Deathloop powstało ponieważ Bethesda nie chciała w tym momencie Dishonored 3
Jeden z założycieli Arkane powiedział, że Deathloop powstało dlatego, że studio chciało się nauczyć opracowywać gry multiplayer.
Deathloop to naprawdę unikatowa i wciągająca gra, o czym możecie przeczytać w naszej recenzji. Nie wiele jednak brakowało, a przedsięwzięcie w ogóle by nie powstało. Studio Arkane zajęło się jego opracowaniem tylko dlatego, że Bethesda, wydawca, nie chciał w tym momencie kolejnej części serii Dishonored.
"Bethesda chciała, abyśmy przygotowali cokolwiek", powiedział Raphaël Colantonio. "Nie wiedzieli co mamy robić po Dishonored. Czy chcemy Dishonored 3? Nie wiem, zróbmy coś prostego, krótkiego, a potem zobaczymy".
Colantonio następnie wspomniał, że multiplayer przygotowany na potrzeby Deathloop został wdrożony po to, by studio mogło ogarnąć przygotowywanie komponentów sieciowych.
"Wtedy Deathloop stało się dużą rzeczą, przez lata. To było śmieszne. Nie, nie chcemy Dishonored 3, ale możecie nam podrzucić jakąś małą grę, która ma multiplayer, abyśmy się nauczyli multiplayera. Coś, co może ma mikrotransakcje, może coś z wielokrotnym powtarzaniem, jak roguelike".
Colantonio nie pracuje już w Arkane, bo odszedł ze studia mniej więcej w okolicy premiery Deathloop. Zaczął następnie pracę w niezależnym studiu WolfEye nad Weird West.
Deathloop dostępne jest na PC, Xboksach Series X|S oraz PlayStation 5. Jeśli rozważacie zakup wydania przeznaczonego dla blaszaków, koniecznie rzućcie okiem na jego wymagania sprzętowe. Pamiętajcie też o naszym poradniku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler