Zgadzam się, że to rozwiązanie nieoptymalne z punktu widzenia jakości gier, za to pewnie jest całkiem optymalne z punktu widzenia budżetu firmy. A że wszystko i wszędzie sprowadza się do kasy, to mamy co mamy.
Podejrzewam, że z podobnego powodu mogą być te dziwne ruchy kadrowe, po których twórcy wyścigów robią fps-a. Dla firmy to tylko pracownicy, taniej (przynajmniej patrząc krótkowzrocznie) jest przerzucić takiego do nawet obcego mu środowiska wewnątrz firmy niż go zwolnić (odprawa/pensja w trakcie okresu wypowiedzenia) i zatrudnić nowego (nowi pracownicy negocjują pensje i finalnie zarabiają średnio więcej niż obecni).
Dodaj Odpowiedź